Onzeker zwanger of toch niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Nancydierengek, 24 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nancydierengek

Nancydierengek Fanatiek lid

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

Ik ben zo onzeker ben ik nu zwanger of toch niet.
    Ik heb ovulatie testen gebruikt en had eerst dik rekbaar slijm en ben toen begonnen met klussen.
    Twee dagen erna had ik een positieve ovuliatie test en dus geklust en ook de dag erna nog voor de zekerheid.

Nu de laatste tijd last van menstruatie pijn attans daar lijkt het op.
    Ook wat gevoelige tepels.
    Opgeblazen buik gevoel.

Nu een week later na mijn positieve ovuliatie test.
    Ging ik naar de wc en had ik ineens weer wit slijm met afvegen?
    Hoe kan dat nou?
    Kan dit van een innesteling zijn?
    Dacht dat je dan iets bloed zou moeten hebben.
    Na die ene keer afvegen later weer naar toilet geweest en toen had ik het niet meer.
    Wel nog steeds dat gevoel in mijn buik net of ik ongesteld moet worden.

Phoe word gek van die onzekerheid.
    Zou blij zijn als ik een zwangerschapstest kon doen.

2. Braam0

Braam0 Fanatiek lid

23 sep 2015
    1.104
    1
    38
    Je kan een ovulatietest doen om te kijken of je een eisprong hebt? Misschien is je ei bij de eerste positieve test niet gesprongen en probeert je lichaam het nu weer. En anders zit er helaas niks anders op dan nog even wachten op een zwangerschapstest helaas! Lastig he, dat wachten!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Kan alle kanten op. Je hoeft geen innestelingsbloed te hebben. Dit gebeurt vaker niet dan wel.

4. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi ik heb voor de zekerheid een ovuliatie test gedaan maar deze was negatief.

Vandaag is de eerste dag dat ik zowat nergens last meer van heb.
    Geen opgeblazen buik of dat ik dat ongesteldheid gevoel heb.
    Mijn tepels blijven wel gevoelig.
    Heb dat ook met slapen.
    Lig normaal altijd op mijn buik maar is nu toch minder prettig.

5. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Vanochtend een beetje misselijk wakker geworden.
    En met douchen zag ik op mijn tepels kleine bultjes zitten.
    Hoort dat er ook bij?
    Of moet ik mij nu zorgen gaan maken?!

6. maybee2

maybee2 Fanatiek lid

15 mrt 2014
    1.247
    8
    38
    Noord brabant
    Meis, het kan er allemaal bij horen, maar je lichaam kan je ook voor de gek houden. Wanneer is je nod? Anders zou je kunnen proberen een test te doen dan ben je misschien van die onzekerheid af.

7. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi maybee2 bedankt voor je reactie!
    Ik had al zitten zoeken op internet want ik maakte mij best wel zorgen over die bultjes die er ineens zitten. Maar lees gelukkig dat heel veel vrouwen die hebben. Maar of dat dan weer bij het ontpillen hoort of misschien bij zwangerschap pfff lastig hoor.

Ik zou wel een test willen doen maar ben bang dat ik dan te vroeg ermee ben. Ik weet niet hoe mijn cyclus nu is want ben na het stoppen met de pil niet meer ongesteld geweest. Ik heb mijn laatste pil geslikt op 28 maart. En toen mijn strip niet afgemaakt. Op 15 april had ik mijn eerste positieve ovuliatie test en ervoor en erna hebben wij geklust. Ik wil super graag een test doen maar ben bang dat ik misschien te snel ermee ben. Wanneer denken jullie dat ik mij kan testen op hopelijk een zwangerschap?

8. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi meiden

Ik ben gisteravond geschrokken want ging naar de toilet (even vies praatje) en er zat bruin bloed in mijn inlegger. En met afvegen had ik dat ook. De rest van die avond had ik steeds na plassen dat bruine bloed iets aan wc papier zitten.

Nu vanochtend toen ik naar toilet ging was mijn inlegger nog helemaal schoon. Maar met douchen toen ik mij van onder spoelde met water voel er ineens een stuk slijm naar beneden. Ik heb dit snel gepakt en naar gekeken. Was bruin slijm.

Ben zo bang dat ik ongesteld aan het worden ben. [​IMG]

9. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Na het stoppen met de pil kan je cyclus rare dingen doen. Je kan niet veel meer doen dan óf afwachten óf testen. Zoals ik het lees denk ik dat je cyclus aan het opstarten is en dat je ongesteld gaat worden, maar dat weet je alleen als je afwacht of test. Ik begrijp dat je snel zwanger wilt worden maar geef je lichaam ook even de kans om te ontpillen. Het is helemaal niet raar dat zwanger worden een paar maanden duurt.

10. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi Dalysa bedankt voor je reactie.
    Komt ik wil al zooo lang een kindje en nu kan het eindelijk en dan wil je ook zoooo super graag dat het lukt.
    Maar ik snap zeker dat mijn lichaam de tijd nodig heeft.

Ik heb een test gedaan om te kijken wat er zou gebeuren maar deze was negatief.

Nou ik ben net weer naar toilet geweest en volgens mij ben ik dus ongesteld geworden. [​IMG]
    Had dit keer echt veel bruin slijm met afvegen.
    Ik ben er nu best wel verdrietig erom.
    Want ik lees overal op internet dat als je last heb van een innestelingsbloeding dat het maar een beetje bloed is wat je dan verliest. En ik verlies nu echt veel bruin bloed. Denk dat het voor mij op naar ronde twee word. :(

11. Dalysa

Dalysa Fanatiek lid

29 nov 2014
    1.365
    571
    113
    Ik begrijp het echt dat je verdrietig bent dat het niet is gelukt en dat je het al lang graag wilt. Wat ik je wel wil meegeven is dat er veel meiden hier al jaren proberen zwanger te worden zonder dat dit lukt, misschien geeft dat een beetje perspectief. De eerste maand na het ontpillen ( of zelfs de eerste paar maanden) kan het wat lastiger zijn zwanger te raken omdat je lichaam weer moet 'opstarten'. Mijn advies zou dan ook zijn proberen in je hoofd te houden dat het niet in paar rondes raak zal zijn. Dan kan het eventueel alleen maar meevallen. Geef je lichaam een beetje tijd.

12. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Verdrietig? Je hebt net je eerste cyclus achter de rug. Er zijn maar heel weinig vrouwen die meteen na het stoppen met anticonceptie zwanger zijn. Het duurt gemiddeld een jaar. Teleurgesteld zou ik wel snappen maar verdrietig? Vanwaar die haast? Ik snap dat je snel zwanger wilt zijn, maar de natuur laat zich niet dwingen.

13. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Probeer niet te veel druk op je zelf te leggen en je zo vast te grijpen aan het zwanger worden. Je wordt er echt niet sneller zwanger van. Je lichaam is vaak nog een paar maand na het stoppen met de pil helemaal ontregeld. Ik snap dat het rot is en allemaal heel makkelijk gezegd dan gedaan is. Maar probeer echt te denken het komt wanneer het komen wil, meeste stellen zijn pas met een jaar zwanger.

14. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Ik heb heel erg het gevoel dat je lang hebt moeten wachten voor jij en je partner er eindelijk voor gingen, klopt dat? Mocht ik hierin gelijk hebben dan snap ik heel erg goed dat je verdrietig bent omdat het deze maand waarschijnlijk niet gelukt is. Maar toch wil ik je meegeven om er zo nuchter mogelijk in te staan. Ga er vanuit dat je binnen het eerste half jaar sowieso niet zwanger zal zijn. Met dat in je achterhoofd geef je jezelf rust en je lichaam de tijd om alles zelf weer op te pakken. Het stoppen met de pil kan echt een heftige impact op je hebben. Bij mij duurde het 9 maanden voor m'n lichaam weer hersteld was en dat was echt niet leuk :( Ik werd echt gek van alle klachten en onregelmatige cyclussen. Natuurlijk hoop ik voor je dat je wel snel zwanger zal zijn, maar helaas is je lichaam hierin echt de baas.

Wees lief voor jezelf meid! x

15. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi ik bedoelde idd met verdrietig teleurgesteld. Ik wil al heel lang een kindje. Bij mijn ex al. En nu met mijn huidige vriend eerst trok ik bij hem in toen wij elkaar 3 jaar kende en erna 1 jaar later hebben we besloten om samen een huis te kopen groter wonen vanwege kinderwens. Toen moest eerst het appartement van mijn vriend verkocht worden voor we een ander huis konden kopen. Dit duurde ook weer bijna 1 jaar voordat die verkocht was. Nu na een paar maanden verbouwing is het huis klaar en gaan we samen voor de volle 100 nee 1000% voor een kindje. Mijn vriend wou pas eraan beginnen als het huis klaar was. Na al dat geduld en wachten totdat mijn vriend ook ervoor wou gaan wil je natuurlijk zo snel mogelijk zwanger worden. En ik weet het was pas ronde 1 maar was idd flink teleurgesteld.

Even wat anders. Ik dacht dat ik ongesteld was geworden maar nu heb ik toch grote twijfel weer. Ik heb twee dagen dat bruine afscheiding gehad. Erna ook 1x met afvegen een roze papiertje. Erna niks meer gehad. Zal ik dan maar twee dagen ongesteld geweest zijn? Maar is dan alleen maar oud bloed geweest wel ook met slijm erbij. Of toch nog een innesteling misschien? Ik zit mezelf misschien helemaal gek te maken en ga denk ik weer een testje halen. Ik weet dat ik mij er niet teveel mee bezig moet houden maar das zo moeilijk.

16. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    bruin bloed is oud bloed. het kan inderdaad een innesteling geweest zijn ik zou toch nog even een testje wagen zodat je het echt zeker weet.

17. Nancydierengek

1 mrt 2017
    2.259
    1.507
    113
    Vrouw
    Hoi bedankt voor je reactie.
    Ja ga een testje morgen halen.
    Dan weet ik het tenminste meteen.
    Al weet ik niet of ik dan weer te snel ben al met testen, stel dat het een innesteling was.
    Die bruine afscheiding had ik op 27 en 28 april en erna niks meer.

18. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    vanaf de innesteling maak je hcg aan dus als het 27+28 april was dan kan je morgen prima testen.

19. Sylva

Sylva VIP lid

23 jan 2017
    5.695
    3.526
    113
    Vrouw
    Midden van Nederland
    Dat wachten is ook echt verschrikkelijk. Ik heb al vanaf m'n 25e een kinderwens. Op m'n 28e begon het te klapperen maar vriendlief was er niet klaar voor. Nu ben ik 30 en het idee begint te wennen bij hem maar ervoor gaan blijft een ding :( Ik snap je gevoel wat betreft wachten dus heel goed!

Dat oude bloedverlies en die roze veeg klinkt zeker niet als een menstruatie en gezien dat dat nu alweer 5/6 dagen geleden is, zou het inderdaad een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn. Dan kun je nu prima testen! Ik ga heel hard duimen voor je! :D

20. papillons

papillons Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.022
    159
    63
    Misschien een paar leuke handige tips voor jou: :)

-bij het ontpillen kun je tussentijdse bloedingen krijgen in de vorm van oud of vers bloed
    -een innestelingsbloeding kan een veegje bloed zijn maar ook enkele dagen lang best wel veel bloed
    -een innestelingsbloeding komt vaker niet dan wel voor
    -je lichaam maakt na de eisprong extra veel progesteron aan om een mooi bedje te maken voor een eventueel bevrucht eitje. Nadeel is dat de extra progesteron klachten kunnen geven zoals bijv grotere pijnlijke borsten, gevoelige tepels, wat misselijkheid etc. Typisch zwangerschapsverschijnselen zonder nog zwanger te zijn (flauw he).
    -je hebt (mits beiden goed vruchtbaar) 20% kans per ronde om zwanger te raken.
    -slechts 30% is zwanger in 3 maanden, 80% binnen een jaar en 90% binnen 2 jaar.

Ik hoop voor je dat je snel zwanger bent na zo lang wachten!

Deel Deze Pagina