pijn! stoppen met werken ?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Wanna be mama, Jan 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Dankje cat2 ik wist dit nog niet, heb het hem er ook niet over horen zeggen ofiets. Hij gaf gewoon aan dat het me eigen tijd was.

En vervelend dat je baas er geen rekening mee houdt of op let dat het je niet te veel wordt.
    Ben erg blij dat mijn baas wel wil dat ik het aangeef als het teveel wordt

2. cat2

cat2 Niet meer actief

Nee het enige waar mijn baas zich druk om maakt is mijn productie :x
    die overigens prima is.

nee niet alle bazen zijn hiervan op de hoogte van de extra pauzes. Ik zou er gebruik van maken als ik jou was.

3. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Waar moet ik kijken dan? Ik snap de site niet helemaal

4. cat2

cat2 Niet meer actief

Als je bij google intypt arbeidstijdenwet zwanger fnv moet je volgens mij het eerste pdf bestandje hebben. Heb geen goede computer dus kan het zelf niet openen om te controleren.

5. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Gevonden, er staat inderdaad iets over extra pauze maar dit is voor de periode 6 maanden na de bevalling helaas.

6. cat2

cat2 Niet meer actief

#26 cat2, Jan 29, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 29, 2015
    Bij mij staat dat het geldt voor zwangere werkneemsters, werkneemsters tot 6 maanden na de bevalling en werkneemsters die borstvoeding geven. Bij pauze staat ook weer zwangere werkneemster en werkneemster van 6 maanden na bevalling. Weet niet of we hetzelfde bestandje hebben.

7. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

Nov 5, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt wel ja dat je recht heb op een uur pauze.
    Anders had mijn werkgever dat echt niet gegeven vorige zwangerschap hihi

8. Minimi12

Minimi12 Actief lid

Sep 8, 2013
    354
    0
    16
    Maar is dat dan betaald pauze? Of is het echt een uur wat je krijg maar wel in je eigen tijd neem

9. cat2

cat2 Niet meer actief

Ik heb in een youtube fimpje gezien van fnv waarin gezegd wordt dat het doorbetaald wordt. Maar dat filmpje kan ik niet zo snel vinden. Je zou nog zelf contact op kunnen nemen met de fnv of zo.

10. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

Nov 5, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door betaald

11. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,021
    1,027
    113
    @ts, hoe voel je je nu je 2 dagen vrij bent? Ik wil je echt opmeet hart drukken: stop alsjeblieft met werken als het niet gaat! Je hebt echt klachten van bekkeninstabiliteit en als je niet oppast kun je straks in je verlof niks anders als op de bank liggen :( Spreek helaas uit ervaring want heb bij mijn eerste zwangerschap ook veel te lang doorgewerkt waardoor ik op het laatst niks meer kon. Dus denk aan jezelf en aan je ukkie! :)

12. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

Jan 12, 2014
    2,021
    1,027
    113
    En Cat2, wat heb jij een lompe hork van een werkgever zeg. Haha, sorry maar heb er geen andere woorden voor ;) Maar als ik het goed begrijp ga je daar dus ook weg?

13. cat2

cat2 Niet meer actief

Ja he.
    ja ik ben er echt helemaal klaar mee. Tijdelijk contract loopt af tijdens verlof. Toch knap dat ik mijn bed nog uitkomt voor ze. ;)

14. Wanna be mama

Wanna be mama Actief lid

Nov 5, 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me zó veel lekkerder nu ik vrij ben!!! Heb gister echt niks gedaan. Vanmorgen even uurtje gespeeld voordat kleine werd gehaald en toen wat gerommeld in huis. Daarna weer gaan liggen.... man zei gister wat voelt hè buik zachte ja zo hoort dat 😉 en bekken zijn zoveel minder!!!!

15. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik zou even naar een bekkentherapeut gaan zsm!

Hier ook veel last van bekken en zadelpijn (dit is ook onderdeel van je bekken) en harde buiken. Heb nu drie weken bekkentherapie en het gaat zoveel beter. Niet werken hoeft niet meteen de oplossing te zijn aangezien je thuis vaak ook teveel doet en verkeerd tilt met de kindje etc. Bekkentherapeut geeft hier ook tips voor

16. cat2

cat2 Niet meer actief

Goed zo, doe maar rustig aan. Denk maar aan jezelf en je kleintje.

Share This Page