Veel hoesten, alleen vervelend of ook schadelijk?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door RianneF, 6 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Al een week hoest ik de longen uit m'n lijf, met name 's nachts. Nu ben ik maandag uitgerekend dus de baby krijgt er echt alles van mee, en stuitert aardig op en neer als ik hoest. Is dit schadelijk of alleen vervelend voor de baby?

2. Lous1982

Lous1982 Actief lid

22 jun 2011
    322
    1
    16
    Docent Nederlands
    Groningen
    Dag Rianne,

Welnee, dat is niet schadelijk, hoor. En zelfs niet vervelend, denk ik. Zo'n kindje vindt het wellicht wel lekker, dat gehobbel. Mijn dochtertje vindt het in de wandelwagen ook prima als ik in het bos de meest onverharde wegen neem. En wees maar gerust, dat kindje zit zo goed ingepakt, zelfs als je op je billen van de trap valt, ben je zelf volledig blauw maar heeft het kindje waarschijnlijk niets. Zie het vruchtwater maar als een heerlijk, warme airbag.

Spannend, trouwens, dat je bijna bent uitgerekend!! :D

3. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Zoiets dacht ik zelf ook wel, maar aangezien iedere keer ook m'n buikspieren worden aangespannen leek het me geen pretje voor de baby. Dan is het alleen voor mezelf vervelend, doe geen oog dicht. Dus van mij hoeft het niet tot maandag te duren dat de baby komt!

4. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Heb ook 2 weken lang flink gehoest, denk dat ik een kou te pakken had. Kreeg zelf wel last van mijn buik van het hoesten, maar denk dat dit meer mijn buikspieren waren van al het aanspannen.
    Kreeg meestal als ik uitgehoest was eens een flinke schop maar dit doet hij ook als ik gewoon mijn buikspieren aanspan :p

Denk dat het vervelender is voor jezelf dan voor je baby!!

5. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Dat is het zeker, ik lig er 's nachts wakker van! Heb het idee dat ik de baby straks ophoest ;)

6. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vervelend he dat hoesten? Ik heb het ook een tijdje gehad, en van de dokter pilletjes gehad. Die zijn gewoon bij de apotheek verkrijgbaar en mogen ook tijdens de zwangerschap. Het hielp wel iets.... maar niet veel.
    Ik was ook bang dat de baby er veel last van zou hebben, maar geloof dat het wel mee valt. Hij/zij zit immers heel goed beschermd..
    Succes met de laatste loodjes!

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Als je een droge/kriebelhoest hebt zou je even bij de apotheek Noscapect tabletjes kunnen kopen.
    Die remmen de hoest en zijn in de vrijeverkoop verkrijgbaar.
    (en ik mocht er toen 2 tegelijk innemen van de huisarts, dan helpt het wat beter ;))

8. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Eind vorige week had ik codeine pilletjes gehad, 10 mg. Mocht er alleen 1 voor het slapengaan. Dit haalde de scherpe randjes er iets af, maar na 2 keer proberen was ik t zat. Toen heeft m'n moeder Tussistin gehaald bij de Etos, en dit hielp perfect! Heb weer 3 redelijk normale nachten kunnen slapen. Ben nog wel vaak wakker maar de hoest is gelukkig weg. :)

9. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja Pluk, die pilletjes bedoel ik...

Je mag niet veel tijdens de zwangerschap maar die wel!

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Nou die Tussistin had ik ook, hielp weinig bij mij en hele boze vk omdat ik iets nam waar alcohol in zat.

11. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Nah, zoveel alcohol zit er toch ook weer niet in?
    Denk dat een glas bier meer alcohol bevat dan een lepel Tussistin, dus snap niet dat je vk daar zo boos om keek ;)
    Maar goed, ik zelf heb geen enkel van die middeltjes gehad, alleen maar vitamine c, thee met verse citroen en fruit, moet zeggen dat het hoesten al heel wat minder is.

En de echoscopiste van afgelopen zaterdag verzekerde me dat het hoesten voor mij meer vervelend is dan voor de kleine, aangezien de echoscopiste flink moest rammelen met mijn buik (om prie marie wakker te krijgen, wat overigens niet veel deed hihihi) kon onze kleine meid het geschud van het hoesten ook wel hebben :)

12. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Je moet natuurlijk wel de goede Tussistin nemen, in deze zit geen alcohol. :)

Deel Deze Pagina