Hi meiden, Ik vroeg me af of er ook een goed doel is voor kraampakketten. En toen vond ik dit project. Misschien een idee om zo je pakket nuttig weg te geven na de bevalling ipv in de vuilnisbak te gooien. Citaat van de website: Welkom bij de Stichting Baby Hope Stichting Baby Hope zamelt kraammaterialen in voor kraamprojecten in Afrika, India, Zuid-Amerika en Oost-Europa. Doel is meer hygiëne tijdens bevallingen, zodat meer vrouwen hun pasgeboren babys levend en wel tegen zich aan kunnen drukken. Stichting Baby Hope is medio 2003 opgericht door een moeder die haar ongebruikte kraampakket niet wilde weggooien. Baby Hope is inmiddels uitgegroeid tot een netwerk van 270 inzamelingspunten door heel Nederland.Daarmee ondersteunt de stichting maar liefst 14 kraamprojecten in 11 landen! Stichting Baby Hope - home
dat is zekers goed!!! ik heb destijds mn kraampakket afgegeven aan het CB die stuurden het dan ook weer naar iemand die het verstuurde naar oost europa!
Weet er dan ook iemand een goede plek om goede (ongebruikte) 2e hands spulletjes heen te doen? Heb hier bijvoorbeeld nog veel nieuwe knuffels maar ook kleertjes lakentjes enz...
ook die bracht ik naar het CB! namen de wijkvpk soms wel eens wat mee , naar as ouders die het minder hebben.
dat formulier van stichting hope zat gewoon bijgevoegd bij mn kraampakket! Dus daar doe ik dan ook zeker aan mee. Vind het echt een top-actie!
Er zijn veel 2e hands winkeltjes waar je dat kwijt kunt. In mijn oude dorpje zit er eentje waar ik alles naartoe breng en die verkopen het door voor heel weinig waar jij dan weer de helft van krijgt. eigenlijk krijg je er dan geen drol voor terug maar de mensen die het kopen hebben het geld niet om er meer voor te betalen dus ik vind dat ook eigenlijk wel een goed doel en rij nog steeds naar mn oude dorpje toe als ik weer wat verzameld heb!
Ik kan het alleen maar beamen! Zie mijn handtekening Ben net sinds deze week gestart als vrijwilliger, inzamelpunt voor Stichting BabyHope!
Hey wat goed man!, ik heb van de eerste zowat nog een compleet kraampaket liggen ( in het ziekenhuis bevallen) en moet nu weer in het ziekenhuis bevallen, en ik zie dat er ook een inleverpunt heel dicht bij mij in de buurt is nadat deze kleine is geboren, zal ik het zeker brengen!
Ik zal eens kijken wat ik nog heb liggen, volgensmij heeft mijn kraamhulp alles wat ik niet gebruikte weg gedaan.... Ff zoeken, goed idee in ieder geval!
Dat zou zonde zijn.... juist kraamhulpen en verloskundigen moeten op de hoogte zijn van deze stichting! Aandachtspuntje...
Onze kraamverzorgster had destijds ook de ongebruikte materialen meegenomen voor de stichting. Heel goed initiatief!
Nou, ik was juist op zoek naar hoe die stichting ook alweer heette. Bij mijn kraampakket zat ook info over deze stichting, maar ik kan die brief waar het in stond niet meer vinden. Maar nu heb ik 'm dus, super! Ik ga eens even kijken wat ik nog over heb van mijn kraampakket en dan even contact opnemen.