Wanneer man vertellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MarjoP, 17 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Hoi meiden,
    Gisteren en vandaag duidelijke positieve testen gehad, maar heb het mijn man nog niet verteld... Wil het aan de ene kant graag delen maar zit eraan te denken om volgende week op kerstavond de test en twee kleine sokjes met i love papa in te pakken en dat als cadeautje te geven.. Lijkt me zo leuk!! Maar dan moet ik het nog een week voor me houden.. Zou het normaal meteen vertellen, maar vind kerst nu zo'n leuke reden om nog heel even te wachten.. Vinden jullie dit raar?:(
    Het is ook nog eens onze eerste ronde, we hebben pas vorige maand besloten voor een kindje te gaan.. vind het nog zo onzeker, en over een week ben ik toch weer een weekje verder en misschien nog duidelijkere testen.. Lastig!!

2. Kelsey

Kelsey Bekend lid

29 sep 2011
    562
    292
    63
    Ik zou het zelf niet voor me kunnen houden. Ik heb smiddags getest en kon niet wachten tot mijn vriend thuis zou komen:D nou ja raar vind ik het niet. Snap dat je het een leuke manier vindt om zo te vertellen maar een week kan lang duren haha

3. Lucifer30

Lucifer30 Actief lid

15 sep 2015
    173
    0
    0
    Ik kan je helaas geen tips geven, mijn man en ik hebben samen getest. Hij heeft nog net niet zelf over het stickie gepiest haha!
    Maar gefeliciteerd en superknap als je 't een week geheim weet te houden! :)

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Denk je dat hij het zelf kan waarderen als je het pas na een week verteld? Zo ja, lekker doen.

Hier zou ik er niet mee aan hoeven komen..Zou hij niet waarderen..

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Mmmm ik kon het net vijf minuten voor me houden:D manlief meteen wakker gemaakt hahahaha

Is wel een mooi moment met kerst,maar geloof me, het moment is sowieso mooi :)

6. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Oo ik twijfel zo! Haha. Vanavond nog over gehad, we hadden het over komende zomer, vakantie etc. Ik zei ik dacht dat we niet weg zouden gaan i.v.m. onze plannen voor kindjes? Toen zei hij nog je weet helemaal niet wanneer het raak zal zijn.. Haha en toen had ik even een moeilijk momentje. Snap dat het raar over komt maar ik ben 100% zeker van dat mijn man er geen probleem van maakt als ik het volgende week vertel. Ik passeer hem niet, vertel het verder niemand, wacht alleen tot een speciaal moment. Nogmaals zou t normaal gelijk vertellen maar nu met kerst voor de deur.. Kerstavond, zitten we altijd romantisch op de bank met kaarsjes aan en all you need is love, zie die ingepakte slofjes en test onder de boom zo voor me.. en dan die reactie.. ooh haha lastig!!

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Nee ik zou het niet voor mij kunnen houden ;) ik had deze zwangerschap een test gedaan want ik had zoiets ach het is niet raak , duurt gewoon wat langer voor ik ongesteld wordt door de miskraam (was bij mijn vorige miskramen namelijk ook zo) maar er kwam gelijk een dikke vette streep. Heb hem gelijk gebeld ;)

En daarbij een lief cadeautje onder de kerstboom is toch altijd leuk ?

8. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Beide keren heb ik hem meteen opgebeld. Ik snap wel dat je kerst een leuk moment vind maar ik vind een week wel erg lang. Mijn man zou niet blij zijn denk ik als ik zo lang zou wachten om het te vertellen.

9. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Anders koop je t morgen en doe je nieuwe test en inpakken en zeg je hem dat hij vervroegd een kerst cadeau mag openmaken morgen?

10. Denise001

Denise001 Bekend lid

9 feb 2015
    503
    4
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Mijn vriend is zo enorm nieuwsgierig dat hij echt boos zou zijn als ik het niet direct had verteld haha.
    Maar kon het zelf ook echt niet voor me houden dus dat kwam goed uit.
    Je kunt misschien ook een 'vervroegd' kerstcadeautje geven?

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Holy, nee zeg. Vraag me af of hij dat kan waarderen.
    Bij eerste wel alleen getest omdat ik echt dacht dat het niet positief was, maar toen ook wel direct gebeld.
    Nu met tweede echt samen getest.
    Ik zou het niet voor me kunnen houden, maar vind het ook niet iets dat je zolang voor man verbergt ook al is het als verrassing bedoeld.

12. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Ik zou het echt niet zo lang voor me kunnen houden.
    Bij de eerste hebben we samen getest en nu bij de 2e deed ik een test omdat ik er nog 1 had liggen en me verveelde ;) (dacht echt niet zwanger te zijn).
    Ik nam me op dat moment voor het persoonlijk te vertellen als hij die avond thuis was maar 5 minuten later hing ik aan de telefoon!

13. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

1ste keer samen getest.
    2 de zwangerschap alleen getest. Volgende dag nogmaals en toen vond ik het al moeilijk km het vol te houden.
    Ik zou het niet kunnen en mijn vriend zou het okk niet echt waarderen denk ik.

Doen wat voor jou het beste lijkt. Jij kent je man het beste.
    Idd gefelicteerd en succes met je keuze.

14. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    1 of 2 dagen zou ik me nog kunnen voorstellen maar een week is wel heel erg lang hoor. Ik zou het nu wel vertellen en dan die sokjes alsnog onder de boom met kerst..

15. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Ik zou dat lekker doen, ik vind het een heel leuk idee. Als jij dat zolang voor je kunt houden dan is dat prima toch. Je zegt dat je man dat zeker wel ok gaat vinden dus ik zie geen probleem. Ik snap je helemaal! Ik heb hetzelfde gedaan toen ik zwanger was van onze dochter. Hij was bijna jarig dus ik heb ook niks verteld. Heel moeilijk, maar de reactie toen hij zijn cadeautje uitpakte... geweldig! Het mooiste cadeau ooit.

16. MarjoP

MarjoP Bekend lid

9 dec 2015
    853
    579
    93
    Vrouw
    Ja dat kan natuurlijk ook inderdaad, vervroegd cadeau:) Ik zal er nog eens over nadenken.. Snap jullie gedachten dat een week lang is en het misschien raar is voor mijn man. Al is hij echt nuchter, heeft nog niet eens door dat ik nu niet ongesteld wordt haha!

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nee, man zou dat ook echt niet kunnen waarderen hoor...

18. Bobbie90

Bobbie90 Actief lid

2 mei 2014
    440
    0
    0
    Ik zou het ook niet zo lang voor me kunnen houden, en ik denk dat hij het ook jammer had gevonden als ik dat wel had gedaan.
    Vorige week vrijdag ben ik er achter gekomen zwanger te zijn, ik had tegen vriend gezegd eigenlijk pas in het weekend te testen. Maar ik was mezelf ineens gek aan het maken, en dacht toch dat de test negatief zou zijn.. Dus ja, gauw op vrijdag ochtend even testje gedaan, zodat ik zeker wist elk moment ongesteld te worden. Maar niet dus, eerste poging gelijk raak. 's Avonds bij thuiskomst na het werk gelijk verteld, en vriend vond het erg leuk. Ik voelde me wel schuldig.. Zeg ik eerst in het weekend te gaan testen, en dan doe ik het doordeweeks in mijn eentje. Als ik had geweten wat de uitslag was, had ik gewoon samen getest :)

19. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Vaak geven mannen er meer om dat ze het op tijd weten en als eerst weten, dan dat ze om iets geven met een symbolische betekenis. Het is overal flink kerst, dus je kunt er alsnog een kerst tintje aan geven. Als pakketje onder de boom of een vroegtijdig kerstdiner? Hij blij dat hij het op tijd weet, jij blij dat je het geheim niet langer hoeft te bewaren?

20. Ranu

Ranu Actief lid

23 aug 2012
    339
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zoals eerder is voorgesteld, een vervroegd kerstcadeau doen?
    Ook al zou mijn man het wel kunnen waarderen, ik zou het zelf niet zolang geheim kunnen houden voor hem. Maar snap ook wel dat je het op een leuke manier wil vertellen. Gefeliciteerd trouwens!

Deel Deze Pagina