Ik heb een vraag.. Wat mag je eigenlijk wel en niet doen? Ik doe eigenlijk alle zware dingen zoals zware boodschappen tillen, stiefzoontje van 3 jaar optillen etc. Gewoon wat iedere vrouw doet denk ik. Ben 13 week en 2 dagen zwanger. Wanneer is het verstandig om dat soort dingen niet meer te doen? Ik moet zeggen dat ik er verder geen last van ondervind, vind ook dat ik dat allemaal prima kan doen. Maar is het wel goed voor het kindje in mijn buik, en vanaf wanneer moet ik daar wat rekening mee gaan houden?
Meid, gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Ik heb tot de laatste dag aan toe praktisch alles gewoon gedaan, inclusief tillen etc. Liep met 39 weken gewoon met volle boodschappentassen enzo hoor! Je lichaam laat aan je merken als het te zwaar is ofzo.
Ik sjouw nog steeds met volle kruiwagens. Volgens de verloskundige kan het voor de baby helemaal geen kwaad. Wel moet je goed naar je eigen lichaam luisteren
Gewoon naar je eigen lichaam luisteren. Ik merk nu dat het allemaal wat lastiger gaat om te bukken ed. Dus dat probeer ik zeker op mijn werk om een beetje te mijden. Zo lang je er geen hinder aan ondervindt, kan je gewoon alles doen wat nog gaat
Tja, ik ben ondertussen 34 weken en probeer echt zwaar tillen zoals grote boodschappentassen te vermijden of samen te doen met mijn partner (ieder een hengsel ofzo - dan draag ik een halve en hij anderhalve). Maar verder dan dat moet ik ook gewoon mijn peuter tillen op en van de fiets en dergelijke. Soms op de commode en dat soort dingetjes. Een luier verschonen kan overigens ook wel op de grond en dat kun je in principe ook wel vermijden; maar dan nog kan ik het niet maken om 9 maanden lang niet mijn kind op te tillen of iets in die trant. Mijn lichaam trekt dat prima. Een vrouw die 1 kind heeft en zwanger is, moet ook gewoon haar ding kunnen doen. Het kan dus wel; met mate. En goed luisteren naar je lichaam inderdaad. Als jij de luxe hebt om iets niet te doen omdat het misschien wel te pittig is; gewoon lekker niet doen dan Je hebt er een excuus voor en daar zou ik dan ook gewoon gebruik van maken.
Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt. Je bent zwanger niet ziek Hier doe ik alles nog. Begint nu wel zwaarder te worden maar opzich kan alles prima.
Ik begin nu wat rustiger aan te doen omdat het niet meer echt lukt.. maar vorige week liep ik nog met 2 hooinetten van 15 kg per stuk en meste ik nog samen met mijn vriend de stallen van mijn ponys uit.. Nu mag hij het lekker alleen doen maar boodschappe, stofzuiger en ook kinderen draag ik allemaal nog hoor.. gaat nog prima.. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt, word het te zwaar dan laat je het lekker aan iemand anders over daar ben je zwanger voor toch
Ik begon bij alle zwangerschappen vanzelf te merken als het niet meer ging. Als je daarop let (en niet zoals ik, toch gewoon blijven doen zodat je daarna barst van de pijn) dan kun je gewoon doorgaan met wat je kunt.
Ik heb maandag nog op een trap gestaan om rolgordijnen te vervangen en gisteren de hele boven en benedenverdieping gestofzuigd. Sinds vanochtend zijn we de trotse ouders van een zoon
Inderdaad gewoon doen wat goed voelt! Hier tot de dag van de bevalling bij de eerste stal uitgemest(kruiwagens) en nu met de tweede zwangerschap til je ook wat af met peuter en boodschappen e.d.