Op dit moment ben ik 9 weken zwanger. Ondanks dat ik er over het algemeen wel een goed gevoel over heb, komt zo af en toe de onzekerheid toch om de hoek kijken. Ik heb met 8 weken een goede echo gehad, het hartje klopte en het vruchtje lag op schema qua lengte. Nu heb ik met 12 weken een termijnecho. Toch ben ik bang dat er dan ondertussen toch iets fout zal gaan. Nu is het zo dat ik meer eet dan voordat ik zwanger was. Maar ik kom helemaal niets aan. Hoe kan dat nou denk ik dan? Waar blijft het eten? Ik zie zelf wel dat mijn buikje iets groter is geworden, maar ik pas mijn broeken nog net. Hebben meer mensen dit gehad? Voor de zwangerschap was ik al een beetje gezette dame. Misschien ligt het daaraan? Verder heb ik wel last van zw kwaaltjes, vooral heel erg moe zijn.
Hoi Hoi, Dat onzekere heeft iedere zwangere wel! En als je dan eindelijk 12 weken bent en die echo is ook goed. Dan komen de volgende onzekerheden wel weer. Dus daar kamt iedere vrouw mee.. Gewoon uit zien naar je echo en verder als je goed bloed en krampen spot kun je er van uit gaat dat het nog goed zit.. Dat buikje zijn je darmen! Die zetten tijdens je zwangerschap (en vooral in het begin) heel erg op! Daardoor lijkt het soms dat je al een babybuikje krijgt maar dat is dus niet zo. Qua eten, ik heb ook meer 'honger' maar kwam ook niet aan. Misschien dat het in de aanleg zit.. Of je verteert het sneller, of het duurt niet lang meer en je kont is wel dikker geworden haha.. In ieder geval, geniet ervan! En gefeliciteerd!
Dat onzekere is denk ik heel normaal, maar niet minder vervelend daarom. Ik zie in je handtekening dat je eerder een MA hebt gehad. Kun je niet vragen (op basis daarvan) om een extra echo tussendoor? Dan word je toch weer eventjes gerustgesteld.
Ik ben ook net pas de 9 weken gepasseerd en heb met 8w3d ook een prachtige echo gehad, ben ook best onzeker en vind het tot 8 September de termijnecho wel erg lang duren. Volgende week zondag willen we het de rest van de familie vertellen dat we zwanger zijn maar omdat ik erg onzeker ben heb ik voor komende maandag nog een echo laten plannen bij een echocentrum, dat kost dan 30 euro maar geeft me wel wat meer zekerheid. Kan je toch ook doen ergens bij jou in de buurt? Laat je gewoon nog ergens die extra echo maken, heb je misschien wat meer zekerheid voor je gevoel?
Dank voor de reacties! Misschien dat ik dan inderdaad nog een extra echo zou kunnen laten maken. Drieka, we zijn precies even ver. Ik ben vandaag ook 9 weken en 3 dagen. termijnecho staat op 10 september bij mij.
Ja wij krijgen hem iets eerder aangezien we toch niet de nekplooimeting willen doen, anders moesten we toch nog een weekje wachten totdat we de 12 weken gepasseerd zouden zijn. Leuk dat we even ver zijn! Hopelijk voel je je lichamelijk net zo goed als mij haha.