Soms (felle) steken in onderbuik, wat is dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door onzewonders, 15 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik ben momenteel 9-1 weken zwanger en tot nu toe gaat deze zwangerschap zeer goed!:)

Gezien mijn voorgeschiedenis schiet ik soms lichtelijk in de stress...:)

Nu heb ik sinds gisteren af en toe een (felle) steek in mijn onderbuik/ zij. Bijvoorbeeld tijdens het hoesten of bukken en soms gewoon tijdens het niks doen.

Vannacht werd ik wakker van het "werken"in mijn buik. Ik voel dat er iets gaande is. Het is absoluut niet pijnlijk en het zijn ook zeker geen krampen. Het is een beetje zo'n scheurend/ rekkend gevoel.

Vandaag wederom af en toe felle steken in mijn onderbuik.

Komt dit omdat je baarmoeder nu groeit? Of wat is dit?

Ik wil nog wel even benadrukken dat het voor mijn gevoel niet als iets verkeerds voelt, maar ik vraag het mij toch wel af...

Alvast bedankt voor jullie reacties!

2. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Ja het rekken van je buikbanden kan best een pijnlijk iets zijn...
    Dat begint rond deze periode en kan wel een aantal weken duren. Een ondersteunende band/speciale zwangerschaps-slip kan verlichting geven.

3. Quinnie

Quinnie Actief lid

8 jan 2012
    153
    0
    16
    Het klinkt als bandenpijn.
    Tip als je moet hoesten of niezen trek dan je benen op dan doet het niet zo'n pijn.
    Het kan soms echt fel zijn

4. Babeje

Babeje Lid

15 aug 2012
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dit ook gehad en was bij mij vooral bandenpijn. Dat trekkende gevoel zouden harde buiken kunnen zijn. Ook dit had ik vanaf een paar weken al. Als je de baarmoeder eenmaal kan voelen merk je ook dat die helemaal hard is.

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Dank voor jullie snelle reacties! Ik dacht zelf ook al aan bandenpijn.
    Zo spannend om allemaal nieuwe dingen te beleven!:D

Ik ga mij er geen zorgen om maken, dank jullie wel!

6. zinzi

zinzi Bekend lid

22 jul 2012
    627
    0
    0
    klinkt inderdaad als bandenpijn.

Maar je hoeft je niet schuldig te voelen als je het even niet vertrouwd hoor. Hoort er bij en zeker met je voorgeschiedenis is dat logisch denk ik!

7. chila

chila Niet meer actief

Ik heb het ook. Bij snel opstaan en hoesten etc.
    Het is volgens mij inderdaad bandenpijn

8. tulip

tulip Niet meer actief

o ja absoluut bandenpijn...vooral dat niezen o man dan ga ik door de grond. Maar je knieeen optrekken helpt echt hoor.

9. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ok, dus knieƫn optrekken als ik hoest/ nies? Zal het proberen te onthouden! Het valt nu nog wel mee hoor, maar aan jullie reacties te lezen kan het nog heftiger worden. Ik wacht het wel af.

Vind het ergens wel heerlijk al die symptomen. Bij de andere zwangerschappen had ik dat niet en dat zat steeds fout. Dus nu geniet ik van alles wat ik voel!

Deel Deze Pagina