Vorige week opende ik een topic omdat ik een soort persende krampen in mijn buik had. Jullie adviseerde de VK te bellen, dus gedaan. Mocht komen, zij dacht aan een blaasontsteking, maar dit bleek toch niet zo te zijn volgens de HA. Urine was schoon. In het weekend ging het stukken beter met mijn buik moet ik zeggen. Iedere dag breng ik nog Utrogestan in, dus ik voel iedere dag mijn BM mond. Gisteravond merkte ik ineens dat de harde punt veranderd was in een wat zachtere punt, met een soort van kruisje er in. Het leek wel of het iets open stond... Zou dat kunnen? En indien ja, kan dat dan kwaad? Ik moet woensdag voor controle, dus dan vraag ik het sowieso, maar wilde het hier toch ook ff vragen. De VK wilde afgelopen donderdag al een inwendige controle doen om te zien of alles nog dicht zat ivm mijn klachten. Maar ik zei, het zal wel meevallen, het voelt goed, dus laat maar. Het zal mijn blaas inderdaad wel zijn. Maar dat was het niet, dus nu heb ik daar dus een beetje spijt van... Gelukkig is het bijna woensdag...
Als ik zo naar je ondertekening kijk, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en gewoon even de vk bellen of desnoods de HA(P). Mocht het niets te betekenen hebben, ben je weer gerust gesteld en dat is ook wat waard en mocht er toch iets mis zijn, dan kunnen ze direct actie ondernemen, toch? Ik heb een kennisje (DES dochter) waar de baarmoedermond nooit goed sluit, maar waar in de 3 mnd van de zwangerschap een soort bandje aangebracht word om de baarmoedermond sluitend te maken. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit bij jou nodig is, maar je bent zelf ook niet helemaal zeker, dus vraag het gewoon even na, da's beter voor je gemoedsrust.
als jij denkt dat tie open staat zou ik meteen bellen. Hier heb ik 2 weken geleden met heeeele lichte weeen gezeten en er werd meteen gecheckt of alles nog dicht was.
Dank je wel dames. @Tulip: hoe checken ze of deze nog dicht zit? Met een eendenbek of met een inwendige echo ofzo?
Mijn baarmoedermond staat ook licht open, schijnt volgens vk normaal te zijn, na meerdere kids gebaard te hebben.
Op mijn MK's na heb ik nog geen bevalling gehad. Het is ook zo dat het voor zondagavond nog niet zo was. Net nog even gechecked en het voelt wel goed hard nu, maar toch met een kruisje/ spleetje/ opening. Ik heb verder ook geen buikpijn ofzo, wel een beurs gevoel in de onderbuik, maar dat heb ik altijd na een dag werken. Woensdag toch meteen maar eens laten kijken, al is het maar voor mijn eigen gemoedsrust.
of tie open staat kunnen ze zo met 2 vingers doen. Dan checken ze ook of tie nog een stukje gekanteld staat. Ik wil mij nergens mee bemoeien, maar ik zou niet tot woensdag wachten, ik zou iig morgenochtend bellen voor overleg.
Helemaal met tulip eens. gewoon bellen. Even uitleggen. En ik weet zeker dat ze je willen zien om het te controleren.
Waarom voel je aan je bmm? Weet je dat je meer risico hebt om een infectie optelopen? Ik zou daar mee stoppen meid. Als je geen infectie wilt op lopen. Zolang je eigenlijk U gebruikt, zal die wel potdicht zitten. Maar nu je toch hebt gevoeld, zou ik zeker wel bellen. Succes
Geen ervaring mee, maar sterkte FBdB! Vriendin van mij werd iedere keer op het hart gedrukt door haar verloskundige dat ook ongerustheid een reden is om te bellen. (mijn VK zegt dat niet hoor haha). Dus gewoon bellen. En anders is het gelukkig ook al bijna woensdag.
Gewoon lekker bellen! Bij mij hebben ze met 16 wk inwendige echo gedaan omdat ik pijnlijke harde buiken bleef houden. Wilden me toch echt voor de zekerheid zien. Dan kijken ze met inwendige echo hoe lang je bm hals is enzo. Geeft veel zekerheid! En je wil echt niet te laat zijn. Volledige ontsluiting kan al binnen 10 uur he (als je cm per uur gaat rekenen).
Gewoon bellen voor de zekerheid hoor! Ze voelen dat met twee vingers. Het is inderdaad het eerste wat ze willen weten als je meldt dat je klachten hebt. Als alles dan nog potdicht zit, is er niks aan de hand. Dus als je het vermoeden hebt dat het iets openstaat zou ik gewoon even bellen. Ook al is er helemaal niks aan de hand, vk's zijn er ook om ongerustheid weg te nemen!!
Ik zou ook zeker bellen. Maar ik raad je ook niet meer aan om zelf je baarmoedermond te controleren. Straks prikkel je de baamoeder op een verkeerde manier of loop je een infectie op...niet slim
Hoi, Ff snel tussen de lessen door. Ik heb nog niet gebeld, heb de hele dag lessen. Nog geen tijd voor gehad... @Melanie: ik kom er niet meer aan, beloofd! Heb het gisteravond bij het inbrengen van de Utrogestan ook niet meer gedaan. Ik houd jullie op de hoogte!!
Even een update: Kom net van de VK af en ze zag gezien de afname van mijn klachten geen reden om mij verder te onderzoeken. Ze heeft mijn buik goed gevoeld, baarmoeder blijkt erg hoog te liggen. Dat verklaart de pijnen die ik vorige week en dit weekend boven mijn schaambot had. Het rekt allemaal lekker. Ik heb ook al een behoorlijke toeter... Op het werk noemen ze mij al dikkertje dap, maar nu weet ik dus hoe het komt. Alles voelt super en de kleine doet het goed, dus niets om ongerust over te zijn zegt ze. En zo voelt het eigenlijk ook wel... Ik heb gisteravond voor de laatste keer de Utro ingebracht en ik voelde niet echt iets afwijkends zeg maar. Ik ga er daarom maar vanuit dat de VK gelijk heeft en ga vrolijk door met het genieten van dit wonder in mijn buik! Bedankt voor al jullie reacties!!