Van welke pil geen migraine in stopweek?

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Luna28, 23 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Hi meiden,

Omdat ik nogal heftig reageer op mijn menstruatie na het krijgen van mijn 2e kindje, wil ik tijdelijk weer aan de pil. Maar er zijn er zo veel, dat ik even niet weet welke handig is voor mij. Ik kreeg namelijk altijd migraine tijdens mijn stopweek, maar van cerazette kreeg ik doorbraak bloedingen.

Ik heb de yasmin geslikt (kreeg ik migraine van) en de nuvaring gebruikt (kreeg ik ook migraine van) en omdat ik van cerazette dus doorbraakbloedingen kreeg, durf ik die mirena spiraal eigenlijk ook niet aan.

Wie heeft de tip voor mij?

Edit: ik heb vanmiddag een bel afspraak met mijn huisarts. Maar ik ben graag goed voorbereid :)

2. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Wat vervelend dat je zon migrane hebt in je stopweek.
    Helaas is het per persoon verschillend, de 1 krijgt het van die pil en de ander van een andere pil. dus dat valt moeilijk te zeggen.
    Ik hoop dat je iets vind waar jij het niet van krijgt!

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Inmiddels heb ik de HA gesproken, en ze heeft microgynon 20 voor geschreven. Ik ben heel benieuwd of deze wel goed gaat. Klopt wat je zegt Lorreke dat het per persoon verschilt, maar misschien dat er net iemand is die dit ook heeft en net een pil gevonden heeft waarbij het wel goed gaat. Had gekund natuurlijk.

4. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    Klopt had gekund idd ;) ik hoop dat die helpt! succes!

5. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Ik kreeg toen de tijd voor ik implanon kreeg en de pil slikte de tip om geen stopweek in te lassen. Ideaal

6. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Ik heb altijd microgynon gehad maar toch af en toe migraine maar wel maar een dagje ofzo

7. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Gebruik ik ook en heb helaas wel elke stopweek migraine, maar ik had dit ook altijd in ernstige mate toen ik nog geen pil gebruikte. Voor mij is het er dus minder door geworden, maar wel aanwezig in de stopweek.

8. Sjamp

Sjamp Lid

30 jan 2015
    55
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij lovette hebben er minder mensen last van migraine.. zelfde als microgyn 20 maar andere merknaam en bindingsstoffen .

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik kreeg ook van microgyn migraine, en niet alleen in de stopweek. Wil nu helemaal geen AC meer in combi met hormonen denk dat mijn lichaam daar gewoon echt niet tegen kan. Ook tijdens de zwangerschap heb ik dus vaak migraine, waarschijnlijk ook door de hormonen. Koperspiraal durf je ook niet aan?

10. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Koperspiraal heb ik ook liggen. Maar omdat ik in eens zo heftig reageer op m'n menstruatie (heel kort lontje en menstrueer ook anders dan ik gewend ben) wilde ik weer even aan de pil. Koperspiraal ga ik laten plaatsen als alles weer wat rustiger is. Ben ook 3 maanden geleden gestopt met bv, dus misschien dat dat er ook mee te maken heeft.
    Geen stopweek inlassen werkt bij mij goed tegen migraine, ik krijg alleen doorbraak bloedingen. Heel vervelend. Bedankt voor het meedenken.

Deel Deze Pagina