Ik word zo langzamerhand knettergek van al het gepieker. Ik zoek me suf naar antwoorden op internet en ik hoop dat iemand me die kan geven.. Even op een rijtje: 4 augustus positieve test 6 september missed abortion met 6 weken 16 september curettage 13 oktober hcg 189 18 oktober hcg 106 1 november hcg 49 8 november hcg 36 11 november hcg 34 Ik word in het ziekenhuis totaal niet serieus genomen met het feit dat ik er emotioneel behoorlijk doorheen aan het raken ben. Eerst was het hcg niet erg (met 6 weken zeiden ze nog: wacht het maar af), nu is het opeens zo dat ze komen met een oplossing als methotrexaat. Chemo om eventuele restcellen die ze niet op de echo zien weg te krijgen. Dat daar risico's aan zitten voor mij wordt teniet gedaan. Maar.. ik moest eerst 8-11 en 11-11 weer bloedprikken en daarna zouden we verder zien. Dacht ik.. Nu is mijn arts opeens op vakantie en heeft de secretaresse besloten: prik over een week nog maar een keer je hcg. Met smeken kreeg ik een telefonische afspraak over 1,5 week. Het is toch belachelijk? Ik wil gewoon die hele miskraam kunnen afsluiten, 10 weken na de foute echo! Wie heeft er tips om dat hcg eruit te krijgen? Het ziekenhuis ben ik zo klaar mee. Ik zit er zelfs over te denken om naar een ander ziekenhuis te gaan. Maar je weet natuurlijk nooit of zij wel rekening houden met je gevoel.. Ik wil gewoon verder met mijn leven, maar dat lukt op deze manier echt niet.. Zou een huisarts hier voldoende over weten? Ik heb wel al het een en ander gelezen over primolut n en duphaston. Kan ik dat aan hem vragen of heeft dat geen zin? Alvast bedankt.
Hoihoi, Jeetje wat ontzettend vervelend! Ik vind dat eigenlijk een heel goed idee om via je huisarts primolut te vragen. Het is zeker het proberen waard! daarna, als het hcg nog steeds iets hoger is, kan je alsnog voor rigoureuzere opties kiezen. Het is wel mogelijk dat de huisarts, omdat je nu onder behandeling van de gyn bent, er voor kiest het niet te doen. Dan is dit zeker ook iets wat je bij je gyn kan bespreken. Zij kunnen dan ook aangeven/uitleggen wat voor hen de redenen zijn om het evt niet te doen. Imke
Beste Imke, Bedankt voor je antwoord. Helaas wil de gynaecologe niet aan de primolut n. Dat vind ik zelf wel jammer. Maar ik weet niet wat de nadelen ervan zijn. Ze dacht niet dat het succesvol zou zijn. Gelukkig is mijn hcg sinds vrijdag 25, van 34 de week ervoor. De chemo hoeft nu niet meer, maar ik moet wel onder behandeling blijven tot het onder de 5 is. Ook heb ik een aanvraag voor een second opinion nog lopen in een academisch ziekenhuis. Dat was al geregeld. Hopelijk kan ik daar snel terecht. In ieder geval bedankt voor het antwoord, super dat we de vragen hier kunnen stellen!