buikpijn bij 17 weken zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nessa, 19 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    Ik maak me waarschijnlijk zorgen om niks maar ik hoor het toch nog graag even van andere meiden die zich hierin herkennen of die ook hetzelfde meemaakten...

Al 2 dagen heb ik last van buikpijn - onderin de buik. Soms, bij een verkeerde beweging, heb ik last langs de zijkant maar dat is waarschijnlijk de bandenpijn. Maar deze buikpijn... is dit ook normaal? Komt dit misschien doordat mijn baarmoeder groeit?
    Gisteren had ik trouwens héééééél lichtroze afdruk op het toiletpapier (moet zeggen dat ik naar t toilet geweest was, dat ik last heb van verstopping dus misschien had het wel te maken dat ik wat teveel "moeite" gedaan heb :oops: ). Het is ons eerste kindje en het liep in het verleden al te vaak verkeerd...

'k moet er ook wel bijvertellen dat ik gisteren meteen effe met de angel sound geluisterd heb en het hartje klopte nog netjes, ik hoorde 'm ook nog even hevig stampen als de andere dagen - en ook deze morgen leek alles ok... Sinds het toiletbezoek gisteren heb ik ook geen roze afscheiding meer gezien.
    Misschien komt het ook wel verder van t feit dat mijn placenta voor het geboortekanaal ligt. Ik las hier al van sommige meiden dat ze hierdoor ook bloedingen kregen. 'k moet ook bekennen dat ik dit weekend nogal gekuist heb en ik op 't einde van de dag behoorlijk moe was... allemaal mogelijke oorzaken maar wat is de oorzaak? En vooral: moet ik me zorgen maken?

'k vind die zeurende buikpijn nogal verontrustend...

2. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
    waarschijnlijk is het gewoon je baarmoeder die je voelt, er veranderd ok zo ontzettend veel in je buik.

maar als je het niet vertrouwd zou ik even je VK bellen en erna vragen. suc6!

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik denk ook niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor!

Toen ik rond de 17/18 weken was had ik een tijdje precies hetzelfde en maakte me er ook erg druk om.
    Bij mij was het een combinatie van obstipatie en te druk zijn waardoor ik meer last kreeg van bandenpijn.

Maar wat voor buikpijn is het precies?

4. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    goh moeilijk te omschrijven... een soort zeurende buikpijn - geen steken of krampen...

5. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    hoi nessa

kun je geen last hebben van een beginnende blaasontsteking? Dat gaat ook wel eens gepaard met zeurderige pijn en beetje bloedverlies. LAat anders gewoon je plasje eens controleren......

Sterkte en succes

twinny

6. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    'k heb vroeger veel last gehad van blaasontstekingen maar dit voelt anders aan...

Ondertussen al een paar keer gaan plassen en geen roze afdruk te bespeuren.... 'k denk dat ik mij wat zorgen om niks maakte... 't zal er allemaal wel bijhoren zeker? :)

in elk geval, bedankt voor de reacties!

7. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb hetzelfde, ook een zeurende buikpijn.
    Niet echt pijn, maar meer een vervelend gevoel.

Britt

8. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    @ Britt: ik ben nu 17 weken zwanger dus we schelen niet zoveel met elkaar... 'k krijg zo meer en meer de indruk dat het inderdaad wel normaal zal zijn en dat het dus hoort bij dit stadium van de zwangerschap (valt het op dat ik mezelf gerust wil stellen? :rolleyes: :) )

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Nou ik zat er ook steeds mee, en dacht ook "is dit wel goed". Ik voel mijn beebje nog niet. Maar heb af en toe wel dat vervelende gevoel. Rechts onder mijn navel en soms net boven mijn schaambot.

10. Nessa

Nessa Actief lid

14 sep 2006
    318
    1
    0
    België
    gisteren toch wat met schrik :pale: naar t toilet geweest (voor grote boodschap :oops: ) en tot mijn grote opluchting géén roze afscheiding meer op te merken... Gisterenavond en vanmorgen héél even met angel sound geluisterd en 't hartje klopte nog netjes.
    Hoe ongerust je toch kan zijn é :rolleyes: :rolleyes: 'k ben écht wel blij dat ik mij zo'n angel sound aangeschaft heb hoor - anders had ik nu toch nog met zenuwen gezeten en da's ook niet goed voor je zwangerschap.
    We gaan nu dus verder genieten van ons zwanger buikje :p

11. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

31 mei 2006
    228
    0
    16
    hey

ook ik heb enorm last van zeurende pijn en af en toe krampjes in de onderbuik. heb geen roze afscheiding ofzo.

Nu mijn vriendin vertelde me dat het komt omdat de baarmoeder groter wordt en meer vruchtwater produceert en dat deze drukt tegen de maag en vandaar dus die zeurend klachten.

lieve groetjes

12. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Nessa, als je je echt zoveel zorgen maakt, kun je ook je vk of gyn bellen. Die kunnen je ook precies uitleggen wat er aan de hand kan zijn. Ik persoonlijk vond en vind dat heel geruststellend.

prutskekim, wat je zegt over de groeiende baarmoeder ed. dat klopt. En daar kun je idd ook erg veel last van hebben.
    Maar de baarmoeder komt met 20 weken pas rond de navel... dus maagklachten kun je wel hebben maar nog niet van de baarmoeder.

Deel Deze Pagina