Hallo! FF een vraagje.. ik heb op mn tepelhof 2 kleine zwarte bultjes! ineens.. zijn geen korstjes denk ik, had namelijk geen wondjes.. Ze zijn wel gevoellig! Kent iemand dit? liefs
nee heb al geknepen en doet alleen maar gemeen zeer!! tis echt een soort van hard korstje.. en geeft gemene steekjes af ook als ik er niet aan zit..:S
Ja ik weet wat je bedoelt want ik heb het ook namelijk. Ik ben er zelfs voor naar de huisarts geweest en hij zei dat het door de hormonen kan komen en dat je huid er zo op kan reageren maar in ieder geval niets om ongerust te maken.
Ik heb het ook. had ergens gelezen dat het door de hormonen komt en normaal is. Je baby herkent je borst er strax ook door.
De kliertjes van Montgommery gaan opzetten rond je tepels. Dit kan zich uiten in soort van bultjes. Dat is niet erg, het is inderdaad juist belangrijk aangezien die kliertjes een stof afscheiden waar jouw baby op reageert zodat deze je tepel weet te vinden en waardoor je tepels soepel blijven tijdens de zwangerschap en borstvoeding. Deze kliertjes kunnen het ene moment wat meer opgezet zijn dan het andere.
hey meid ik heb dat ook weet niet wat was maar vond niet echt zorg wekkend heb vaseline op gesmeerd zijn nog wel maar ze voelen niet meer raar aan.
Okee, geen vaseline op tepels smeren! Vaseline is een petrolaat, een afvalproduct van de olieraffinaderij. Je smeert dus zegmaar benzine op je tepels. Ja ze worden er heerlijk zacht van, omdat het je huid luchtdicht afsluit. Verstikt. Huid heeft zuurstof nodig. Door dit verstikken kweek je een afhankelijkheid, want zodra de verweking door verstikking over is, lijkt je huid droger, dus ga je meer smeren. Het is niet voor niets dat de cosmetica-industrie nu eindelijk alle petrolaten (en andere troep als parabenen) uit haar huidverzorgingsproducten aan het verbannen is. Die bultjes zorgen juist voor hun eigen smeersel, daar zijn ze voor. Daar hoef je dus absoluut geen andere producten op te gebruiken. Een lichte zuivere amandelolie kan wel als massageolie gebruikt worden, maar zeker geen vaseline.
ow zo dom wist ik niet maar goed dat ik het weet geen vaseline meer voor mij dan.Dankjewel en ik maar denken heb ik snel opgelost, vannavond dus gewoon wat olie erop liefs,
Ik heb het ook, vooral op mijn linker tepel... net nog ff gespiekt maar het is bijna weg en had er eigenlijk ook niet nog niet echt wat van ged8 maar toch nu wel even fijn om te lezen dat het erbij hoort Groetjes Nelleke
Niet dom, veel mensen weten het gewoon niet. Gelukkig dat het feit dat het (op de lange termijn) schadelijk is nu inmiddels wel doorgedrongen is bij de makers van al die mooie huidsmeerseltjes. Enneh... waarom zou je er iets op smeren? Op je tepels is echt - waarschijnlijk, tenzij ze nu al kloven hebben - nergens voor nodig. Die smeren zichzelf, zolang je die bultjes in de tepelhoven niet afsluit. Je zou je borsten kunnen insmeren (met een amandelolie ofzo, ook weer geen minerale olie gebruiken, de andere naam voor petrolaat, of de derde naam: parafinum liquidum) als die wat trekkerig aanvoelen. Maar ik zou tepels zoveel mogelijk met rust laten, die moeten nu nog herstellen van de vaseline, en ja daardoor kunnen ze een maandje droog aanvoelen. Je huid heeft ongeveer een maand nodig om af te kicken van vaselinegebruik.