Hoi, Ik ben gisteren bij de VK geweest en die heeft me aangeraden om het rustiger aan te gaan doen. Heb nl last van vermoeidheid en te veel harde buiken. Nu zei ze dat ik misschien op mn werk (ik werk 40 uur) kon regelen dat ik wat minder ging werken of door 's middags eerder naar huis of door een dag/middag p week vrij. Ik werk 40 uur p week als assistent accountant en heb dus voornamelijk zittend werk. Maar wat is nu beter/handiger om te doen, het zo te regelen dat ik 's middags eerder stop of een hele of halve dag p week vrij. Waar heb je het meeste voordeel van? Alvast bedankt voor de reactie.
Hoi Ien, dat hangt helemaal van jou af. Doe waar jij je het beste bij voelt en wat jou de meeste rust opleverd. Als je denkt dat je 's ochtend niet productief bent en met iets later beginnen wel bijvoorbeeld, is dat wellicht een oplossing. Maar als jij denkt dat je eerder vnaar huis wil om even te slapen voor het avondeten oid, moet je dat doen. Luister goed naar je eigen lichaam en gun jezelf de tijd om het eerst even te proberen. Werkt het ene niet voor je, moet je overleggen met de ARBO-arts of er iets anders mogelijk is. Is mestal geen probleem, mensen die meedenken worden daar vaak om gerespecteerd! Groetjes Brigitte