hamburgers

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Calypso, 26 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Ik heb gehoord dat hamburgers eten tijdens de zwangerschap niet goed zou zijn. Doordat je het vlees nooit helemaal 'goed' doorbakken krijgt zonder de rand te laten aanbakken, zou de kans bestaan om toch via hamburgervlees besmet te raken met toxoplasmose.

Ik vind het vreemd, maar durf het toch ook niet meteen tegenspreken. Iemand die hier meer over weet?

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nooit van gehoord en ik krijg mn hamburgers prima gaar hoor. grote onzin dit

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Gisteren nog lekker hamburgers op, gaar van binnen en randjes niet verbrand :)

4. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat is echt onzin hoor!!
    Als t van binnen niet rood Is is t gaar en je kan het vuur ook wat lager zette dan brand het ook niet aan

5. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Oef, net wat ik ook dacht (en vooral hoopte)...
    Zou het anders heel erg vinden, eet supergraag hamburgers, vooral op BBQ! :)

6. mamsvanf

mamsvanf Actief lid

21 okt 2011
    127
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat zou dan toch met elk vlees zo zijn waarvan de randjes niet 'gebakken' worden? (dat de randjes de pan niet raken bijv).

Lijkt mij ook grote onzin.
    Gewoon goed controleren of het van binnen gaar is en dan lekker smullen :)
    En idd een optie is gewoon iets langer in de pan op een lager vuurtje.

7. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Oh man... Krijg door de titel van dit topic toch een zin in een quaterpounder van de mac...

8. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hahahahaha, ja, dat heb ik nou ook!! Grote onzin hoor, als je vlees goed doorbakken is, en dus niet meer rood van binnen, kan je het gewoon eten. Als je alle geruchten zou moeten geloven mag je als zwangere niets meer eten en gelukkig is dat niet zo ;)

Deel Deze Pagina