Koffie, thee, cola, etc?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Fnoepie, 27 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Allround medewerkster dierenasiel
    Ik ben niet echt een enorme koffiedrinker, maar drink wel graag 1 soms 2 mokken (dus zeg maar 2 en soms dus 4 kopjes) op een dag, maar sla soms ook wel een dag over hoor.
    Hoeveel invloed heeft dit op het zwanger worden?
    En a.s. zaterdag is mijn NOD, stel dat ik zwanger blijk te zijn, dan meteen stoppen met koffie? En hoe erg is het dan als blijkt dat ik daadwerkelijk zwanger ben?
    En zwarte thee schijnt ook niet zo jofel te zijn hè i.v.m. theïne? En cola ook niet toch?
    Hoe staan jullie daar tegenover of wat weten jullie ervan en doen jullie zelf?

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    mijn gyn vertelde mij,van dit alles wat je opnoemt,mag je totaal per dag 4
    dus 4cola,of 4 koffie,of 4thee
    of gecombineerd,2cola en 2koffie en ga zo maar door

3. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Ook zelfs al je daadwerkelijk zwanger bent?
    Dat valt dan nog mee, dacht dat je dit beter helemaal niet meer kon gebruiken?

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Probeer er een beetje nuchter mee om te gaan.

Een beetje koffie drinken heeft geen invloed op zwanger worden. Er zullen ongetwijfeld studies geweest zijn over het feit dat tig liter koffie een invloed zou kunnen hebben op zwanger worden. Tegenwoordig doen ze overal onderzoeken over. Mijn mening is als je lang genoeg zoekt dan vindt je altijd wel wat.
    Nu je nog niet zwanger bent zou ik er niet te druk over maken. Als je een redelijk normaal/gezond leefpatroon hebt zou ik het gewoon zo houden. De meeste vrouwen passen pas hun gewoontes aan als ze zwanger worden en die worden gewoon zwanger hoor.
    En als je straks zwanger bent dan zou ik cafeïnegebruik matigen. Je hoeft er niet helemaal mee te stoppen. Als je het dan nog lust tenminste!

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik heb echt neit anders koffie gedronken tijdens mn zwangerschap dan ervoor of er na hoor.
    Je kunt overal wel wat achter zoeken, nergens voor nodig.

En trouwens je kunt ook "de mazzel" hebben dat je ineens geen koffie lust, dus dan hoef je je er helemaal niet meer druk om te maken ;)

Je lichaam geeft vaak zelf wel aan waar het behoefte aan heeft.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee hoor, want in thee en cola zit veel minder caffeine dan in koffie!

Volgens het voedingscentrum mag een zwangere vrouw max. 300 mg caffeine per dag.

Hier staat hoeveel caffeine waarin zit:

Kopje koffie (125 ml) 85 mg
    Kopje thee (125 ml) 45 mg
    Glas chocolademelk (150 ml) 30 mg
    Glas cola (150 ml) 5-35 mg

7. tanja1979

tanja1979 Actief lid

3 okt 2008
    217
    0
    0
    je hebt ook caffeine vrije koffie en thee,dat kan je ook proberen

8. zogelukkig

Het gaat mij juist om de caffeine! Dus neem ik verspreid over de ochtend twee bakjes pleur MET caffeine, anders kom ik de dag niet door!
    Verder drink ik heel veel kruidentheeen en rooibosthee.

9. Fnoepie

Fnoepie Actief lid

25 nov 2008
    184
    0
    0
    Oké thanx!
    Dacht dat je eigenlijk helemaal geen cafeïne zou mogen als je zwanger bent, maar dat is dus niet zo.
    Ik weet trouwens nog niet of ik zwanger ben, vandaag is wel mijn NOD maar nog geen bloed gezien...en wel gevoelige borsten en al een aantal dagen een raar gevoel in m'n onderbuik.....
    Spannend dus....

10. mini me

mini me Actief lid

3 jun 2008
    466
    0
    0
    met 7 weken kreeg ik last van de beruchte misselijkheid. sinds die tijd drink ik steeds minder koffie. Puur omdat ik het echt niet meer lust :pale:
    nou en geloof me voorheen liters koffie. ik drink veel bar le duc zonder bubbels en af en toe een glas vruchtensap light. ja ik weet het met zoetstoffen maar het is af en toe een glas.

11. samkids

samkids Niet meer actief

Hey, ik houd ook wel van een kopje koffie 's ochtends, heb ik net ook weer gewoon op. Maar daar probeer ik het bij te laten. Wil het nu langzaam afbouwen. Zit nu ook heerlijk aan de rooibos-thee. Die is caffeine/theine vrij en kan je dus onbeperkt drinken.

12. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    DRewB, hihihi.. dat had ik ook toen ik nog 4 weken zwanger was. Ik he-le-maal blij dat IK het nog luste, weet je wel..
    Nou....bij 5 weken zwangerschap kwam daar een abrupt einde aan.... Ik drink dus geen koffie meer, moet er niet aan denken!
    (en voorheen kon ik geen ochtend zonder koffie terwijl ik me dat nu niet meer kan voorstellen!)

Thee.....
    Gaat er nog wel in... Maar na 1 kopje moet ik niet denken aan een volgende kopje. Word ik spontaan misselijk..
    Terwijl ik de nm.1 Theeleut was van Nederland, denk ik!

Cola drink ik sowieso bijna nooit dus al helemaal niet tijdens mjn zwangerschap. Heb ook meegekregen dat het niet zo goed is.
    Maar ik heb er ook geen behoefte/trek in.

13. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Ben ook een junk wat dat betreft cola..
    drink nu 1 glas cola zero per dag (alleen bij het avond eten) heerlijk dan zo boeren erbij! haha

heb zwangerschapssuiker, elke keer als ik mijn zelfcontrole meeting moet doen, heeft de cola zero geen invloed op mijn bloedwaardes. ;)

14. zogelukkig

Geen suiker dus, maar wel caffeine of is zero decaf?

15. Mnq

Mnq Bekend lid

7 jan 2008
    822
    0
    0
    Zit in cola zero dan geen zoetstoffen?

16. zogelukkig

Ja, volgens mij wel, een hele bult zelfs (anders zou het toch nergens naar smaken?).

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Cola zero (zwart label) bevat wel zoetstoffen en caffeïne. Cola Light Caffeïne vrij (goud label) beval zoetstoffen en geen caffeïne.

18. valhalla

valhalla Niet meer actief

Pasgeleden is er een onderzoek gehouden, met als uitkomst dat je van koffie drinken een minder groot kindje zou krijgen.

Nu is er ook een tegenonderzoek gehouden, waar het volgende uit voort komt... Vrouwen die misselijk zijn, en geregeld braken, krijgen HIERDOOR een grotere placenta. Die dus meer voedingsstoffen en zuurstof aan het kindje kan geven. Gevolg: groter kindje (heel grofweg gesteld)

Maar, als je dus maar weinig of niet misselijk bent, blijf je lekker -voor zo ver je dat lekker vindt- je 2,3 of 5 bakjes koffie drinken per dag. Of cola. Hieruit wordt dan geconcludeerd dat koffie zorgt (of cafeine, of cola) dat jouw kindje minder snel groeit. Terwijl nu juist werd aangetoond, dat het misselijk zijn blijkbaar een positief effect heeft op de groei van het kind.

Een compleet omgekeerd beeld van een onderzoek dus!

Heb ook steeds minstens 3 bakken koffie gedronken en min. 1 blikje cola light en Lena was dik 8 pond.... Dus zou zeggen als je gehecht bent aan je bak koffie of cola... gewoon doen. Zo lang het geen liters worden, is er weinig aan de hand..

19. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik ben echt verslaafd aan cola! ik probeer het met mate te drinken maar is soms nog wel eens lastig :( denk dat ik ook beter aan de cola light kan gaan.. al vind ik dat niet heel erg lekker haha!

20. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik heb echt een probleem zwangerschap gehad bij mijn dochtertje, continu spugen de hele dag door.. en paar keer in het ziekenhuis gelegen voor vocht tekort omdat ik niks meer binnen kreeg :( en mijn dochtertje was toch nog 7,5pond! dus dat onderzoek klopte bij mij wel! :)

Deel Deze Pagina