hallo liever dames, ik had onlangs een topic geopend over of dagelijks paracetamol geen kwaad kan ivm hoofdpijn. vandaag is uit het bloedprikken gekomen dat ik een ijzertekort heb, wat volgens de gynaecoloog kan zorgen voor hoofdpijn, krijg nu ijzertabletten voorgeschreven. nooit aan gedacht en nooit geweten dat je daar hoofdpijn van kan krijgen . wie heeft dit ook gehad ? en hielpen de medicijnen snel. ? groetjes kaatje
Ik kreeg zeker hoofdpijn van lage bloeddruk en ook duizeligheid. De tabletten hielpen bij mij niet en daarnaast kon ik ze niet drinken tijdens mijn zwangerschap, moest er elke keer van overgeven. Maar hrt verschilt natuurlijk per persoon, wat bij mij niet past zegt niet dat het bi jou ook niet past. Je kan het uittesten. Wat bij mij wel hielp was dat ijzerdrankje 'Floradix' dat raad ik je zeker aan, je ijzer gaat dan heel snel omhoog en je mag/kan het drinken ttijdens de zwangerschap.
Ik had/heb ook een flink ijzertekort, slik al sinds week 6 van de zwangerschap ijzertabletten. Hoofdpijn had ik zelf niet zo gelukkig, maar wel flinke kortademigheid en snel duizelig en moe bij inspanning. Het duurt meestal even voordat je echt effect merkt (ik heb vaker ijzertekort gehad en ook vaker ijzertabletten gehad), maar na ongeveer een maand ga je je meestal wel beter voelen. Zelf merk ik nu de laatste weken echt veel verschil, zit als het goed is nu ook weer bijna op een goed hb. Ik dacht eerst dat ik niet zoveel merkte van het ijzertekort, maar nu ik het verschil voel snap ik niet dat ik er zo lang mee heb rondgelopen! Tabletten slikken waren tijdens de misselijke periode trouwens wel een uitdaging, ik heb af en toe ook wel eens een dag overgeslagen als ik het gevoel had dat ik het toch niet binnen ging houden. Dat kan trouwens ook prima, geen probleem. Nu gaat het weer makkelijk gelukkig, misselijkheid is weer weg. Floradix kan ook als je last hebt van de tabletten, maar daar zit wel minder ijzer in.
bedankt voor de reacties. ik heb er dus geen ervaring mee, maar lees nu in de bijsluiter dat het inderdaad een paar gaat duren voordat het effect heeft. ik word gek van die hoofdpijn en wil er echt vanaf (als dat de oorzaak is)is er niet iets wat sneller werkt bijvoorbeeld roosvice of is dat weer lager gedoseerd?
Het heeft geen zin om een hogere dosering te slikken, omdat je lichaam maar een bepaalde hoeveelheid per keer kan opnemen. Een paar jaar geleden kreeg ik nog 2x per dag ijzertabletten, maar tegenwoordig is dat nog maar 1x per dag. Het bleek namelijk uit onderzoek dat je die tweede pil amper opneemt ivm het maximum wat je lichaam aankan per dag. En het klopt, want mijn hb is nu met die 1x per dag minstens zo snel gestegen als een paar jaar geleden met de dubbele hoeveelheid. Overigens kan de hoofdpijn ook hormonaal zijn. Ik had bij mijn eerste zwangerschap in de eerste 12 weken ook vaak last van hoofdpijn, vooral van week 6 t/m week 10. Daarna is het gelukkig weer weggegaan. Als dat de oorzaak is heb je grote kans dat het binnen een paar weken weer over is, dan moet je lichaam gewoon wennen aan alle hormonen door de zwangerschap.