Mijn maag blijft maar knorren! Elke keer als ik net gegeten heb, vieze smaak. Hier wat ik vandaag gehad heb: Bakje kwark, banaan, zes bruine boterhammen, fruitsalade, gebakken aardappel met kip en sla, beschuit met aardbei. Owh ja heb ook nog een ijsje gezondigd. Maak me ook wat zorgen omdat mijn bloedsuikerspiegel niet goed was met bloedprikken afgelopen vrijdag. Zit in de familie, diabetes. Herkenbaar of iemand tips?
in het begin at ik ook alles wat los en vast zat! vooral omdat ik kotsmisselijk werd als ik langer dan 2 uur niks at.. niet dat ik het zonder die misselijkheid langer uit hielt zonder eten, stikte van de honger!! gelukkig krijg ik nu mijn ouwe eetgewoontes weer terug. heb nu soms wel dat ik maagpijn krijg omdat ik te lang(?) niet eet. moet nu ik zwanger ben alsnog wel elke 4 uur iets eten denk ik. gaan ze nu nog verder kijken naar je bloedsuikerspiegel? als dat uiteindelijk niks ernstigs is zou ik het er gewoon op houden dat je lichaam en de kleine het nodig hebben. ze zeggen wel dat je niet voor 2 hoeft te eten, en voor 2 is misschien wel erg extreem. maar er zijn zeker wel vrouwen die wat extra nodig hebben tijdens de zwangerschap
Herkenbaar, maar helaas geen tips. Ik had ook constante honger en werd echt misselijk als ik niet at, liep constant met crackers op zak. Werd er zelfs wakker van.
Heel herkenbaar! Maar met een dieet als wat je omschrijft zou ik me er geen zorgen over maken meis, je neemt hartstikke gezonde dingen tot je. Well done! En ja, óók hoera voor ijs, want dat mag verdorie met deze hitte
Bedankt voor je reactie. Vrijdag moet ik weer bloedprikken maar dan nuchter. Krijg sowieso met 20 weken de uitgebreide test. Ben nu druk mijn blauwe plek aan het wegmasseren zodat ze opnieuw kunnen prikken.
Heel herkenbaar! In het eerste trimester werd ik heel snel misselijk als ik niet om de paar uur iets at, maar kreeg ik het vervolgens moeilijk weg tijdens het eten. Nu ik 19 weken zwanger ben, heb ik nog steeds om de paar uur een knagend hongergevoel. Inmiddels weet ik dat ik een banaan, een paar beschuitjes / crackers en extra boterhammen op redelijk vaste tijden als tussendoortjes moet eten om me goed te blijven voelen. 's Morgens gaat het nog wel eens mis, als ik de hele nacht niets gegeten heb. Dan moet ik overgeven vanwege mijn lege maag. Als ik wakker word ren ik dus meteen naar beneden om te ontbijten, om dit te voorkomen! Heel irritant Succes ermee! Hanneke
ben benieuwd naar de uitslag van vrijdag. als er diabetes in de familie zit is het toch extra spannend lijkt mij! maar wat andere al zeggen, je eet gezond dus om de hoeveelheid (ik vind het niet eens heel veel, at dat zelf ook makkelijk weg) hoef je je geen zorgen te maken! succes vrijdag! laat je het nog even weten?
Ja zal de uitslag laten weten! Misschien toch nog maar een boterham toevoegen? Beter dan snoepen toch? At alleen voor zwangerschap twee crackers en twee boterhammen en had daar genoeg aan. Voor mij is dit dus wel heel veel.
ik zou die extra boterham gewoon doen! ben je nog net zo actief als voordat je zwanger werd? hiervoor at je niet zo veel, maar een baby maken vraagt nou eenmaal veel energie van je lichaam. slaap zorgt voor een groot deel van die energie, maar als je bv slechter slaapt ga je nóg meer eten om die energie aan te vullen. als je erg twijfeld kan je ook gewoon nog even met je vk bellen morgen. denk dat ze niks aan te merken heeft op je eetschema, mits je bloedwaarden goed zijn straks
Vandaag even gebeld met vk. Had nogsteeds geen uitslag. Bloedwaarde was nuchter helemaal goed. 5,0 mmol. Wat een opluchting..
fijn dat dat goed is! zei de vk verder nog iets of je ergens op moet letten nu? zal wel niet denk ik? met 20 weken krijg je weer verder onderzoek toch? nu alvast een geruststelling
Nee vk heeft er niets over gezegd. Mijn moeder (werkt ook in de zorg) zei dat het slim was voorzichtig om te gaan met frisdrank en niet teveel fruit eten. Dat doet heel veel voor je suikerwaarde. 20 weken krijg ik inderdaad uitgebreide test.. Heb gehoord dat dat niet zon fijne test is. Ach het is voor goed doel. Ben blij dat deze test in ieder geval goed is afgelopen.
Ik had aan het begin ook vreselijk honger hoor! Nu nog steeds trouwens, maar kan er wel weer beter tegen. Voor de zwangerschap had ik ook wel dat ik niet te genieten ben als ik honger heb. Moet dan echt zsm eten. Anders verander ik in een monster zegt mijn man Maar tijdens de eerste weken werd ik inderdaad kotsmisselijk ervan, niet prettig. Maar dat is gelukkig al weer een poos voorbij! Enne je eet hartstikke gezond hoor dus dat is toch prima?
Fijn dat je bloedwaarders goed waren! Ik heb me de eerste 12 weken een slag in de rondte gegeten. Ik ontbeet twee keer, uitgebreide lunch, en veel avondeten. En dan nog tig tussendoortjes Het is nu minder. Maar ik eet nog steeds veel. Maar ik ben evengoed nog maar 5 kg aangekomen. Ik heb het blijkbaar dus wel nodig
Ik heb het ook om de twee uur voelt mn maag leeg. Ik zit.nog in volle onzekerheid maar eet nu gwn veel. Mn lichaam vraagt er om denk ik
Ik heb sinds twee dagen honger wat ik ook eet het lijkt niet op te houden. In de nacht ook nog een broodje en een tomaat gegeten. Wat is hier de reden van? Maakt de baby een groeispurt mee? Kom ik voedingsstoffen tekort waardoor mijn lichaam er oom vraagt. Alhoewel een maand geleden alles prima was. Hadden jullie ook van de ene op de andere dag zoveel honger?
Hier idd vaak de ene op de andere dag ineens honger! Ook ik moet om de 2 uur iets eten anders word ik zo misselijk van het honger zijn Ben al 1,5 kg aangekomen. De beeb zal het wel nodig hebben. Ik ben overigens niet extra gaan sporten of zo...
Hier gelukkig niet misselijk, maar inderdaad wel echt een hongergevoel als ik even te lang niet gegeten heb. Pak overdag regelmatig een knackebrod met kaas of iets anders tussendoor en eet overdag ook meer. 's avonds heb ik juist vaak opeens met het avondeten geen trek meer. Manlief kwam afgelopen weekend om 2 uur 's nachts thuis en toen ben ik beneden nog een broodje kaas gaan halen. Vond hij wel apart geloof ik.