Hoi Allemaal. Mijn man en ik zijn bezig om zwanger te raken, nu heb ik dus een pregnyl spuit gehad vorige week dinsdag. Ik weet dus niet of ik nu zwanger ben of niet. alleen mijn probleem is ik moet dadelijk mijn griepprik halen, mag dat gewoon of niet. Een zwangerschapstest doen heeft nog geen zin daar is het nog te vroeg voor. Ik had er niet bij nagedacht, maar nu las ik wat verhalen op internet en veel zeggen er dat je geen griepprik mag halen als je zwanger bent, Alleen ik weet het nog niet. Als ik zwanger ben is het maar een weekje,
heey ik heb ook een oproep gehad voor me griepprik en tweifelde heel erg of ik nou wel of niet moest gaan halen na overleg met zowel de huisarts als de gyn heb ik begrepen dat ik juist wel de griepprik moet gaan halen.. dit is ook ter bescherming van het kindje
Ik heb ook gehoord dat de griepprik geen kwaad kan. In de zwangerschap is je weerstand ook nog es verlaagd. Maar als jij ziek bent, is je kindje niet ziek (alleen bij een paar specifieke ziekten). Tenminste dat zei de VK. Dus mocht je een griepje oplopen, dan kan dat voor je kindje echt geen kwaad. Er zijn zoveel vrouwen die een griepje doorlopen tijdens de zwangerschap, zou wat zijn als dat schadelijk is voor je kindje.
kijk maar eens op google. zwanger en griepspuit. daar staat dat je geen griepspuit mag als je zwanger bent. ik krijg ook elk jaar de griepspuit. maar ik ga nu eerst even bij de huisarts informeren over het hoe en wat.