Even klagen: geen energie voor bevalling en kraam door langdurige verkoudheid

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kanshebber, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    #1 Kanshebber, 25 jan 2014
    Laatst bewerkt: 25 jan 2014
    Ik weet het, er zijn ergere dingen. Maar ik ben al vanaf de week na Sinterklaas niet fit. Het begon meterg hoesten. Dat resulteerde in flinke benauwdheid (ben astmapatiënt). Daardoor moet ik het veel rustiger aandoen en veel meer medicatie gebruiken. Het hoesten is ongeveer twee weken geleden minder geworden en overgegaan in, jawel, een flinke verkoudheid. Met als gevolg dat ik nog steeds geen lucht heb, alleen met een andere oorzaak. De verkoudheid is soms een dagje minder, maar vandaag bijvoorbeeld is het weer helemaal mis.

Ik hoop steeds dat het overgaat voor ik beval (ben vandaag 38 weken, mijn dochter kwam met 39 weken precies). Ik zie op tegen de bevalling. Ik denk dat ik het wel red qua zuurstof, maar ik ben gewoon nu al heel moe en zie daardoor ook op tegen de kraamweek.

Heeft iemand tips om snel van een verkoudheid af te komen? Ik slik zwangerschapsvitaminen, eet gezond, probeer goed te slapen (maar lukt niet zo goed helaas,) stoom, gebruik een hoestdrankje dat mag, inhaleer mijn astmamedicatie. Ben al bij de dokter geweest en die wenst me alleen maar sterkte... Ben dus bang dat er weinig aan te doen is, maar dat stelt me dus niet echt gerust.

En heb je geen tips... dan mag je me ook bemoedigend toespreken nu ik me zo ontzettend zielig voel ;)

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geloof me, op het moment dat je moet bevallen, is de verkoudheid vaak "ineens" verdwenen. Je lichaam zorgt dat alles wel goed is. En al ben je nog zo moe en ziek voor de bevalling, het komt goed. Je lichaam neemt het over en er komt zo'n oerkracht vrij dat je niet eens merkt dat je moe of verkouden bent.

3. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Oh heel veel sterkte! Ik heb helaas geen tips. Voel mezelf ook totaal niet fit genoeg voor een bevalling en de kraamweek dus ik snap je angst volkomen!

4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.349
    10.309
    113
    Helaas ook geen tip behalve rust. Maar beterschap hopelijk gaat het snel wat beter!

5. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij hier hetzelfde! Was vanaf 38 weken goed beroerd en ook flink verkouden! Pas toen ik me beter ging voelen én een keer een nacht heel goed geslapen heb kondigden onze dame zich pas aan.
    Het leek inderdaad wel of ze gewacht had totdat mama weer helemaal fit was. :)

6. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Neusspray met zoutoplossing ?

7. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat je lichaam de bevalling straks wel aankan, ondanks dat je je nu zo beroerd voelt. Oerkracht of adrenaline ik denk dat je lichaam het wel gaat redden!
    Hopelijk is je verkoudheid snel over en kun je nog even bijtanken voor het zover is!

8. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Vijf weken beroerd inmiddels. .. vandaag o.trivin gehaald en na 1 spray voel Ik me al bijna helemaal de oude. Wat n wondermiddel! Mag t niet veel gebruiken omdat ik n redelijk hoge bloeddruk heb maar denk dat ik met n heel lage dosis al ver kom. Wat jammer dat geen gyn, ha of longarts me zoiets simpels heeft aangeraden typen zoutoplossing niet werkte. Heb nog wat keelpijn en hoest wat maar dat overleef ik wel. Eindelijk weer lucht!
    Dank voor jullie medeleven meiden, ik heb goede hoop dat ik eindelijk de goede kant op ga!

9. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    misschien kan een homeopaat helpen om je weerstand weer wat op te bouwen?
    beterschap!

10. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik heb hetzelfde voor en bij mij helpt het een beetje als ik een warm bad met eucalyptusolie van merk kruidvat neem,dan voel ik me even herboren en dan heb ik de uren daarna even wat rust.
    als je er een neemt voor het slapen gaan en een paracetamol erbij dan slaap je tenminste enkele uren echt diep.
    maar zoals men hier eerder al zegt;vaak is een verkoudheid plots genezen tijdens de bevalling door de adrenaline.ik duim voor jou/ons dat het zo zal gaan ;)

11. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ik gebruik af en toe toch een spray gewone neusspray, anders wordt ik stapeldol van de uitputting, benauwdheid en beroerdheid.
    En vicks! Toen ik echt heel ziek en verkouden was met veel hoesten, heb ik vicks vaporub gebruikt snachts, dikke laag op de borst en dikke laag op de rug en daar mee slapen, deed wonderen!

En over gewone neusspray, volgens gebruiksaanwijzing gebruiken mag ook in de zwangerschap, ik gebruik de 0,5% variant. En ik denk dat heel af en toe 1 spray niet ongezonder is dan uitgeput van ziekte raken...

12. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ui open gesneden naast je bed leggen!

13. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Neusspray zou volgens sommigen wee opwekkend werken? Mijn gyn. en de vk zeggen beide dat het werkende stofje in neusspray xylometazoline bloeddrukverhogend werkt. Dus alleen als je bloeddruk veel te hoog is, en je neusspray 15x per dag gebruikt zou ik dit niet doen. Is dit niet het geval kan het geen kwaad :)

14. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Dank voor het meedenken meiden. Helaas moet ik het doen met de huidige situatie: vliezen zijn gisternacht gebroken dus morgen wordt ik ingeleid als ik niet al zelf goed op gang ben.
    De verkoudheid is er helaas nog steeds, ik loop soms helemaal vol. Maar op andere momenten valt het mee en de benauwdheid is wel afgenomen.

15. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    spannend!!!!veel succes,ik denk aan je

16. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.349
    10.309
    113
    Hoe gaat het nu met je? Is alles goed gegaan met jou en de kleine?

Deel Deze Pagina