Ha dames, Ik ben 34+2 weken zwanger en heb sinds vandaag last van hele felle steken in mijn vagina (ja ik weet even niet hoe dit anders uit te drukken). Echt zo pijnlijk dat ik dan echt even geluid maak. Sowieso een heel onaangenaam gevoel daar; veel plassen en ook dat voelt beetje naar. Dacht zelf aan blaasontsteking maar lees dat die felle steken juist eerder op indalen wijzen - de baby ligt hier echter in stuit en daalt volgens mij nog niet in. Iemand die dit herkent? En hoe werkt het met blaasontsteking - hoe lang moet je wachten op uitslag ij huisarts? Wil namelijk morgen maar even gaan, maar hoop wel dat ik direct iets zou kunnen krijgen mocht blaasontsteking zijn....
Wat het is geen idee maar je huisarts kan een snelle test afnemen waardoor je direct een uitslag heb, is deze positief dan kan je gelijk antibiotica mee krijgen. Echter komt het nog weleens voor dat die sneltest aangeeft dat je urine schoon is, dan miet het op kweek een aantal dagen, en daar kan dan alsnog (of niet) een ontsteking uit komen, en zal je dus niet direct met antibiotica kunnen starten. Sterkte!
Ik had dit ook met indalen vorige keer. Weet je zeker dat de baby niet stiekem gedraaid is? Zou wel even langs je ha gaan morgen, gewoon voor de zekerheid.
Dit klopt niet helemaal. Uit de snel test bleek bij mij ook geen blaasontsteking. Echter mijn klachten wezen op een blaasontsteking dus ik moest direct starten met antibiotica in afwachting van de kweek. Liever stoppen met antibiotica omdat het overbodig is dan de gevolgen van een blaasontsteking aldus de gynaecoloog. Ik bleek een blaasonsteking te hebben.
Heb die heftige steken ook in combinatie met het gevoel alsof iemand me in mijn kruis getrapt heeft Volgens de gynaecoloog is dat BI in combinatie met indalen van de baby.
Ja ik denk ook indalen. Bij mij deed het geen pijn maar was het wel wat onaangenaam. Steeds plassen idd etc. Anders bel je je vk even. Kan ze evt een echo maken.
Heb ook bi en deze steken sinds afgelopen vrijdag. Ik vind ze aanvoelen als messteken onderin. Zeer pijnlijk. Ik her d'r ook krampen bij in m'n onderbuik. Ik vertrouwde t niet dus het zh gebeld (loop bij een gyn). Daar uitvoerig gecontroleerd (ja ook urine op een blaasontsteking). Alles was prima, zijn bij mij indalingsweeën die zo een pijn doen. Die schijnen extra pijn te doen als je bi hebt. Dat is in ieder geval wat ze me daar vertelde. Heel veel succes!
Zo denken niet alle huisartsen erover, sommige willen echt geen antibiotica geven als er nog niks op papier staat over een eventuele ontsteking.
Dank voor jullie reacties! Naar de huisarts gegaan vanmorgen, had zo'n pijn vannacht. Daar bleek direct dat het blaasontsteking was, dus nu antibiotica gekregen. Hoop dat het snel aan slaat! Indalen lijkt het inderdaad toch niet (ook) te zijn, want ik voel de baby nog heel hoog (hoofd tegen m'n longen, fijn!)