De hele dag door trek, anders misselijk.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Juttel, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Zoals de titel al zegt, heb ik de hele dag door trek in eten. Heb ik wat gegeten, dan kan ik na een hooguit een uur vaak, wel weer eten. Eet ik niet dan zit ik eerst met een hongergevoel en daarna met misselijkheid.... Is dit herkenbaar voor iemand?

Ik zal even opnoemen wat ik vandaag al heb gehad.
    Vannacht om half 2 een boterham (was misselijk), om half 7: 2 boterhammen en glas drinken, half 9: boterham. Half 10 ontbijtkoek, 10.15 een mars. 11 uur 2 manderijnen, 12 uur 3 boterhammen. 13 u een appel en 14.00 een italiaanse bol en heb nu alweer trek...

Ik wordt er helemaal gek van, wordt zo moddervet!! Ben nu nog maar rond de 8/9 weken zwanger!!
    Iemand nog tips en trucs?

2. tumtum

tumtum Bekend lid

23 mrt 2012
    904
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jup! zeeeeer herkenbaar! op een gegeven moment was de misselijkheid wel grotendeels weg, maar die enorme honger...pfff! Nu is het beide over maar ik ben dik 7 kilo aangekomen in de eerste maanden. Ik had ook totaal geen energie over om iets aan beweging te doen, en heel de dag honger, met misselijkheid als ik t negeerde.

Maar goed, bij mij is het rond de 11 weken dus over gegaan! en toen had ik mijn energie ook weer terug! dus hou hoop!

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    de misselijkheid komt waarschijnlijk door maagzuur, hier tenminste wel. als ik trek heb en niks eet dan word ik echt misselijk. regelmatig eten houd het bij mij in toom. de hele zwangerschap al.
    ach, als je het gezond houd dan moet je maar gewoon naar je lichaam luisteren. heb je trek, dan eet je wat. ;)

4. shk

shk Actief lid

4 aug 2012
    257
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wellicht kan je proberen je trek te stillen met lage calorische dingen zoals rijstenwafels, appels, cup a soupjes oid..

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb het ook, heel vervelend... Maar idd ik eet alleen gezonde dingen. Veel rauwkost, crackers, rijstwafeltjes, cup a soup, yoghurt...

6. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik herken het, ik werd ook soms 's nachts gewoon wakker en werd zo misselijk dat ik snel moest eten. Bij mij is het na 12 weken gelukkig minder geworden, nu heb ik helemaal niet zo veel trek gelukkig.

7. Herkenbaar :( Ik moet ook echt eten anders krijg ik een hongergevoel en gevolg is misselijkheid. Ik ben geen grote eter van mezelf en vind het dan ook vreselijk om steeds aan eten te moeten denken en mezelf te dwingen iets te eten. Maarja het kan niet anders want misselijk zijn is nog erger.. Ik hoop dat dit snel weer over is en ik ook weer normaal kan eten. Sterkte!

8. schmidt

schmidt Fanatiek lid

19 sep 2012
    2.165
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik herken het. Ik heb de eerste weken heel veel gegeten en ben ook flink aangekomen. Ook in de nacht moest ik eruit en fruit viel niet lekker, mits ik al een bodem had. Nu zit er vooruitgang in. Heb minder honger. Alleen aan het einde van de middag heb ik het nog heel erg. Afgelopen donderdag had ik een afspraak met de vk en van haar moet ik 5x per dag eten en afsluiten met fruit. Dit bevalt mij tot op heden goed. Maar er zijn zeker momenten dat ik tussendoor nog iets pak, maar probeer hierbij wel op te letten wat ik eet.

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik heb ook zoeen periode gehad.
    Wel met een ander termijn, zo tussen de 20ste en 24ste week denk ik dat het was.
    Het is wel weer over gegaan.
    Het kan dus een soort fase zijn ook in je zwangerschap.
    Ik heb bij beiden (gehad) dat ik soms echt veel eet de ene periode en de andere periode helemaal geen trek heb.
    Dus hopelijk voor je gaat het weer over, ik weet hoe irritant het is dat continue honger gevoel. bleh!

10. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik heb dit gehad tot 22 weken.

Probeer iets te nemen waar veel vezels in zitten. Suikers helpen maar eventjes (soms helemaal niet zelfs), zelfde met chips ofzo. Ik kon rustig een zak leegeten en dan nog omvallen van de honger.

Ik eet in de ochtend havermout met rozijnen. Zit heel veel ijzer in en vezels. Dat werkt bij mij beter dan brood. Als lunch neem ik cup a soup en bruinbrood met kruidenkaas en vleeswaren. Rond drie uur neem ik nog twee boterhammen en dan hou ik het goed uit tot het avondeten. Dan het liefst stamppot ;) En voordat ik ga slapen neem ik crackers met kaas.

In totaal ben ik nu 8 kilo aangekomen. Da's precies zoals het hoort.
    Niet te druk maken dat je teveel aankomt. Als je gezond en vezelrijk eet heb je daar minder kans op dan al die suikers. Je laat een mens groeien in je buik hè. Dat kost gewoon energie :)

11. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Fijn om te horen dat ik niet de enige ben (al wist ik dat natuurlijk wel). Alleen bij mijn eerste zwangerschap had ik het niet zo extreem als nu.
    Ik probeer idd zo gezond mogelijk te eten, neem nu ipv koek oid meer boterhammen en fruit. Maar 5x op een dag wat eten....Nee dat gaat me echt niet lukken nu, helaas....
    Het lastigste is tijdens het werk (bij mensen thuis), dan kan ik niet altijd nemen wat ik graag zou willen. Maarja ik ga er vanuit dat deze periode binnenkort verandert in minder 'honger' .

Wisten jullie trouwens dat bananen helpen tegen misselijkheid, er zit veel vit B6 in!! Werkt hier echt! En zolang ze niet te rijp zijn dan valt het suikergehalte ook wel mee. Genoeg bij drinken en dan heb je ook geen last van verstopping.
    Succes allemaal!

12. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

11 okt 2012
    719
    0
    0
    Ik heb het ook hoor Juttel. En ik geef er maar gewoon gehoor aan, want anders word ik zo naar.. Misselijk idd, en slapjes.

Bij mij komt de honger bijna steevast om de twee uur en maakt het me zelfs midden in de nacht wakker. En dus eet ik overdag braaf om de twee uur en zorgt mijn lief (die later naar bed gaat dan ik) dat er een bakje yoghurt naast mijn bed staat voor als ik 's nachts wakker word.

Mijn advies: gewoon kleinere porties van je standaard maaltijden gaan eten en ontzettend veel gezonde snackjes aan je dieet toevoegen. Wortels, radijsjes, appels, druiven, noten of zaden, bananen inderdaad, yoghurt of yoghurtshakes met fruit, mueslirepen, eierkoeken, komkommer, mango, ananas (niet in de laatste termijn van je zwangerschap, schijnt weeën op te wekken), gedroogd fruit. Zolang het maar niet al te veel toegevoegde meuk bevat. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en je komt een heel eind zonder heel veel aan te komen.

Moet ik er wel bij zeggen dat ik als aanvulling op het bovenstaande van gekkigheid bijna niet meer weet wat ik zelf nog aan mijn dieet toe kan voegen om het een beetje afwisselend te houden. Maar dat terzijde :)

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar voor mij ook. Zou wel proberen om niet steeds een boterham te eten. Een schaaltje yogurt, vla, glas karnemelk, stuk fruit etc. had bij mij hetzelfde effect. En daar kom je niet zoveel vaan aan als iedere keer boterhammen.

Dus probeert het zoveel mogelijk op te vangen met gezonde tussendoortjes. Als er maar weer even wat in je maag zit, is dat vaak al voldoende.

14. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik had t ook, precies zoals jij beschrijft!
    ik heb me er lekker aan toe gegeven, anders trok ik t echt niet!
    vanaf een week of 20 ging het beter!

15. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van, moet blijven eten anders word ik misselijk/beroerd..

Op mijn werk heb ik in mijn zak een zakje suikerhartjes.
    Zo kan je toch iets kleins eten, Ik weet het veel suiker wel maar dat vind ik niet zo erg als een klant onder spugen.. ( lees mijn grootste angst)

Deel Deze Pagina