Hoe lang herstel bekkenbodem

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door mama van ruben, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe lang duurde het bij jullie voordat de bekkenbodemspier weer goed hersteld was? Soms lijkt het erop dat het bij mij aardig de goede kant op gaat, maar vandaag was het weer helemaal pet. Kan m'n plas wel ophouden maar moet dat niet te lang doen en zeker niet met een beetje gevulde blaas proberen te rennen of zo. Doe braaf dagelijks van die optrekoefeningen maar het resultaat is nog zeer wisselend.

2. gemma87

gemma87 Actief lid

14 mrt 2011
    371
    2
    18
    mijn meisje is nu 11 weken maar ik heb alleen de eerste weken er echt last van gehad.
    ik heb wel altijd heel fanatiek paardgereden tot 32 weken en ik begin deze week weer..
    weet niet of dat er wat mee te maken heeft..
    echter moet ik ook niet te lang wachten met een volle blaas,maar ik drink ook sinds een week of 4 alleen maar water benop dieet vandaar..
    ik denk dat het per person verschillend is ..

gr gemma

3. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Hangt van veel factoren af, denk ik. Ik ben nog steeds incontinent op momenten dat ik veel moet hoesten. Baal ervan als een stekker, want ik heb al bekkentherapie gehad en al...

4. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Paardrijden zou wel invloed hebben op je bekkenbodem, zeiden ze tenminste bij ons op de manege. Ik moest voor de 20e zwangerschapsweek stoppen ivm met een ontsteking in mijn schouder, twee weken geleden weer begonnen. Gaat goed, alleen met springen loopt er nog wel eens wat

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    hier nog iemand met een paard... erg sterke bekkenbodem dus een flinke knip gehad...

nu bijna 8 weken na de bevalling voel ik nog steeds erg moeilijk aan of ik moet plassen, en met hoesten enzo moet ik deboel eerst aanspannen... hopelijk komt het gevoel enzo weer terug. Heb vorige week weer voort eerst opt paard gezeten :D

6. janina

janina Actief lid

ik ben nu 10 maanden verder na mijn derde zwangerschap en ik heb een verzakte blaas, ik heb nu therapie, deze loopt over 3 weken af en dan moet ik weer naar de huisarts dan wordt ik door gestuurd, ik moet er wel bij zeggen dat het loopt als ik sport en moet niesen etc.., ik heb het in erge mate, ik ben nu net 27 en hoop dat ze er wat aan gaan doen, dit is niet fijn

7. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik heb het ook. :(:(
    Als ik nies, spring, ren o.i.d. dan verlies ik in ieder geval een paar druppels. Laatst rende ik met mijn zoon naar een afdankje omdat het begon te plenzen buiten en toen had ik echt scheutverlies. Loop je dan in de stad:$, gelukkig had ik een lang shirtje aan!! Hoezo genant..

Moet wel zeggen dat het nu iets minder wordt, ik doe mijn oefeningen(van tijdens de zwangerschap) iedere dag en let goed op dat ik op mijn buik til en niet op mijn bekken. Maar als mijn blaas iets te vol zit en ik spring op ofzo dan verlies ik echt wel wat..

Ik heb wel even een (genante) vraag aan jullie. Hoe doen jullie dat op intieme momenten met manlief? Ik durf echt niet, ben als de dood dat ik als we bezig zijn urine verlies..:) Is dat bij jullie zo?? Ik gooi het er nu maar op dat het nog zeer doet daar beneden(doet het ook wel iets maargoed..) maar kan dat natuurlijk ook niet blijven zeggen..

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ SophieMarie: Ik zorg ervoor dat ik even rustig heb gezeten op het toilet, zodat ik zeker weet dat mn blaas leeg is. Meer dan dat en bekkenbodemspier-oefeningen kun je niet doen denk ik. Tot nu toe is het hier goed gegaan..hopen dat dat zo blijft ;)

Maar ik herken het wel idd, had het gisteren nog in de supermarkt :) Echt ik schaamde me dood, geen idee of er wat te zien was maar ik heb mn tas er maar voor gehangen. Ben toen zo snel mogelijk een restaurantje in gerend om me wat op te frissen, en thuis schoon spul aan. Vanaf nu toch maar aan de inlegkruisjes ben ik bang, iets anders weet ik ook niet! :(

9. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Erg he.. Ik doe ook altijd als ik naar de stad of weg ga een inlegkruisje in.. Het is niet altijd nodig maargoed, het zal maar weer gebeuren. Zal je net een bekende tegenkomen natuurlijk.. Nee, dan maar aan de inlegkruisjes inderdaad.

Ik doe trouwens ook steeds een legging met een rokje erover aan als ik lang weg moet. Mocht het dan toch mis gaan valt het niet zo op.

En dank voor je antwoord, dat valt in ieder geval mee:D

10. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    Vind het vreselijk ik heb het ook. Gebruik tena lady. Bah

11. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Goed idee! Die ga ik onthouden :D

En wat je man betreft; hem zal het vooral gaan om de intimiteit samen met jou. Grote kans dat hij een hoop dingen waar jij zenuwachtig over kan zijn niet eens opmerkt! Logisch dat er bepaalde 'houdingen' zijn waar je je nog even liever niet in begeeft, je bent pas bevallen toch? Vertrouwen moet ook weer groeien hè, daar mag je best je tijd voor nemen. Als je het maar samen kunt bespreken (okee, niet alles, maar wel wat er toe doet ;))

12. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Heeft dat idd met elkaar te maken vraag ik me af? Heb je meer kans op een (grote) knip of ruptuur als je sterke bekkenbodemspieren hebt?

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    @ intieme momenten: ik heb het wel eens gehad, dat het op het hoogtepunt euhm..nogal wat verloor. Ja...dat vond ik echt zo vreselijk naar...

Ik merk trouwens vooral dat het tijdens mijn vruchtbare dagen erger is. Merken jullie ook verschil tijdens je cyslus?

14. mama van ruben

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, tegen de tijd dat ik ongi moet worden. Eind vorige week verloor ik weer wat meer, aanspanoefeningen gingen ook minder lekker en gisteren was het raak.

Deel Deze Pagina