Ik vroeg me af of hier nog meer dames zijn die veel harde buiken hebben. Ik heb ze vanaf 15 weken. vorige week werd het erger. Bleek blaasonsteking te hebben. Maar ook daarvoor dus harde buiken. Bij inspanning vooral. Draaien, fietsen, opstaan enzo. Maarook als ik gewoon lig. Kan dit de hele zwangerschap zo blijven? Baby doet het verder goed. En de harde buiken doen geen pijn. Soms wat steken onderaan.
Neem genoeg rust. Ik heb ook vanaf 16 weken harde buiken. Nu ik beter naar mijn lichaam luister worden ze wel wat minder en zakken ook sneller. Ik heb nu een electrische fiets te leen, want ik had ze ook tijdens het fietsen. Maar niet iedereen zal die luxe hebben Laat je man / vriend de zware dingen in huis en boodschappen doen etc. Veel harde buiken is echt een teken va je lichaam dat je teveel doet.
Ik herken het verhaal. Mijn gyn zei ook dat het er mee te maken kon hebben dat omdat ik erg klein en tenger ben (1.54 cm en 57 kg bij 34 wk) nogal weinig plek heb in mijn buik. Daardoor een gevoelige baarmoeder en bij duidelijke bewegingen van het kindje al een harde buik krijg. (best vervelend want het gaat dus niet altijd over met rust) Sterkte in ieder geval
Kan inderdaad aan verschillende factoren liggen . Hier ook veel last van... ook bij mijn eerste gehad. En ik houd t vrij rustig!! Baby die beweegt of groeit kan ook een oorzaak zijn waar we geen invloed over hebben. Kijk of rustiger aan doet helpt. Warme kruik tegen de buik kan ook fijn zijn. Worden ze echt pijnlijk en komen ze heel regelmatig dan moet je aan de bel trekken!! Harde buiken zijn vervelend maar niet gevaarlijk voor beeb
Kan gehele zwangerschap blijven... had k bij mn eerste en ook al gauw de voorweeen... ik raakte er aan gewend... was wel dat ik door de vroege voorweeen de bevalling niet voelde aankomen.
Ik was gister bij de vk en die zei inderdaad dat het ook kan liggen aan een erg beweeglijke baby. Die van mij houdt niet op met schoppen, dus daar kan het ook aan liggen dat ik vaker harde buiken heb.
Bedankt voor de reacties. Baby beweegt al lekker ja Nog steeds harde buiken. Ook in rust. Morgen laat ik mn urine weer nakijken Bij het lopen voelt het alleen niet lekker. in onderbuik. Drukkend gevoel. Beetje prijnlijk. Moeilijk te omschrijven. Net of alles draait vanbinnen en ik moet stoppen met lopen. Herkenbaar?
Ik had ook vanaf week 17 harde buiken (toen ook een blaasontsteking gehad...) met 27 weken weer 1! Verschrikkelijk vond ik het,kon niet veel doen in het huishouden en ik wilde zoveel... Ze zeggen ook dat als je veel harde buiken al hebt in de zwangerschap dat je kindje ook wel optijd komt... Mijn zoon kwam 10 dagen te vroeg. Rustig aan doen is mijn enige advies!! (ohja en ons zoontje was ook heel erg beweeglijk inderdaad)
Ik heb vanaf 20 weken harde buiken en nu sinds een paar weken weer heel erg , afgelopen 3 dagen is t echt extreem. Rust nemen doe ik genoeg zit al Thuis vanaf 18 weken .. En ik heb zelfs 9 a 10 harde buiken als ik gewoon rustig op bed lig. Ook soms zomaar als ik gewoon lekker zit opde bank, ik raak er ook benauwd van .. Vanavond naar de vk En dan bespreek ik dit even ..
Weet iemand dit: Als harde buiken niet gevaarlijk zijn voor de baby, waarom wordt dan toch telkens het advies gegeven om meer rust te nemen? Je lichaam waarschuwt je dat je teveel doet, maar als een harde buik niet schadelijk is, waarom vindt je lichaam het dan nodig om je te waarschuwen?
ik heb dit van week 20 en ik ben 'gezegend' dat het waarschijnlijk niet minder zal worden voor de bevalling dus ik heb nu volledige bedrust
wat een ellende die harde buiken (vooral de pijnlijke) Ik ben vandaag precies 20 weken zwanger en loop (of eigenlijk lig) al 2,5 week met pijnlijke harde buiken icm bloedverlies. Urine gecontroleerd niks aan het handje. Verloskundige heeft twee keer een echo gemaakt en steeds is alles in orde. Gisteren hield ik het niet meer. (harde buiken elk uur minimaal een stuk of 10) Dagen lang niet kunnen slapen van de pijn. Toch maar naar de gynaecoloog. wat blijkt? Alles prima in orde, geen ontsluiting, baby prachtig. De uitkomst: Dochterlief is te druk. Ze schopt zoveel dat ze mijn baarmoeder heeft geïrriteerd. Ik voel haar al een poosje.Gisteren ook gefilmd hoe dat van buitenaf gezien ook duidelijk zichtbaar is. Advies: rustig aan doen totdat dochterlief rustiger word en mijn baarmoeder niet langer irriteert. Ik heb haar gevraagd of ze onze dochter niet beter rust kon voorschrijven zodat ik geen pijn meer heb. (poolse gynaecoloog snapte mijn humor niet) Dus nu op zoek naar iets waardoor ze dus rustig word. Lopen, douchen, warmte, handen, zingen niks helpt tot nu toe...
bij mijn zoontje had ik veel harde buiken, achteraf is dat gekomen doordat ik veel last had van mijn prikkelbare dikke darm. gebruikte daar toen vezels voor, maar dat heeft dus niet echt geholpen. Nu gebruik ik een ander medicijn om de darmwerking te ondersteunen en heb nagenoeg geen harde buiken. De vk gaf aan dat ook krampen van je darmen over kunnen slaan op je baarmoeder, net zoals het schoppen van je kindje of een blaasontsteking dat kan doen. Naast rust is dat dus ook goed om te bekijken.
Haha ik snap em wel Hier nog steeds veel harde buiken. geen blaasonsteking. Misschien heb ik ook wel een drukke dochter? Ik vind het iig nog steeds eng. Trouwens baby's gaan juist bewegen als jij rust toch?
ik ga trouwens hierom (hopelijk tijdelijk) nu 50% nog werken. Baal er erg van maar ik werk in de zorg en dat werkt ook niet mee.
Ik ben ook moeten stoppen met werken door de harde buiken. Als ik thuis het huishouden al doe (op m'n gemakkie) krijg ik er al een paar. Al 3x smorgens's wakker geworden met pijn onderin mijn buik die ik ongeveer weg moet puffen. Mag van de vk dus niet meer werken omdat ze bang is dat de harde buiken overgaan op weeën! Onze kleine meid is inderdaad ook wel erg druk en bewegenlijk. Soms is mijn buik kei hard terwijl ik het niet eens merk. Bij een harde buik krijg ik ook echt zo een pompend gevoel. Dus nee het is niet slecht voor je baby maar kan wel de bevalling op gang brengen...weet niet meer wie het vroeg.
Ik ben 25 weken nu en heb afgelopen 2 dagen veel harde buiken. Vooral als ik loop. Eergisteren had ik ook een extreme pijn in mijn rug, alsof mijn huid en spieren losgetrokken werden. Het duurde zo'n 15 minuten en daar bleef het wel bij. Als het langer had geduurd was ik zeker naar de eerste hulp gereden. Nu begin ik mij toch zorgen te maken om alle klachten bij elkaar. Veel harde buiken, zo nu en dan steken in mijn liezen, extreme pijn in mijn rug, en het lijkt alsof de baby "anders " schopt. Verloskundige vertelde mij al eens dat mijn baby erg druk is, en dat heb ik ook gevoeld. Maar moet ik mij zorgen maken? Ik wil ook niet voor alles bellen naar de spoed lijn van de verloskundige. Alvast bedankt.
Neem je rust... Zelf ook met 29.5 een ctg gehad vanwege mijn bloeddruk. Bleek ik veel harde buiken.te hebben waar ik zelf dus totaal geen.last van had. Nou inwendig onderzoek, niets aan de hand alles zat nog dicht. Zolang ze geen pijn deden was er niets aan de hand. Ik voelde de harde buiken echt niet maar met 30.1 Werd ik smorgens wakker met weeen en werd direct oogenomen want had al ontsluiting. Dus ik ging van harde buiken die ik niet merkte naar weeen die ik weg moest puffen. Naja alles goed afgelopen want remmers en longrijping gehad maar de meid zit nog steeds warm dus dat heeft wel geholpen. Heb dus wel echt sinds die tijd tot 36 weken helemaal niets meer gedaan alleeen rust geen werk geen huishoudelijke dingen etc. Dus nseem je rust. Beter teveel dan te weinig. Xxx
Ooh roompje dat is erg netjes dan zeg. Nu bijna 38 weken en je kleine zit er nog Hier ook vorige week dinsdag opgenomen voor teveel harde buiken. Ik had ze ervoor ook al, vaker dan ik zelf dacht. Ik kan behoorlijk wat pijn hebben, dus ben niet zo snel onder de indruk. Doet ook geen pijn, voelt niet comfortabel. Maar toen ik ook meer lage rugpijn kreeg, dat uitstraalde naar mijn schaamstreek, vond ik dat best apart. De ctg constateerde iedere 3 minuten een harde buik, die boven de 60 uitkwam. Uitwendig en inwendig onderzoek wees uit, dat mijn lichaam al was begonnen was met het creëren van een opening. Althans het tuutje was al korter. Ik moest blijven van dinsdag tot vrijdag met idd weeënremmers en longrijping. Ik ben nu weer thuis en moet het rustig aan doen. Ik heb harde buiken als ik dingen onderneem of te snel draai. Vrijdag controle. Als mijn tuutje onder de 25 mm uit komt en het vruchtwater nog meer is toegenomen, ben ik de sjaak en zal ik mogelijk weer moeten blijven. Dit vanwege de afwijking van onze dochter en ik moet bevallen in Rotterdam.