pijn! stoppen met werken ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wanna be mama, 26 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben 28 weken zwanger van ons 2 de kindje.
    Deze zwangerschap heb ik het veel zwaarder...
    Ik werk nu tot mijn verlof op een vaste groep voor 2 dagen in de week. (Inval contact) alleen nu zit ik erover te denken te stoppen...
    Ik heb zo'n pijn! Mijn vagina, stuitje en veel harde en pijnlijke buik! Vind het alleen zo moeilijk om aan te geven op werk aangezien er al zoveel inval nodig is en ik het werk wel leuk vind. ...

# hart luchten

2. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.278
    1.441
    113
    Je zou misschien kunnen proberen om extra pauzes te nemen? Of halve dagen ipv hele dagen. Als het dan nog niet gaat zou ik stoppen.

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Ik weet niet wat voor werk je doet maar misschien is het inderdaad mogelijk om je uren meer te spreiden over de week? En anders is het niet anders. Jouw gezondheid en die van jouw kindje gaan voor!

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik had ook zulke klachten en heb achteraf veel te lang doorgelopen. Zou geen risico nemen!

5. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Met je arbo arts of adviseur van werk bespreken. Als er oorzaak van is en schadelijk zeker niet doorgaan. Waarschijnlijk moet/mag je nog 35 -40 jaar voordat je met pensioen mag. Moet je zeker je lichaam niet mee verpesten.

6. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Laat je gezondheid voor gaan. Ik werkte 5 dagen en heel hard en stop vanaf volgende week. Mijn baby is waarschijnlijk te klein en mijn vk zei al dat ze erg blij was dat ik stopte. Ik heb veel meer rust nodig

7. Tess83

Tess83 Actief lid

22 mei 2011
    283
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit!

Hier precies hetzelfde, 28 weken en veel pijn. Eigenlijk de weken ervoor ook al, maar te eigenwijs om naar een Fysio te gaan. Toch maar gegaan uiteindelijk en zodra ze hoorde dat ik les gaf aan groep 1/2 zei ze meteen te stoppen. Veeeeeel te veel bukken, dus dat zal jij ook wel hebben.

Ik zou zsm naar een bekkenfysiotherapeut gaan, daar krijg je goed advies en ze hielp binnen twee behandelingen mijn pijn al terug naar de helft!

8. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal voor jullie tips en mening!
    Ik ga vd week een dagje thuis blijven zodat ik mijn lichaam tot rust kan laten komen (andere uk San naar opvang) dag erna werken....en dan ga ik een gesprek aanvragen om überhaupt pauze te krijgen en eventueel te stoppen als ik dat besluit.

9. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Werk trouwens in jeugdzorg. Nu op een zorg leer combinatie van kinderen van 6 tot 12 jaar. Maar vaak ook 3 tot 6 jaar (dat doe ik nu ook een dag in de week maar volgende week voorlopig laatste dag weer...) pittig werk!!!

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Moeilijk he? Aan de bel trekken? Ik heb mijn advies ook altijd al snel klaar voor andere, maar voor mijzelf vind ik het erg moeilijk.
    Hier ook zwanger van nr 2 en m'n bekken vind het niet zo leuk. Bij Femke ben ik met 29 weken gedwongen uit de winkel geschopt door m'n manager. Hij kon het niet meer aanzien hoeveel pijn ik had. Was ik op dat moment niet blij mee, maar na een weekje wel want had een stuk minder pijn.
    Nu, met nummer twee kwam ik met 19 weken huilend thuis van de pijn... Sta nu in een ander filiaal, maar heb nog goed kontakt met mijn toenmalige manager en hij hoorde aan mijn stem dat het niet goed ging... Werd boos en heb toch maar, met lood in mijn schoenen aan de bel getrokken. Bekkenfysio geregeld, een hoge kruk achter de kassa zodat ik kan gaan zitten en ben gister bij de arbo geweest. Voelt niet fijn, beetje als falen :(. Maar weet wel dat dit zo beter is dan wanneer er iets met de kleine gebeurt of ik er blijvende schade aan over houd en daardoor na de zwangerschap met de gebakken peren zit...
    Heb nu over zes weken weer contact met de arbo en zo houden we het in de gaten. Merk heel goed dat rust mij en de kleine goed doet. Sinds vannacht is de kleine uk super druk en volop een feestje aan het bouwen in m'n buik :D. Als ik moe ben en pijn heb, is het erg stil daar binnen en daar word ik mega onzeker van :).

Goed dat je actie hebt ondernomen!!!

11. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Idd goed naar je lichaam luisteren hoe moeilijk dat ook is.

Vorige zwangerschap zat ik met 24 welen thuis met bekken problemen. Had eigenlijk een maand eerder al moeten stoppen.
    Vanaf 13 weken klachten gekregen.

Nu ben ik er weer lekker vroeg bij maar hoop wel nog een hele tijd te kunnen werken. Maar op het werk al aangegeven dat ik stop zodra het niet meer gaat. Allemaal uit voorzorg.

Bekken zijn nooit helemaal beter geworden na eerste zwamgerschap!

12. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net met werk gebeld... om morgen thuis te blijven om even te kijken of mijn lichaam met dag rust wil herstellen . Directeur stelde voor vrijdag ook thuis te blijven. Deal! Hopelijk kan ik er daarna weer even tegen aan

13. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Wat fijn dat je komende dagen thuis kan blijven! Ga je nog niet naar de fysio? Ik heb echt goede tips gehad. Ik werk op kantoor en zit eigenlijk de hele dag. Mijn stuitje is aan het eind van de dag zo pijnlijk. Ik heb gister aan mijn werkgever gevraagd of ik mijn extra uur pauze aan het eind van de dag mag opnemen. Had hij nog nooit gehoord van het recht op een uur extra pauze en ik werk nota bene voor de overheid. Hij ging wel akkoord en ik hoop dat ik het daardoor wat langer vol hou. Ik zie het voor mijzelf ook als falen...gek is dat he. Voor anderen zie ik dat niet zo.

14. Minimi12

Minimi12 Actief lid

8 sep 2013
    354
    0
    16
    Ik herken je probleem. Ik wel 5 middagen in de schoonmaak waarvan een van de twee panden heel veel problemen heeft gehad en ik dus vorig jaar mezelf moest bewijzen waardoor ze nu een jaar langer verlengen. Ik ben nu 17 weken maar sinds deze week begint me rug en buik ook steeds pijner te doen op sommige momenten ( dweilen, bureaus die diep zijn en dus moet bukken) mijn rayon manager heeft ook aan gegeven dat ik pauze kan nemen maar is natuurlijk mijn eigen tijd, en daar kan ik moeilijk tegen dus blijf toch eigenwijs doorgaan tot echt niet meer lukt.

Maar dat aangegeven of aan jezelf toegeven dat je slimmer pauze kan houden is moeilijk, ik weet zelf ook dat het beter is af en toe pauze te nemen mar vind het nog erg moeilijk

15. cat2

cat2 Niet meer actief

Hoi mimi, extra pauze nemen ivm zwangerschap wordt gewoon doorbetaald. Zoek maar eens op fnv arbeidstijdurenwet. Er is ook filmpje op youtube waar dat wordt gezegd. Je hebt recht op 1/8 deel van je werktijd. Dus als je 40 uur per week werkt heb je recht op 1 uur extra pauze per dag.

wat hebben jullie meedenkende bazen. Die van mij heeft me met 30 weken fulltime werken op het matje geroepen dat ik te veel naar het toilet ga. Ben nooit ziek geweest en heb nooit gebruik gemaakt van extra pauzes ed. Ben blij dat ik er binnenkort vanaf ben zeg.

16. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cat2....dat meen je niet!?!?! Hoe reageerde jij hierop dan!?

17. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

5 nov 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loop al bij de gewone fysio... Daar wel over gehad over bekken. Hij vind dat ik moet stoppen. ..

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

:$ehh en die heeft geen kaakslag gehad??

19. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Nou dat meen je niet Cat?! Dat is echt te belachelijk voor woorden!

20. cat2

cat2 Niet meer actief

Helaas meen ik het wel. Niet normaal he. Ben er helemaal klaar mee ook.

Deel Deze Pagina