Hi meiden, Heb een vraagje en ben ook benieuwd naar ervaringen. Mijn eerste zoontje is met 35.3 geboren, debacle daarvoor is het begonnen met een scheurtje in mijn vliezen, maar de bevalling zetten wel zelf door. Wel was hij al 3055 gram en 49 cm, dus een flink mannetje. Nu ben ik zwanger van mijn tweede zoontje en vraag me af hoe groot de kans op herhaling is. Vk kon der weinig over zeggen omdat het niet bekend is waardoor mijn vliezen braken. Ben dus erg benieuw naar ervaringen met een vroeggeboorte dmv gebroken vliezen en de tweede bevalling..
Mijn vliezen braken met 35 weken bij de eerste, heb toen twee weken in het ziekenhuis gelegen en met 37 weken ben ik ingeleid ivm forse hypertensie (200/110). Bij de tweede begon de bevalling thuis met stipt 37 weken, de vliezen braken toen pas vijf minuten voor het persen. Nu zwanger van de derde en het is afwachten wat er nu gebeurd.. Vk zei bij mij dat het vaak gewoon toeval is als de vliezen vroeg breken ook omdat er geen oorzaak is gevonden
Eerste spontaan met 35.6 en de tweede ingeleid omdat ik zwangerschap vergiftiging kreeg met 40.1. Nu zwanger van de derde en ben heel benieuw...
ik lees mee. Hier braken met 35+2 mn vliezen en begonnen gelijk de weeën. Ik was de week ervoor wel al opgenomen met pre-eclampsie. Denk toch dat dat uiteindelijk de oorzaak ervan was. Ben benieuwd bij een toekomstige 2e
Maakt het toch wel extra spannend he.. Hier zetten het ook snel door maar nooit verder naar een oorzaak gezocht. Mochten jullie wel snel maar huis toen?