Moet ik me zorgen maken? (hogere bloeddruk)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MamaNoor, 22 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaNoor

MamaNoor Actief lid

14 jun 2009
    425
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had dit ook al bij zwangerschap geplaatst, maar ik bedacht me ineens dat ik mijn vraag ook wel eens hier kon stellen..

Normaal heb ik een hele lage bloeddruk, 90/55 is normaal voor mij. De hele zwangerschap heb ik een onderdruk gehad van 55 tot 60, een enkele keer 67.
    Vorige week was mijn onderdruk nog 57.
    Nu heb ik een bloeddruk van 130/84. Dat is niet hoog natuurlijk, maar voor mijn doen eigenlijk wel. De vk zegt wel dat het normaal is aan het einde van de zwangerschap (ben nu 40 weken) maar bij mijn vorige zwangerschap had ik dat ook niet. En dat hij in een week zoveel gestegen is, vind ik ook best raar.
    Ik heb verder niet echt andere klachten, alleen een beetje pijn in mijn buik, maar dat lijkt me normaal.
    Ik vraag me af wat ik moet doen, omdat de vk zegt dat het normaal is. Toch twijfel ik hier een beetje aan:)

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

zorgen maken moet je eigenlijk nooit doen!
    Het is inderdaad wel een flinke stijging maar nog niet ernstig. Het gebeurt inderdaad wel vaker op het eind van je zwangerschap. Als je geen andere klachten hebt is er niets aan de hand.

Mirjam

Deel Deze Pagina