hey wilde toch nog eens wat vragen bij deze zwangerschap echt heel veel pijn in mijn schaambot vooral de linkse kant, net alsof het knakt en helemaal blauw is maar dat is het dus niet :s doet me echt zeer vooral bij bukken zitten slapen enz bi heb ik al een tijdje ook voornamelijk links, maar kan daar nog een redelijke houding voor vinden wie heeft er ook last van? weet hoe het komt of wat je kan doen voor de pijn te verlichten? thnx
Hallo, ik heb hier ook erg veel last van! Bekken, lies en schaambot! zo erg zelfs dat ik nog maar part time kan werken sinds 2 weken want het is gewoon niet meer te harden soms vooral als ik veel gedaan heb op n dag dus mij hebben ze sowieso geadviseerd dat ik meer moet rusten.
Klinkt als bekkenklachten ( je schaambot bestaat uit kraakbeen, wat week wordt zodat je kindje er straks doorheen kan komen ) Denk dat het een combi is van bekkenklachten en indalen.Heb het hier namelijk ook.
maar wat moet ik dan verstaan onder bi wat voor gevoel geeft dit? en kan je dan helemaal niet meer lopen of wat moet ik mij daar bij voorstellen?
bi pijn in heupen, rug bij mij altijd bij lopen opstaan draaien te lang op een plaats staan soms bij zitten zeurend stekend misselijkmakende pijn :S ohh jah trekt bij mij door naar mijn benen
Ik heb er ook last van, maar ze hebben geconstateerd dat het geen bi is. Ik kan namelijk gewoon op 1 been staan en heb geen moeite met trappen lopen (om maar even wat te noemen). Bij mij zat er wat scheef in mijn bekken en dat is gekraakt en nu heb ik beduidend minder pijn. Moet wel op mijn houding letten. Als ik bijv lang op mijn zij lig kan ik daarna niets meer. Heel vervelende pijn. Neem voldoende rust als je dat kan (hier lukt dat bijv niet zo met een kleine van 1 jr). Sterkte!
Ik had er voor mijn tweede vealling ook veel last van. Helaas voelde mijn schaambeen ná m'n flitsbevalling (van 51 min.) als het doormidden was gebroken en de twee losse delen tegen elkaar aanschuurden Nu begin ik sinds een paar dagen er al weer last van te krijgen. Gelukkig valt de pijn in mijn rug nog mee. Behalve een goed houding en rust bewaren zou ik niet weten wat je er verder aan kunt doen. In beweging blijven, ookal gaat dat moeizaam. Van te lang stilzitten/ liggen wordt het juist erger! En een bekkenband wilo ook wel eens helpen. Mijn zus heeft vanaf 4 maand tijdens haar tweede zwangerschap in een rolstoel gezeten vanwege bi en die had een bekkenband gehaald bij het groene kruis. Die kun je met klitteband op een aantal plaatsen goed strak trekken. Geeft veel ondersteuning. Ik weet niet of ze nog steeds verkrijgbaar zijn. Misschien vragen bij je vk, ha of zelfzorgwinkel? Succes en sterkte! Ikzelf wacht al in spanning af wanneer mijn rug/ bekken het weer gaat begeven
ja maar ik heb deze klachten wat jullie noemen als bi ook allemaal kan ook geen trappen meer lopen heel veel pijn met opstaan en omdraaien in bed en op 1 been staan heb ik net geprobeerd (omdat jullie dit dus zeiden) en ik kan zeggen dat dit dus bijna onmogelijk is! dus betekent dit dan dat ik ook bi heb? en is hier iets aan te doen dan? want ik wou juist niet gaan zitten klagen bij mijn vk en nam maar gewoon aan dat het "erbij hoorde"
rust nemen hihi jah dat lukte bij de eerste maar heb nu al drie kindjes een van 6 een van 3 en een van 1 jaar dus dat wil niet echt vlotten het is erg pijnlijk inderdaad pfff
Klinkt wel naar Bi ja. Helaas.... Zou het toch maar aangeven bij de vk en een afspraak maken bij een speciale fysio voor bekkenklachten (ja, die schijnen er te zijn). Hopelijk kunnen ze je van de pijn afhelpen. Ik heb wel gehoord dat ze vanaf 38 weken eigenlijk nooit meer iets voor je doen, wat dat betreft, dus als ik jou was zou ik zsm er achteraan gaan.
Ik heb het bij de tweede ook gehad kon moeilijk draaien in bed, vergingvan de pijn. Knakte ook onderin mijn rug en leek ofdat mijn schaambod helemaal blauw was. Was bangdat het dit keer nog erger terug zou komen. Onmiddels 27 weken zwanger en het valt me alles mee. Moet wel uitkijken met draaien in bed maar al sik dit rustig doe gaat het prima. Ook opletten met hoe je je beweegt en zit doet wonderen. Al sik alles rustigaan doe op een dag gaat het prima en heb k nergens last van.