10 weken bed-rust!!! tot de bevalling

Discussie in 'Gezondheid' gestart door lil devil, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lil devil

lil devil Lid

26 okt 2008
    16
    0
    0
    kapster, alpha hulp
    tilburg
    ik moet hier echt ff me verhaal kwijt.
    ik ben nu 30 weken en 2 dagen zwanger...maar van een roze wolk is niet veel terrecht gekomen:( int begin was ik 3 maanden lang ziek, zwak en misselijk....heb 1 keer een week lang goed de griep gehad (misschien mexicaanse griep?) en 3 blaasontstekingen, (waarbij de 3 kuren niet hebben geholpen) en nu heb ik weer een ontsteking, en heb zware bekkeninstabiliteit...:(ik mag niets meer doen, moet op bed blijven liggen, zo min mogelijk lopen, en zo min mogelijk doen. ik heb een rolstoel voor als ik naar buiten wil. maar aangezien iedereen werkt of naar school gaat overdag, ben ik meestal thuis, en lig ik in me bed. ik moet steeds meer moeite doen, om mezelf bezig te houden, gelukkig heb ik de laptop van een vriend mogen lenen, zodat ik internet heb, maar dat begint nu zo langzaam ook te vervelen. :(misschien dat de kleine te vroeg geboren wordt, dat dachten ze tenminste...eerlijk gezegd zou ik dat helemaal niet erg vinden, mits er geen gevaar is voor de baby. als ik mensen zie lopen die zwanger zijn, en kerngezond, en nergens last van hebben, voel ik me toch wel een klein beetje jaloers worden. ik kan gewoon niet meer wachten totdat ik eindelijk van die buik af ben, en dat ik gewoon weer 'normaal' kan zijn/doen. niet dat ik er niet blij meej ben, ik kan niet wachten tot ons wondertje geboren is, maar dit NOOOIT meer. :$
    maar ja genoeg gezeurt, gewoon doorbijten en afwachten.....het is allemaal voor een goed doel;):p:D

2. annekevdz

annekevdz Fanatiek lid

25 sep 2009
    2.515
    0
    0
    Ik kan me heel goed voorstellen hoor dat je hiervan baalt, dus dan hoef je niet te zeggen tegen jezelf dat je niet moet zeuren! Gelukkig is het wel van tijdelijke aard en hopelijk voel je je als de kleine er is weer gelijk 100%.

Ik wens je veel sterkte en veel Sudoku's, tijdschriften, boeken en lieve vrienden en vriendinnen om je hier doorheen te slepen! :)

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Nou logisch dat je daar van baalt hoor ! Ik zou me gek vervelen ook.. en je mag best een beetje boos zijn hoor.. gooi het er maar uit !

En klets gezellig hier mee :D

Heel veel sterkte.. ik hoop dat je snel je kindje in de armen mag sluiten !!

4. Ann80

Ann80 Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.689
    0
    0
    Rotterdam
    Ah ja kan me helemaal voorstellen hoor!
    Klinkt ECHT niet leuk.

Ik ben al vier weken kots en kotsmisselijk en al enkele dagen in het ziekenhuis gelegen en ik ben daar al doodop van.
    Laat staan bij jou zo lang al.

Hou de moed erin je bent er bijna!!!

Liefs,
    Ann

5. Ninette

Ninette Bekend lid

9 aug 2009
    572
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ai, ik kan het me heel goed voorstellen, heb in mn 1e zwangerschap 16 weken met bedrust gelegen en heb het ook wel als eenzaam ervaren, want inderdaad, iedereen werkt.
    Mijn kindje is toen een maand eerder geboren en ik was toen ook opgelucht dat de zwangerschap er op zat.

Kan niemand je een lekkere serie op dvd lenen ofzo die je achter elkaar kunt kijken? Ik had toen geloof ik 6 seizoenen Gillmore girls gekeken ofzo ;)

Ter geruststelling: ik ben nu zwanger van de 2e en heb nergens last van...

6. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Idd de enige tip die ik kan geven is tv series kijken. Het lijkt me ongelooflijk saai en vervelend om alleen maar in bed te liggen. Ik hoop voor je dat je vroeg bevalt.

7. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Jee wat ontzettend balen! Gats moet er niet aan denken. Ik heb ooit ivm vroegtijdige weeën 2 weken bedrust gehad en dat vond ik al lang...
    Maar met bekkeninstabiliteit is het juist heel slecht om in bed te blijven... Wat is precies de reden dat je in bed moet blijven dan?

8. beby2

beby2 Actief lid

1 dec 2008
    371
    0
    0
    misschien dvd's van vrienden lenen en die gaan kijken, of iemand met een abonnementje van de bibliotheek tijdschriften en boeken voor je laten halen zodat je wat te doen hebt.
    Sterkte joh!

9. Sunshine1975

Sunshine1975 Actief lid

1 feb 2009
    264
    0
    0
    Zeker hel vervelend, maar je krijgt er straks iets moois voor terug!
    En daar moet je maar aan denken. :)
    Veel sterkte en succes.

Sun

10. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    nou heel logisch hoor dat je je zo voelt, ik zou er persoonlijk ook echt niet tegen kunnen als ik niet meer zelf dingen mag doen.

Ik heb een lichamelijk best goede zwangerschap, maar geestelijk gezien echt niet een fijne zw.schap, en ik ben het ook best wel zat om me zo te voelen de hele dag hoor, van mij mag de kleine ook wel eerder komen...ik ben super dankbaar hoor dat ik dit kindje uberhaupt mag ontvangen (nadat ik serieus een tijd dacht dat het nooit meer zou gebeuren) en wil er dus ook eigenlijk niet over zeuren, maar soms is het zo vermoeiend om je de hele tijd rot en depri te voelen, en je altijd alleen maar overal zorgen over te maken...

11. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Sterkte dames. Ook dit gaat voorbij en zul je op een gegeven moment vergeten. Hoe moeilijk het nu ook is. Ik wil jullie problemen hier niet mee bagatalliseren want fijn is het niet maar als je je bedenkt dat er ook hier een einde aan komt en dat je er iets moois overhoudt hoop ik dat jullie het beter uithouden. Ben je lid van de bieb en hou je van lezen? Laat iemand boeken halen (hier kan ik uuuuren zoet mee zijn).

12. Xaph

Xaph Bekend lid

3 okt 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    @Lildevil

He wat irritant zeg! Ik ben twee jaar geleden ook een poos thuisgeweest en veel moeten rusten. Dat was niet vanwege een zwangerschap dus waarschijnlijk niet helemaal te vergelijken. Wat dingen die ik gedaan heb om de tijd door te komen:
    * DVDs kijken (als je geen ondertitels nodig hebt goedkoop bij Amazon.co.uk te koop).
    * Lezen
    * Website maken. Je zou bijvoorbeeld een online weblog/dagboek kunnen maken. Via Blogger of Weblog kun je die eenvoudig zelf en gratis maken.
    * Digitale foto's organiseren
    * Online games, zoals schaken en internetpoker (wel met nepgeld hoor). Grappig om toch een beetje 'aanspraak' te hebben.

Als je wel zin hebt om te internetten maar geen leuke sites meer weet zou je StumbleUpon eens kunnen proberen. Op deze site maak je een profiel aan, je geeft je interesses aan en vervolgens krijg je sites te zien die voor jou interessant zijn. Daar stem je vervolgens op, zodat Stumble steeds beter je smaak leert kennen.

Deel Deze Pagina