2 weken korter zwanger

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door ladouce, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Beste verloskundigen,

Ik weet niet of jullie mijn vraag kunnen beantwoorden maar het volgende is er aan de hand:

Afgelopen maandag heb ik de eerste echo gehad (inwendig). Volgens mijn berekeningen zou ik 8 weken plus 2 dagen zwanger moeten zijn. Eerste dag laatste menstruatie 20 februari, regelmatige cyclus van 27/28 dagen. Geklust (in die periode maar 1x) op 7 maart.

Op de echo was echter een kindje/vruchtje te zien van 6 weken waarvan het hartje wel klopt maar langzaam. Wij schrokken enorm, mede omdat de echoscopiste eerst niet zo veel zij en daarna dus aangaf dat het 6 weken was ipv 8 weken. Toen ik aangaf dat dat echt niet kon schrok ze een beetje.
    Na de echo hebben we nog een gesprek gehad met de gyn en zij gaf ons min of meer geen hoop meer en we moesten maar van het ergste uitgaan. Het zal een miskraam worden. A.s. maandag moeten we weer terug voor een echo.

Nu heb ik natuurlijk een ander op google opgezocht, hier onder het topic echo's en onderzoeken een oproepje geplaatst en ik zie dat er toch best nog wel wat positieve verhalen te melden zijn. Natuurlijk kan dit best dat kleine percentage zijn wat geluk heeft maar toch. Een collega wist mij te melden dat haar vk gezegd had dat bij een kloppend hartje de kans op een mk met de helft afneemt.

Mijn vraag is nu eigenlijk, mag ik nog hoop hebben of is het echt een kwestie van geluk en is de kans erg klein.

Hopelijk kunnen jullie me helpen, de onzekerheid is best groot en maandag is nog ver.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ik snap je onzekerheid.
    Als je maar 1 keer hebt gevreeƫn dan kan de zwangerschap inderdaad haast niet 2 weken verschillen, het verschil kan eigenlijk maximaal een week zijn. (bij een regelmatige cyclus).
    Een kloppend hartje is inderdaad positief maar in deze fase moet het eigenlijk heel snel kloppen. Ondanks een kloppend hartje ziet het er dus niet heel gunstig uit nu.Ik kan geen kansen geven, het blijft spannend. Heel veel succes en laat maar even weten hoe het is gegaan maandag als je wilt.

Mirjam

Mirjam

3. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hoi Mirjam,

Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Het blijft dus spannend tot maandag.
    Ik laat je weten hoe het gegaan is.

groetjes,

4. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Hoi Mirjam,
    Helaas bleek vanochtend op de echo dat het hartje waarschijnlijk begin vorige week al gestopt is. Vanmiddag afspraak bij gyn om af te stemmen hoe nu verder.
    Nogmaals bedankt voor je reactie.
    groetjes,
    ladouce

Deel Deze Pagina