kan ovutest ook een streepje krijgen bij zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door -, 6 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo meiden,

Ik heb hier en daar gehoord dat een ovuliatietest ook een streepje geeft als je zwanger bent, wat is daar nu waar van, zijn er ook meiden die een ovulatietest hebben gedaan en waar helemaal geen streepje te zien was? Zijn er ook zwangere dames die een ovulatietst hebben gedaan waar toch een streepje kwam?

Liefs Petra

2. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Ik heb dat ook wel eens gehoord jua...maar ik durf het niet met eerlijkheid te zeggen..... :rolleyes:

3. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zou kunnen, maar daar moet je niet vanuit gaan meid,kan ook maar zo zijn dat diegene toevallig een 2e eisprong hebben gemeten en ze later zwanger bleken te zijn..

gewoon gebruiken waar ze voor gemaakt zijn, de ovu om je ovulatie waar te nemen, en de zw voor een eventuele zwangerschap :D

4. Niet meer actief

haha nee hoor hier ga ik ook niet vanuit, was gewoon nieuwschierig, omdat je het wel vaker hoort, ik had afgelopen ronde een hele late positieve ovulatietest, omdat ik eerder in de cyclus ook een ovutest heb gedaan, maar mijn lh piek snacht was geweest volgens de mensen van sensitest, dacht ik op dat moment misschien 2x een eisprong, toen heb ik antwoorden gekregen dat het ook kon zijn dat ik zwanger was, omdat de ovu test dan ook een streep schijnt aan te geven, achteraf ben ik ervan overtuigd dat mijn 'eerste' ei nooit is geweest en ik gewoon een late eisprong heb gehad, maar was gewoon nieuwschierig geworden of het dan ook echt zo is! Heb het namenlijk al vaker gehoord!

Liefs Petra

5. Amle

Amle Niet meer actief

Volgens mij is dat niet mogelijk.
    Ik heb deze vraag ook elders zien staan. Hier worden enkele vragen door een verloskundige beantwoord. Zij zegt dat de ovulatietest reageert op LH en een zwangerschapstest op HcG, en dat daardoor een ovulatietest geen positieve zwangerschap kan aangeven.

Gr. Elma

6. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik heb toen ik zwanger was bij 8 weken nog een ovutest gedaan om de proef op de som te nemen, nou MEGA vet positief, maar dat was natuurlijk wel na 8 weken zwangerschap.

7. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Haha.
    Zal het zo voor de gein even proberen.
    Heb nog wel ergen een ovulatietest liggen.

8. Niet meer actief

Ben benieuwd greetje!

Wat ik niet snap is dus dat ik eigenlijk bijna altijd als ik test met ovu een streepje zie, als je geen eisprong aant krijgen bent zou hij toch gewoon geen streepje aan moeten geven, of heb ik dat verkeerd?

liefs Petra

9. Demi

Demi Actief lid

10 jul 2006
    367
    23
    18
    Had hier ook wel eens van gehoord, en laat ik nou nog net 1 ovulatietest hebben. Ik dacht die heb ik toch niet meer nodig dus ik gebruik hem, dat heb ik 2 dagen geleden gedaan en hij was positief!

Liefs Demi.

10. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Nou,ik heb net de ovulatietest gedaan en hij is positief!
    Mannetje maar even bellen dat we nu moeten klussen.......hahaha :D

11. Niet meer actief

Haha jemig! Is hij vet positief, of is het streepje wel lichter dan de controle streep?

12. greetje82

greetje82 Bekend lid

11 jul 2006
    575
    0
    0
    Provincie Groningen
    Streepje is donkerder dan de controlestreep.
    Dus echt vet positief.

13. Niet meer actief

Nou ben benieuwd hoe ze dat dan verklaren, schijnbaar is je lh dus ook hoog tijdens je zwangerschap! erg grappig, Thanx meiden ;)

liefs petra

14. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Nee, alleen de opbouw van LH lijkt op HCG dus vandaar dat de ovutesten ook zw detecteren. Hij dient dan wel echt vet posi te zijn.

Je hebt altijd LH in je lichaam dus dat kan worden gedetecteerd. Hij piekt alleen net voor een eisprong (vandaar dus pas positief als het tweede streepje even donker is of donkerder dan het controle streepje).

15. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

hallo meiden

Een topic waar ik nu juist een vraag over had! :)
    Ik heb vorige week een MK gehad helaas na 8 weken zwangerschap (vruchtje is er 2 weken later uitgekomen). Maar goed..ik had bewust een dag na de MK een ovulatietest gedaan om te kijken: binnen 10 sec VET positief! (dus kwam nog door zwangerschap/MK)
    2 dagen daarna weer ovulatietest gedaan: nu negatief maar 1 dikke streep en 1 hele lichte. Tot nu toe nog steeds negatief maar wel steeds dat lichte streepej (die trouwens steeds hetzelfde is, niet donkerder of lichter ofzo).
    Dus dit kan normaal zijn bij mij, dat ie altijd 1 heel licht streepje aangeeft (en 1 donkere natuurlijk).
    Aks ie dadelijk vet positief aangeeft wet ik dat het klopt en het niet door mn MK is ofzo (oud HCG).
    Oja, zwangerschapstest is sinds gisteren negatief gelukkig! (maar nu hoop ik natuurlijk weer op heel snel positieve testen!

Liefs

Sylvia

16. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    die ovu test die gebruik je meerdere dagen achter elkaar dus bij bijvoorbeeld 3 x negatief dag 4 positief zou je niet zwanger kunnen zijn of wel?want ik ben nu echt in de war....... :rolleyes: :confused:

17. Sheila82

Ik weet het helaas ook niet helemaal precies maar ik heb dus net MK gehad, dus misschien dat ik daarom steeds 1 hele licht streepje heb en 1 donkere,(zwangerschapstest geeft al wel negatief aan)

Ik blijf nu wel iedere dag ovulatietest gebruiken omdat ik dus graag wil weten wanneer mn ovulatie is na de Mk..

Ik kan je verder ook niet echt helpen helaas

Liefs

Sylvia

18. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Slvia, zolang het streepje nog licht is (dat kan dagen duren) heb je nog geen eisprong gehad!

19. Sheila82

Oke, dank je wel ME2.
    Ik heb er veel bijbesteld via internet (nu best goedkoop) dus gebruik ik ze iedere dag. Of zou het ook om de dag kunnen? of loop ik dans kans om hem mis te lopen (positieve Ovutest/eisprong)

Liefs

Sylvia

p.s ze blijven nog wel even licht, die teststreepjes, dus zijn nog niet donkerder geworden. Gebeurd dat wel, dat ze vlak voor positieve ovutest iets donkerder worden en vervolgens de dag erna dik positief zijn?

20. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    mmmm net z,on digitale test gedaan en idd positief..........raar verhaal.....zou die test ook eerst gewoon een paar dagen negatief kunnen zijn en dan positief?want als dat kan zou ik wel eens langer zwanger kunnen zijn.........................

Deel Deze Pagina