Ik ben op zoek naar alternatieve manieren om toch een verjaardags gevoel aan je kind te geven. Denk aan drive true/ zelf ritje langs familie maken etc. Ik hoor graag jullie ideeen
Mijn zoontje was afgelopen donderdag jarig. Helaas zaten wij nog in quarantaine omdat ik positief ben. Iedereen is langsgeweest gezongen voor het raam en wij hebben de cadeautjes weggehaald op het moment dat hun weer op de stoep stonden. Zoontje vond het de leukste verjaardag ooit. Mocht lekker spelen gelijk met de cadeautjes, savonds lekker eten besteld. In de woonkamer slapen was eigenlijk het plan maar daar was ik te ziek voor dus dat doen we nog een keer.
Mijn zoontje was gister jarig. Ipv groot feest voor familie/vrienden hebben we nu zijn kinderfeestje gehouden (8jr) Exotus Serpenti kwam langs met reptielen en deden het heel leuk met 8 jongens. Wij hebben 2 uur lang geen kind aan ze gehad. Perfect alternatief. Zoonlief noemde het zelfs zn leukste verjaardag ooit
Heb inmiddels meerdere langsrij-verjaardagen gehad voor kinderen. Allemaal een groot succes! Kind superblij en voelde zich zeker jarig.
Hier 's morgens opa en oma op visite gehad en later in de middag een paar vriendjes incl hun Nintendo switch of tablet. Ze hebben flink zitten gamen. Frietjes en snacks gegeten en nog effe gamen. Zoon had een topverjaardag!
Wij willen het kinderfeestje trouwens ook op de dag zelf houden. Ze is op een woensdag jarig, dus als de scholen weer open zijn, dan nemen we de kinderen vanuit school mee. En anders halen we de kindjes op.
Lees mee. Beide jongens zijn in februari jarig, ik verwacht niet dat dan alle regels versoepeld zijn. Enige nadeel is dat we op 2 tot 2,5 uur rijden wonen van familie, zowel van mijn ex als van mij. Dus alleen even langs rijden is geen optie van alle kanten. Wie weet komen hier goed ideeën langs.
Onze knul was jarig in de eerste golf en we vierde het met zijn 3en. Van opa/oma/ook en tante hebben samen 1 pakket gestuurd en van de andere oma ook een pakket Dat mensen bij je langs rijden en cadeautje afgeven vonden wij teveel schooien om cadeautjes. Bij vrienden ook gedaan en nog nooit zo kort feestje gehad. Was letterlijk hier heb je een cadeau en doei. Dat is niet aan ons besteed
Hier alle kinderen jarig geweest in de lockdown. Cadeaus werden opgestuurd en mensen hebben staan zwaaien voor de ramen. Kinderen hebben er geen enkel punt van gemaakt en evengoed enorm genoten.
Mijn middelste was jarig in de 1e week van de 1e lockdown. Dat hebben we alleen thuis gevierd met ons gezin. Oudste was in November jarig. De opa's en oma's zijn toen afzonderlijk langsgekomen, maar verder niemand. Jongste is over 2 weken jarig. Ik denk dat de opa's en oma's dan weer apart langskomen. Verder niemand. Hier vinden ze dat overigens niet erg. Zo'n cadeautjesafgeefsessie vind ik persoonlijk belachelijk. Kinderfeestje is belangrijker denk ik. Hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
Hij had een kinderfeestje thuis, kind had tijd van zn leven. 3 kinderen, leuk programma gemaakt en was een succes. En verder gewoon de grootouders, 2 tantes en 2 vriendinnen kwamen. Uiteraard niet op dezelfde dag, 2 per dag dus 2,5 weekenden gevierd. Slecht idee! We waren er klaar mee hahaha Langsrijden voor cadeautje vond ik niet prettig.
Hier een cadeauophaalrondje gedaan Nee grapje. Bij de eerste hebben we de jarige verrast door bij iedereen langs te gaan. Bij de tweede was het natuurlijk bekend, maar evengoed leuk!
Mijn oudste is vandaag jarig, ze heeft lekker uitgeslapen, daarna cadeautjes uitgepakt, mijn ouders zijn even langs geweest, bij bagels and beans lunch besteld, naar de ijsbaan gegaan en 1,5 uur geschaatst, thuis pizza besteld en met z'n vieren tv gekeken wat de oudste leuk vond en daarna een spelletje gedaan. Oudste vond het een erg leuke dag
Dochter hier werd op dr 4e verjaardag wakker in een kamer vol balonnen, die hadden we heeeel stilletjes om 05:00 dr kamer in gekieperd. Dat doen we eigenlijk elk jaar al, eerste verjaardag wel wat minder. Om 05:30 ging me daar een gejodel af, niet normaal. En wij al klaar met van die toeters want die kwam onze kamer ingestoven, daar lag nog een lading aan balonnen. Denk dat ze dr een straat verder hebben horen juichen. In de middag stukkie taart met dr grootouders, videobellen met dr oom en tante. Meer niet, ja heeeeel veel ballonnen fury door de woonkamer. Oftewel balonnengevecht. Ze is gek van post, dus iedereen die er erg in had stuurde een maffe verjaardagskaart. Speelgoed was te gek, maar die kaarten waren heilig.
Dochter is begin februari jarig. Denk op haar verjaardag oom en tante, en de week erna opa en oma. En een wat uitgebreider kinderfeestje. Met wat meiden donuts bakken en versieren, film kijken en denk ik nog iets knutselen oid. Ik vraag denk ik wel aan familie om een kaartje te sturen.
Jongste was in december jarig. Wij hadden alleen opa en oma op bezoek laten komen. Zelf taart gebakken. Jij mocht het eten kiezen en er lag een stapel cadeautjes. Bij uitpakken een videobel momentje met de gever. Juist door de rust in de dag was het voor hem veel fijner dan een huis vol visite. Verjaardag van oudste valt in de voorjaarsvakantie. We hebben dan een natuurhuisje ergens in een bos. Oma mag komen. En we gaan weer taart bakken etc. Geen grootste alternatieven dus. Maar voor ons en onze kinderen werkt het.
Mijn 2e is vandaag 8 geworden. Oudjaarsdag hebben we oliebollen gebakken in de tuin. Toen zijn opa en oma even langs geweest buiten. Vandaag op initiatief van zijn juffen had hij een video bel sessie met zijn hele klas en 2 juffen. Zo ontzettend lief dat ze dat op zaterdag en in de vakantie geregeld hebben. En zijn gehele klas was paraat. Verder van ons cadeautjes gehad, er waren cadeautjes opgestuurd. En vooral heel veel Lego en gravitrax bouwen. En veel taart, pannenkoeken, chips etc Hij vond het een topdag.
Onze dochter is a.s. donderdag jarig. Kinderfeestje zal op 16 jan (na overleg met alle ouders) gewoon doorgaan (thuis). We hebben extra veel slingers gekocht, een extra cadeautje... Van donderdag t/m zondag krijgen we elke dag visite (volgens regels), ze mocht zelf kiezen wie ze wilde uitnodigingen.. Ze kijkt er enorm naar uit, vind het ook helemaal niet jammer dat het anders dan anders is..