Pijn scheuten bil

Discussion in 'Zwangerschap' started by Rebo, Feb 11, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebo

Rebo Bekend lid

Feb 26, 2015
    720
    297
    63
    Ik werd vanmorgen wakker ben met de kleine naar beneden gegaan ( getild 11 kilo) en ik kom beneden en het schiet in eens innen rechter bil
    Zo erg dat ik gewoon niet meer kon lopen.
    M'n man heeft mij naar debank geholpen na een 10 min rusten probeerde ik het weer en kon toen weer lopen maar nu
    Schiet telkens tijdens het lopen de pijn er in en dan is die zo erg dat ik door mijn benen zak. En dan kan ik weer lopen.

Wat is dit? Gaat dit weer van zelf over?

2. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90
    48
    Female
    huisvrouw
    bij mijn geliefde
    ik heb hier geen verstand van maar mijn eerste gedachten was dat er misschien een spier niet helemaal goed zit en dat dat die pijn veroorzaakt, maar net wat ik zeg ik heb er geen verstand van

3. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

Jan 12, 2013
    1,714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Heb je verder ook een zere onderrug?

Ik heb het ook en ik heb bekkeninstabiliteit. Daarbij ook veel andere pijnen, maar ook die steken en er dan niet op kunnen staan.

4. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,645
    5,676
    113
    Ik herken het wel. Zak ook af en toe dan door mijn been geen. Denk dat het vanuit mijn bekken of heup komt. Alles is nou eenmaal wat zwakker.

5. Annelke

Annelke Actief lid

Jun 14, 2015
    383
    0
    16
    Ik heb dit ook regelmatig gehad. Bij mij was dat bandenpijn.
    Is na een tijdje weggegaan en komt regelmatig weer eens terug

6. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Ik heb het helaas ook, bij beide zwangerschappen vanaf 33 weken. Het is je ischias zenuw, die loopt door je billen heen. Het is een vrij bekende zwangerschapskwaal zei mijn gyn. Ik loop soms zelfs op krukken, zo erg.

Bij mij voelt het echt als elektrische schokken door mijn bil (en soms billen) heen. Daardoor weet je ook dat het een zenuw is en geen spier. Spieren geven meer dat "beurse" blauwe plek gevoel. Wat info:

Wat zijn de kenmerken van ischias?
    Het belangrijkste kenmerk van ischias is een uitstralende pijn naar één bil of been. Ischias varieert van een licht zeurende pijn in de bil tot hevig stekende pijn in de bil en het been. Ischias begint vaak in de bil en wanneer aandoening verergert, dan breidt de pijn zich naar het bovenbeen en vervolgens naar de kuit en de tenen.
    Naast pijn in het been kun je ook andere klachten ervaren zoals een doof gevoel of tintelingen in been, voet of tenen. Ook ervaren veel mensen spierkramp in het been. Heel soms straalt de pijn uit naar twee benen, maar in de meeste gevallen ervaren mensen pijn in één been.
    Na het ontstaan van ischias hebben veel mensen moeite om van houding te veranderen bijvoorbeeld als je een tijdje gezeten hebt en je wilt opstaan. Vaak is in beweging komen pijnlijk. Ook lang zitten is vaak pijnlijk vooral in de auto. Hoesten, niezen en onverwachte bewegingen kunnen ook erg pijnlijk in het been of in de rug zijn. Huishoudelijke taken zoals lang staan in de keuken of strijken, slenteren in de stad en bukken, tillen, tuinieren fietsen tegen wind kan de uitstralende pijn verergeren.

7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb dat ook gehad dat het steeds in een bil schoot en ik even niet meer kon lopen, ben toen naar de fysio gegaan en het was een verkrampte spier. Kwam vaak voor bij zwangerschap zei ze. Met oefeningen is het over gegaan.

8. Rebo

Rebo Bekend lid

Feb 26, 2015
    720
    297
    63
    Het rare is dat het nu weer weg is
    Misschien omdat ik blijf bewegen..
    Als ik even op een been leun als ik met iemand sta te praten dan lijkt het ook een soort van vast te zitten

9. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Als ik in beweging bleef, bleef het ook weg. Herkenbaar dus.

10. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

Aug 25, 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Het kan uitstralingspijn vanuit je bekken naar je bil zijn, die spier verkrampt. Ik heb een strectch oefening van de fysio die goed helpt: ga rechtop op een stoel zitten zet de onderkant van je rechtervoet tegen de binnenkant van je bovenbeen, lies, dus zo ver mogelijk in je kruis zeg maar :) . Ga vervolgens met je bovenlichaam een beetje naar voren hangen, zodat je je bil voelt stretchen. Doe dit zo'n 20 seconden lang en 10 a 20 keer per dag. Ik moet zeggen dat ik het te weinig doe, maar het helpt zeker!

11. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Ik ken het als ischias...
    Heb helaas sinds mijn 15de zwangerschapsweek niet meer kunnen gaan werken hierdoor.
    De laaste 3 weken voor de bevalling is het weggegaan.
    Inderdaad, als je blijft bewegen, komen de zenuwen niet gekneld te zitten. Vanaf je zit of enkel staat, komt het weer terug...
    Kan er een boek over schrijven...

12. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Ik heb het ook gehad, als ik te veel deed (bijvoorbeeld verhuizen, zomerfeest of een concert bij wonen) dan kon ik daarna niet meer stilstaan. Lopen ging wel.
    Bij mij was het mijn ischias. Helaas is het bij mij door mijzelf behoorlijk onderschat. Uiteindelijk is namelijk mijn bekkeninstabiliteit niet ontdekt omdat fysio, vk en ikzelf alles weten aan de ischias.. Zelfs toen ik vertelde dat ik al weken op de grond sliep..
    Daardoor heb ik ruim een jaar na mijn bevalling nog veel last gehad. Hou het in de gaten en ga naar een bekkenfysio.

13. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Dit helpt trouwens zeker. Zelfde als op een hardere ondergrond liggen op je rug en dan je knieën optrekken. Dan laten zakken naar de zijkant.
    Ik lig nog regelmatig zo (ook in bed, maar hardere ondergrond is beter). Je rekt dan wat spieren en de rest kan ontspannen.

14. Clapat

Clapat Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    1,059
    17
    38
    Duitsland
    Klopt, mijn fysio vertelde mij dat ook!

Share This Page