Pijn schaambeen??

Discussie in 'Gezondheid' gestart door wiebertje, 4 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Hallo

Ik hen sinds afgelopen week pijn niet echt mijn buik maar bij mijn schaambeen? Voornamelijk met het in bed liggen en het draaien van zij op zij.

Het voelt echt vervelend en weet niet wat het is moet ik dit bij de verloskundige doorgeven:(

Alvast bedankt voor jullie antwoord:)

2. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Hoi!

Heel herkenbaar, helaas.....je bekken wordt losser en je schaambeen gaat dan losser zitten. Ik heb het zelf ook en vind het behoorlijk pijnlijk. Meld het even aan je vk, soms moet je naar de fysio om de boel soepel te houden.
    Succes!

3. Bunnymoeder

20 feb 2009
    87
    0
    0
    Hier dezelfde klachten. Probeer je in bed in z'n geheel om te draaien. Net alsof je zeg maar een kip aan het spit bent:p, dat scheelt een hoop belasting van je schaambeen bot.

4. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Meestal ga ik eerst op mijn rug en draai dan verder op mijn andere zij, mischien komt het ook wel omdat mijn buik de laatste weken een enorme groeispurt gemaakt heeft mensen denken ook dat ik al verder ben namelijk.
    Dat belooft wat voor de komende weken haha.
    Bedankt voor jullie reacties als het te erg word ga ik het even bij het volgende VK bezoek doorgeven.

5. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Oef, ik kan me de pijn zo weer herinneren, gelukkig heb ik dat nu niet meer :D. Bij mij was het zo heftig dat de tranen in mijn ogen sprongen als ik me om moest draaien........

Wat wel scheelt, is een dik kussen tussen je benen, en dan echt van schaamstreek tot aan je enkels, anders lig je nog niet lekker.

6. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    Ja dat kan ik ook proberen hoor wel vaker dat vrouwen dat doen tijdens de zwangerschap hoop dat het werkt

7. aukje86

aukje86 Actief lid

6 jan 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Ik leg ook nog een kussen onder mijn benen. Als ik op mijn zij lig zeg maar, eerst een dun kussen, dan een knie, dan een dik kussen en dan weer een knie. Heel gedoe met omdraaien... maar helpt redelijk als ik gewoon zo blijf liggen.

Succes!

8. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Dit heb ik ook sinds 26 weken en wordt nu langzaamaan erger. Heb het vorige week aan de vk gevraagd. Hij zei dat dit komt omdat je kraakbeen allemaal weker wordt en daar zit ook kraakbeen. Daardoor kan je daar pijn krijgen, het valt dus onder bekkenpijn. Het is niet erg, maar wel vervelend. Hij zei tegen mij dat ik moet opletten met traplopen, want dat is echt funest. Dus als je trappen oploopt moet je eigenlijk steeds je ene been naast je andere zetten en dan pas naar de volgende. Wel vermoeiend hoor haha!

Maar ik had die pijn dus eerst ook bij het draaien in bed en opstaan 's morgens. Nu heb ik het de hele dag met lopen. Niet fijn!

Het is niks ergs, dus een vk hoef je er niet voor te bellen. Je kan het wel melden de volgende keer.

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Dat klinkt echt als een heel handige tip! :D Laten we dat spit maar achterwege enzo, maar ga het vanavond echt proberen! Maakt het omdraaien vast nog net ietsje charmanter, hihi!

10. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

een papegaai huren bij de thuiszorg (zo'n ding wat je boven je bed hebt in het ziekenhuis).

Dit is mijn derde zwangerschap en ook hier staat dat ding weer mooi boven mijn bed.

11. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

2 feb 2009
    1.095
    0
    0
    nou niks helpt hoor heb nu al 3 nachten niet kunnen slapen en 2 dagen geleden had ik s'ochtends ineens een beetje bloed in mijn inlegkruisje zo raar is dat normaal.
    hoop echt iets te vinden voor het slapen want werk 5 dagen 40 uur in de week en trek het gewoon niet meer.

12. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hallo, ik heb ook iets maar weet alleen niet of het hetzelfde is!
    Ik was gister verkeerd in slaap gevallen en lag op een bultje kleren waardoor ik wat last had van mijn zij. Toen ik daarna goed in bed ging liggen op mijn rug voelde ik helemaal rechts onderin, echt onder mijn buik volgens mij ineens een bult en mijn buik was ook keihard. Na het plassen en in een andere houding werd het al iets minder, maar heb daar nog wel een raar gevoel.
    Wat zou het geweest kunnen zijn? Ik ben 14 weken zwanger....

13. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb ook zo'n pijn gehad in mijn schaamstreek! Ik had de hele dag pijn, ik kon bijna niks meer rond de 28e week. Ik was echt bang dat dit de rest van mijn zwangerschap zou duren. Ik heb het aangekaart bij de verloskundige en zij zei dat dit hoorde bij het groeien. Het zou vanzelf overgaan. Nou, daar geloofde ik niks van want het deed al een week zo'n pijn!!
    Maar ze heeft gelijk gehad, op een gegeven moment werd het minder en bleef de pijn weg. Nu heb ik met dagen nog steeds een beetje last ervan, maar het bleek bij mij gelukkig tijdelijk te zijn.

Een goede tip is inderdaad om niet been voor been op te tillen als je ligt maar allebei je benen tegelijk. En als je uit bed opstaan, eerst je benen over de rand gooien. Sterkte!

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar hadden jullie ook zo'n harde bult dan?

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ben al naar de VK geweest en het was niks ergs. Het kwam omdat ik op mijn zij lag, dan zakt het kindje ook die kant op en de banden die alles bij elkaar houden raken dan wat verrekt!!

16. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Beetje laat, maar wat je zegt over die bult dat had ik eerst ook veel! Rond hetzelfde termijn als jij nu zit!

Ik heb er de vk niet voor gebeld, maar toen ik langs moest heb ik t wel gevraagd. Ze zei tegen mij precies wat jou vk ook heeft gezegd. Het was waarschijnlijk de baby die aan 1 kant was gaan "hangen" doordat ik op mn zij had geslapen! Lief he eigenlijk!?

Liefs

Deel Deze Pagina