Bevallingsplan: tips?

Discussie in 'De bevalling' gestart door chantal85, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Beste zwangeren:

Lees overal over het maken van een bevallingsplan. Nu ben ik benieuwd wat jullie daarin hebben staan en dan vooral de dingen waar een "first time mom" wellicht niet zo snel over na zou denken.
    Zo las ik net bijv over de afspraken als ik onder algehele narcose zou moeten: dat vriend de fam nog niet laat weten wat het is en dat ze het zeker nog niet mogen zien/vasthouden voordat ik dat heb gedaan.

Welke tip zou jij geven? Wat mag er bij jou absoluut niet ontbreken in jullie plan/wensen?

2. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
  3. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeker met je partner zorgen dat je op één lijn zit. Dus mbt familie inlichten etc.
    En natuurlijk zou ik goed nadenken over wat je zelf zou willen: pijnbestrijding en welke en dat soort dingen.
    Maar de bevalling zelf zou ik proberen "los te laten", vaak gaat 't toch een tikje anders dan je denkt.

In elk geval succes:)

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

De reflextest; dat je die graag wilt zien en of dat op je bed mag gebeuren wanneer je in het ziekenhuis bevalt. Volgens mijn 'juf' op zwangerschapscursus was dat prachtig om te zien en wil je niet missen. Ik heb geen idee verder; dus heb het er maar op gezet. Verder dat de baby het eerste uur bij mij blijft; nog niet in bad hoeft, mijn vriend helpt bij het aankleden (en ook de navelstreng doorknipt) etc.

Ik heb het mijne verleden week in moeten leveren.

5. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik zou het plan niet te groot maken, als je snel snel naar het zkh moet gaat niemand daar een plan van 1,5 a4 lezen. Dingen als: ik wil niet dat mijn kind meteen in bad gaat, is echt papier verspilling. Dat gebeurd nergens (meer). Ik wilde een bevallingsplan schrijven, maar had er steeds de puf niet voor. Uiteindelijk werd alles steeds met mij overlegd: wil je de baby nog even bij je of wil je dat we hem aankleden, wil je dit, wil je dat? Zolang het medisch allemaal kan, overleggen ze vaak wel en kan het medisch gezien niet, heb je 'pech' ook al staat het op je eisen/wensenlijstje.

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

De mijne is 1,5e pagina en overigens prima overzichtelijk.

De gynaecoloog was er blij mee omdat ik werkelijk aan alles had gedacht, ging hem inscannen en in het dossier doen.

Deel Deze Pagina