Hoi Ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen, want ik maak me best wel zorgen. Vanaf het begin van de zwangerschap is mijn bloeddruk aan de hoge kant. De waarden waren: met 9 weken: 140/85 met 13 weken: 145/80 met 17 weken: 145/75 met 21 weken: 145/80 met 25 weken: 150/85 Ik heb verder geen klachten als extreem vocht vasthouden of hoofdpijn en wazig zien, maar ik ben zo bang dat dit over een tijdje over gaat in zwangerschapsvergiftiging. Ik heb verder ook geen stress en doe al rustig aan (heb op het moment even geen baan). Ik heb namelijk gelezen dat hoe verder in je zwangerschap hoe hoger je bloeddruk gaat worden. Is dit zo en moet ik me zorgen maken? Mijn eigen verloskundige zegt dat die hoge bloeddruk gewoon iets is wat bij mij hoort, maar ik vind het doodeng.... O ja, zijn er nog dingen die je bloeddruk kunnen verlagen? (Zowel boven als onderdruk) Alvast bedankt voor jullie antwoorden! Groetjes busybusy Ps: mijn ijzergehalte schijnt voor een zwangere ook aan de hoge kant te liggen. Is dit verder nog iets om je zorgen over te maken?
Hi busybusy, Je bloeddruk is mooi stabiel dus je hoeft je er echt geen zorgen over te maken. Pas als de bloeddruk ineens is gestegen dan gaan wij ons aan ons koppie krabbelen. Een prachtige bloeddruk heb je! Imke