Gevoelige buik met volle blaas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wupsie, 11 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Hoi dames,

Woensdag ben ik al weer 9 weken zwanger, ik heb nu al sinds ongeveer 2 weken een gevoelige en of pijnlijke buik bij het plassen en als mijn blaas voor mijn lichaam te vol zit??

Wat kan ik hier aan doen?

Verder hoe kan ik het beste harde buiken opmerken? Ik heb maar een halve baarmoeder in principe, en ik kan het dus eerder krijgen. Echter zijn ze voor mij wel gevaarlijk (moet dan meteen aan de weeenremmers) iemand :)?

2. firstone

firstone Bekend lid

27 apr 2009
    664
    0
    0
    Drenthe
    In het begin van je zwangerschap moet je zowiezo vaak plassen, dat hoort erbij. Dat gaat over na een paar maand. (zeggen ze, bij mij toevallig niet). Verder kreeg ik pas harde buiken rond of na 20 weken, volgens mij had ik het alleen bij het vrijen. Nu (31 week) krijg ik zo ook bij zwaar tillen en nodig moeten plassen. Maak je niet te ongerust, probeer een beetje te genieten!

3. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    dat plassen had ik ook, en heb ik eigenlijk nog steeds. Harde buiken begonnen bij mij rond de 16 weken. Je buik word dan knetterhard, en je voelt het samentrekken. Je hoeft dan niet meteen aan de weeenremmers (ook niet met een halve baarmoeder, want dat heb ik ook) maar je moet het dan echt rustiger aan gaan doen. Pas als je harde buiken in een regelmatig tempo komen moet je de gyn bellen, want dan gaat het op weeen lijken.
    Bij mij kwamen de harde buiken echt door te veel drukte, en ik heb daardoor weken op de bank gelegen.
    Nu gaat het een stuk beter en heb ik er af en toe nog eentje, maar dat is ook normaal. Je moet er niet te veel per dag hebben, en geen regelmaat erin hebben!

4. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

Ow ik moet met de eerste harde buik stoppen met werken. Dat is me al wel verteld. Zit bijna elke week bij de gyn, dus bellen is niet echt nodig haha! Maar in ieder geval bedankt voor de info

5. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Als je nu harde buiken krijgt is het heel vroeg. Ik had mijn eerste ook erg vroeg, en ben toen ook gestopt met werken, zoals ik al zei, je moet dan rustiger aan doen. Maar op een gegeven moment zijn harde buiken toch een voorkomend verschijnsel in de zwangerschap, en kunnen ze niet per definitie kwaad.
    Ik bedoel alleen maar te zeggen dat je niet meteen moet gaan stressen van een harde buik, dat hoort er namelijk gewoon bij, alleen niet zo vroeg in de zwangerschap, en niet op regelmatige basis. Ik zit ook erg vaak bij de gyn, maar vooralsnog gaat het nog best aardig, al raakt mijn ruimte nu toch al wat op!

6. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Hoi, je zou ook je urine even kunnen laten controleren op blaasontsteking....

7. Wupsie

Wupsie Niet meer actief

@ penelopea; op het moment stress ik er nog niet om, was alleen nieuwsgierig wat het was. En hoe het komt. Ruimte begint bij jou nu pas op te raken? nou dat is toch mooi? Neem aan dat je baarmoeder nu nog op kan gaan rekken..

@ poezieq; Kan ik wel laten doen idd, maar het voelt helemaal niet als blaasontsteking.

Moet heel de nacht door plassen hahaha, ach je ziet nu ook al echt een bobbel zitten dus het is wel logische, maar toch ook wel eens irritant!

8. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Nou hij is nu aardig opgerekt hoor, de rek is er wel een beetje uit ben ik bang ;) Maar we wisten van tevoren al dat 42 weken niet erg waarschijnlijk zou zijn met mijn ruimte, dus elke week die we nu pakken is mooi! Je kan van te voren toch niet voorspellen hoe je lichaam reageert, ik heb de helft minder ruimte dan een "normale"baarmoeder, maar vooralsnog gaat het vrij goed. Ik had wel al heel erg snel last van bandenpijn, met 6 weken voelde ik echt al dat het allemaal aan het rekken was, maar dat was normaal volgens de gyn.

Bedenk wel dat een blaasontsteking tijdens de zwangerschap heel anders aan kan voelen dan als je hem hebt als je niet zwanger bent!
    Maar ik moet eerlijk zeggen, ik pieste me ook een slag in de rondte toen ik zo ver was als jij, ik heb heel wat flessen voor de moeders voor moeders vol gekregen. later werd het een stuk minder, en nu word het weer meer, maar de kleine gebruikt mijn blaas regelmatig als trampoline, dus ja dan wil het ook wel :D

9. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Een blaasontsteking voelt anders als je zwanger bent, weet ik helaas uit ervaring.

10. Janne87

Janne87 Fanatiek lid

17 jan 2009
    3.051
    0
    36
    Ik heb vooral rond 8-12 weken veel last gehad van een zere buik als ik een volle blaas had. Ik had alleen geen blaasontsteking, maar daar kan het wel van zijn. Ff checken kan dus nooit kwaad natuurlijk.
    Verder hielp bij mij: vaaaaaaaak plassen. Gewoon voor ik een volle blaas had.

Deel Deze Pagina