Hallo, ik ben nu iets meer dan 5 weken zwanger en ik heb behoorlijk last van pijn op mijn schaambeen. Het is een constante pijn en ik heb steeds het gevoel dat als ik er even op duw, dat het dan weer minder wordt. Het voelt als een stekende, branderige pijn. Ik had al last van mijn onderrug en heupen, al voor ik zwanger werd. Hier krijg ik osteopathie voor. Nu doet mijn schaambeen dus ook zeer, met name als ik een tijd statische houdingen heb aangenomen, zoals zitten en staan. Bij liggen nemen de klachten af, bij bewegen ook. Het trekt ook wat naar mijn liezen. Ik heb geen pijn in mijn onderbuik, geen krampen en ook geen bloedverlies. Is dit normaal bij een zwangerschap van 5 weken? Wat kan ik het beste hiermee doen? Gewoon afwachten of toch naar de verloskundige / huisarts gaan?
Hoi, HEt kan gewoon al bekkenpijn zijn. Hiervoor zou ik naar de fysio gaan. Als het branderig is en stekend kan het toch ook een blaasontsteking zijn stiekem. Dit kan je makkelijk bij de huisarts laten checken. Groeten Evelien