candida

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door marie24, 8 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marie24

marie24 Actief lid

25 jan 2012
    115
    1
    18
    Ik kamp nu al 2 weken met de candida infectie. Doordat ik na de bevalling blaasontsteking gekregen heb moest ik antibiotica slikken. Nu gebruik ik die 2 weken miconazol voor m'n tepels en m'n zoontje krijgt nystatine. Nog altijd heb ik enorme branderige en pijnlijke tepels. Ik kolf inmiddels 1 kant vanwege een behoorlijk e kloof. Ik was alles wat in aanraking komt op 60 graden. Ik slik probiotica en hylak forte. Ik heb kokosolie al geprobeerd bij zowel mezelf als m'n zoontje maar voor m'n gevoel helpt niks.
    Dus..heeft iemand nog tips? Duurt het echt zolang voordat de ellende over gaat?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Ja, doorbehandelen gedurende 6 dagen nadat de klachten zijn verdwenen. Puur bosbessensap schijnt het ook heel goed te doen. Verder azijn in het spoelwater bij de was. (of leng je wasmiddel aan: 1/3 vloeibaar wasmiddel, 2/3 azijn)

Let op kruisinfectie, ook door vrijen met je partner! Jullie kunnen elkaar blijven besmetten zonder dat je partner klachten heeft.

Blijft het, dan is het misschien geen spruw...?

Deel Deze Pagina