magnesium

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fafa, 27 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

fafa Niet meer actief

Hallo,

Tijdens iedere zwangerschap heb ik last van spierkrampen. In mn benen, voeten, handen en zelfs wel eens in mn hals en middenrif. Overdag al lastig, maar 's nachts helemaal: iedere nacht minstens 1 keer mn bed uit springen (of strompelen, eigenlijk) om een kuitkramp eruit te wandelen/schudden.

Dus deze zwangerschap maar eens extra magnesium geprobeerd. Slik het nu 3 weken elke dag, maar ik merk nog geen enkel verschil. Zou het nu al moeten werken, of nog maar even stug doorslikken?
    Of werkt magnesium alleen als een tekort eraan ook daadwerkelijk de oorzaak is? Want buiten de zwangerschap heb ik er geen last van. En helpt extra magnesium dus niet tegen hormonale spierkrampen?

Iemand ervaring mee?

2. Smiley30

Smiley30 Lid

26 mei 2015
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fafa,

In mijn vorige zwangerschap heb ik ook erg veel
    kuitkrampen gehad. Nu begon het weer bij 28 weken ofzo. Sindsdien spray ik tweemaal daags magnesium olie op mijn kuiten. Per dag 10 sprays per kuit. Merk vd tuinen, kan het even opzoeken. Ik las dat je huid het het beste opneemt vandaar mijn keuze voor een spray. Wellicht is sprayen ipv slikken een effectievere methode? Ik heb de onderbouwing niet maar vond het een verandering om geen kramp
    Meer te hebben.

3. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    #3 gizmolilo, 28 jun 2016
    Laatst bewerkt: 28 jun 2016
    Ik heb het ook erg gehad ik gebruik een spray met magnesium inplaats van tabletten dat kun je op kuit zelf aanbrengen misschien is dat een optie bij mij helpt het

4. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Weet niet welke magnesium je gebruikt, maar een goedkopere variant van bijvoorbeeld de Kruidvat neemt je lichaam niet goed op. Ik zou naar een natuurwinkel of Dio drogist gaan. Daar heb je vitaminen en mineralen die je lichaam veel beter opneemt. Heb nu zelf ivm harde buiken Magnesium van Solgar. Dit is per 2 tabletten (dagelijkse dosering) 400 Mg..

5. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    dat is inderdaad wel even kijken zowel met tabletten als met sprays Zechsal is een spray je hebt er ook andere middelen van die hoog geconcentreerd zijn.

weet niet hoe dat met de sprays van de tuinen zit eerlijk gezegd daar heb ik geen ervaringen mee.

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Kijk inderdaad even naar het soort magnesium. Als het magnesiumoxide is, doet het inderdaad jets, dan slik je gewoon een soort krijt :). Ik gebruik magnesiumcitraat, en werkt super. Voor je kuiten zou ik inderdaad spray kopen.

7. fafa

fafa Niet meer actief

Nou ja zeg! Het is inderdaad magnesiumoxide. Bij de apotheek gehaald. Verhaal gedaan: zwanger en nachtelijke krampen. En dan krijg ik dus zinloos spul mee? Dat vind ik toch wel raar van een apotheek. :x Die zouden het toch moeten weten, lijkt me. ;)

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Er is een website, ik geloof magnesium punt nl of com. Daar kun je precies op vinden welke vormen goed zijn en welke niet. Als je dan een pot via bol.com besteld voor 22 uur, heb je ze morgen in huis :)

9. fafa

fafa Niet meer actief

En het zijn trouwens niet alleen mn kuiten. Ook scheenbenen en achterkant bovenbeen. Weet nooit waar het toeslaat. Maar helemaal insprayen dan?

Bedankt voor de tip (iedereen die hem gaf) ga ik die proberen.

10. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

9 apr 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    kan geen kwaad kan overal aangebracht worden even paar keer sprayen en inmasseren kan in het begin wel wat gaan prikken en of jeuken maar dat komt door dat je lichaam het op gaat nemen ik spuit het trouwens ook vaak op mijn buik en of voeten als het maar in je lichaam opgenomen word

11. finallyzwanger

finallyzwanger Actief lid

4 jan 2016
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb idd ook magnesiumhydroxide... maar dat werkt alleen om mn ontlasting zacht te houden.
    Heb er nu ook een oliespray bij van Zechsal. Die werkt zeker ontspannend en zonder kan ik niet de slaap vatten. Anders lig ik constant met mn benen te trappelen ;)
    Gebruik zo weinig mogelijk want ik krijg er jeuk en rode uitslag van als ik te veel spray. Maar het helpt zeker!!

12. fafa

fafa Niet meer actief

Ja, ik zat net bij gebruik en bijwerkingen te kijken. Soepele ontlasting, diarree en bloeddrukverlaging.
    En ik me maar afvragen waarom ik weer (vanaf week 4 tot week 16 ook al, net als in eerdere zwangerschappen) aan de diarre ben en me zo moe voel. (Heb ook altijd al extra lage bloeddruk tijdens zwangerschappen)
    Pillen gaan meteen de prullenbak in! Ik snap echt niet dat de apotheek dit verkoopt als "goed voor de spieren", want dat staat op het potje?

Deel Deze Pagina