Even van je afschrijven? Klaag'spelletje'..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nina Sanders, 18 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Vervelende kwaaltjes of dingetjes horen er nu eenmaal bij. Daarom mag je hier eventjes van je afschrijven, maar voor elke klacht moet je er wel iets positiefs tegenover zetten. Dit, omdat we het natuurlijk ergens voor doen en we ons beter voelen als we ons op de positieve dingen focussen! ;) Mag echt van alles zijn: iets over de baby, waar je trots op bent of gewoon iets anders leuks. Ik begin wel.

1. Na maandenlange bovenbuik- rugklachten (lees: helse pijnaanvallen) zijn we erachter dat het waarschijnlijk galstenen zijn. Omdat ik al 29 weken ben moet ik het uitzitten met paracetamol, maagbeschermers en rennies maar ik heb echt geen idee hoe ik het vol moet houden soms. De pijnaanvallen zijn barbaars en echt onhoudbaar. Komende dinsdag hoop ik bij de radioloog uitsluitsel te krijgen (als ze het nog kunnen zien). :cry:

Even iets positiefs:
    Daar staat tegenover dat ik me op (het komt steeds minder voor) 'goede' dagen (met minder pijn) gewoon fit voel. Ik beweeg nog regelmatig, werk nog gedeeltelijk op kantoor en qua gezondheid doet de mini het goed. Daar ben ik zó trots op! :roflmao: Ons lieve ventje!

2. Ik heb deze week voor het eerst striae ontdekt op mijn buik. Nu al?! Ik verwachtte het sowieso want had het al op mijn heupen maar vind dit wel vroeg. Hoewel ik er niet blij mee ben, heb ik 10x liever een buik vol striae dan de koliekpijnen. Ik vind het minder rampzalig dan verwacht dus.

Iets positiefs:
    Hoewel ik er zelf vaak nuchter onder ben, ben ik stiekem best trots op het feit dat ik een jaarcontract aangeboden heb gekregen op mijn werk. Ik heb zwanger gesolliciteerd en ben gedetacheerd en moest in mijn proefmaand vertellen dat ik zwanger ben. Maar ik mag na mijn verlof dus terugkomen bij het bedrijf zélf! Stiekem ben ik daar best trots op! :D

3. Het wil niet echt lukken met de huizenjacht. We zijn al maanden bezig met het zoeken naar ons droomhuisje omdat we nu gewoon weinig ruimte hebben en geen buiten hebben. Wilde zó graag voor de bevallling verhuizen en de baby een mooie kamer geven. Nu moeten we het hier nog even volhouden en zal ons ventje bij ons op de kamer komen te liggen (dus geen eigen kamertje hebben :cry:).

Iets positiefs:
    De meubeltjes zijn bijna opgeknapt, mijn eigen wieg is bijna klaar en we hebben een super box opgehaald die inmiddels super schoon en opgeknapt is. Verder is de kinderopvang inmiddels geregeld, hebben we alle grote dingen al aangeschaft en zijn we nu bezig met het ontwerpen van een kaartje. Al met al komen we er wel! Aan spulletjes en liefde zal het hem verder niet ontbreken! :p

4. Ik ben momenteel niet zo'n leuk persoon. Zeker met elke dag zoveel pijn. Ik ben een heks en snauw mijn man af die ik de helft van de tijd liever zie gaan dan komen..

Iets positiefs:
    .. daar staat tegenover dat hij bijna altijd geduldig is en eigenlijk echt alles doet wat ik vraag als ik weer eens niet zo aardig ben. Dan realiseer ik me weer dat ik de allerliefste man van de hele wereld heb en niet kan wachten om ons zoontje te ontmoeten! :thumup:

NU JULLIE!

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Negatief;
    - Veel last van maagzuur, soms hele dagen door. Zelfs water versterkt t dan.
    - Urine verlies
    - Heel moe, zoon helpt ook niet mee met 5 uur wakker worden.
    - Pijn in rug/billen, soms zo erg dat ik mijn been niet omhoog krijg, bijv in bed of auto.
    - Slecht humeur; denk een combi van alle kwaaltjes.

Positief;
    - Bijna verlof, nog 1 week
    - Het getrappel en gedraai in mn buik vind ik heerlijk, hij kan me soms wel echt pijn doen maar dat heb ik liever dan onzekerheid.
    - vocht in voeten is stukken minder
    - huishouden kan ik bijhouden omdat ik half werk
    - helemaal verliefd op de 3d echo foto van de kleine. Ook wel een beetje eng want hij lijkt als 2 druppels water op zn broer.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ai galstenen dat heb ik ook gehad echt een hel die pijn. Een bevalling is beter te doen dan zo'n koliekaanval. Bij mij is mijn galblaas eruit gehaald, maar dat zal voor jou nog niet kunnen als je zwanger bent neem ik aan. Sterkte ermee.

Ik ben de misselijkheid zat. Ik heb medicijnen die helpen tegen het spugen maar die misselijk maakt me zwak. Huishouden staat op een laag pitje. Man helpt wel meer maar kan ook niet alles. Kan ook minder doen met mijn 2 kids.

Positief: ik ben zo blij met dit kindje in mijn buik! Ik kan niet wachten om hem of haar te gaan voelen. Huishouden is ook niet super belangrijk dat komt wel weer. Kids gaan ook niet minder van mij houden omdat ik minder met ze kan doen.

4. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

19 mei 2017
    3.606
    4.021
    113
    Vrouw
    Leuk! Klagen!

Negatief (wel een vies verhaaltje):
    Ik heb al maanden last van mijn stoelgang. Toen mijn vriend een paar weken geleden belde vanuit zijn werk dat hij eraan kwam, dacht ik mooi een half uurtje te hebben voor de grote boodschap tot hij thuis zou zijn. Alle tijd. Toen hij thuis kwam, zat ik nog op de wc dus hij is gaan koken. Een half uur later was het eten klaar en zat ik nog steeds...
    De ontlasting was op het punt dat het van onder 'open stond', maar er was geen beweging in te krijgen.. Het wilde niet vooruit, maar het wilde ook niet meer terug. En ik kon het er ook niet uit halen dankzij de aanwezigheid van aambeien.
    Ik heb op handen en knieën op de badkamervloer gezeten en wist van gekkigheid niet meer wat te doen.
    Het heeft me drie uur(!) gekost om naar de wc te gaan. Het eten was inmiddels koud.

Positief:
    Ik krijg nu medicijnen voor mijn stoelgang!

Negatief:
    Ik ben al redelijk wat aangekomen deze zwangerschap. Ik kan de kilo's echt niet bijhouden :(

Positief:
    De buik is op geen mogelijkheid meer te camoufleren met wijde kleren (ik draag graag wijde shirts), maar ik moet nu toch ook wel bekennen dat ik zo'n zwangere toeter steeds leuker vind om naar te kijken. Ik draag nu dus ook steeds vaker aansluitende kleren en vind die dikke buik eigenlijk best prima.

Negatief:
    Ik vind een zwangerschap eigenlijk maar een belemmering. Je mag een heleboel dingen niet, je kunt een heleboel dingen niet en iedereen om je heen roept maar hoe 'mooi' en 'fijn' en 'leuk' je het allemaal maar moet vinden.

Positief:
    Het laatste trimester is bijna aangebroken en ik kan zo echt gaan aftellen. Dan is straks de belemmerende zwangerschap voorbij en kan ik kennismaken met het kleintje waar we al zo lang op wachten :)

Belle22 vindt dit leuk.
  5. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Negatief :

Ik voel me soms echt zo dik en niet mooi nu ik zwanger ben.

Positief :

De kleine man wordt steeds drukker in mijn buik, geniet zo van al die bewegingen.

Negatief :

Ik heb zo weinig energie momenteel, als ik teveel doe, ben ik snel bek af en heb ik erg last van me rug.

Positief :
    Een 3d echo gehad van ons mannetje, zo bijzonder om zijn gezichtje zo goed te kunnen zien.

Negatief :
    Ik vind positie kleding echt drama, en mis al mn mooie zomerse jurkjes.

Positief :
    Ik vind het zo bijzonder om te zien hoe mijn dochter om gaat met de zwangerschap, geniet van alle kusjes en knuffels die ze mn buik geeft.

6. Aaf88

Aaf88 Bekend lid

26 okt 2012
    596
    279
    63
    Negatief: last van bekkenpijn en weinig energie.
    Positief: ik voel me mooi als ik zwanger ben en mijn libido is hoog haha ^^.

Belle22 vindt dit leuk.
  7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Negatief: Ik heb kiespijn!!

Positief: Morgen (Nouja, over 13 minuten) ben ik alweer 24 weken zwanger. Weer een mijlpaal! Het gaat zo goed met ons meisje en ik mag ook echt niet klagen.

8. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

19 sep 2009
    4.832
    1.234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Negatief:
    - Ik word weer te dik! Ik moet accepteren dat veel aankomen bij mij hoort.
    - Ben momenteel weer obstenaat en lekker hormonaal!
    - Heb gister 3 sigaretten gerookt! Heb sinds de positieve niet gerookt. Op vakantie 3x een sigaret en gisteravond 3x, omdat mijn vrienden zaten te borrelen en ik kon het niet uitstaan....dikke fail!!!
    - Ik baal van dit lekkere weer! Hoort gewoon een heerlijk wijntje bij! (Ben geen alcoholist hoor, gewoon een levensgenieter ;) )

Postief:
    - Dit kindje is tot nu toe gezond! Ik fantaseer over hoe ik straks direct mijn kindje mee naar huis kan nemen. Geen IC, geen operaties, geen sondes, gewoon ons gezin en de baby THUIS.
    - Ik ben op de helft qua aankomen op dit termijn dan bij mijn dochter! Dus moet niet zeuren!
    - Ik ben zo blij dat ons meisje een zusje krijgt. Ik ben dankbaar voor haar liefde en en de liefkozing nu al voor haar zusje! Kusjes op mijn buik, knuffels en zingen voor der lil sis!
    - Ik draai nog volledig mee in het werk, ook slaapdiensten! Geen pijn geen klachten, ben gewoon mezelf :)
    - de babykamer zijn we flink mee opgeschoten en volgende week, is eindelijk mijn tuin helemaal af en woonkamer gestyled met een inbouwhaard tv meubel!

9. jeshh

jeshh Niet meer actief

Negatief:

- flink last van mijn bekken wat nu echt niet goed uitkomt met het oog op werk
    - ik lig om 5 uur wakker en de katten lopen te klieren met elkaar tijdens hun gekkenuurtje. Geen goede combi
    - ik kan echt niet tegen deze hitte en sta vandaag de hele dag buiten te werken

Positief:

- mijn man is de allerliefste
    - nu alweer ruim 25 weken.. De tijd vliegt voorbij en ik besef me nog elke dag wat een wonder het is en geniet volop van elke mijlpaal en elk schopje van de baby
    - de babykamer is klaar en man wat ben ik er blij mee!

10. mama0103

mama0103 Bekend lid

15 mrt 2016
    507
    39
    28
    Vrouw
    Negatief:
    Al 5 dagen overtijd met deze hitte. ik ben het wachten en alle vragen of ze er al is zoooo zat... ik wil dat ze komt... uit zichzelf :(

Positief:
    Heel lang zal het niet meer duren want anders wordt ik ingeleid. Dus nog even en dan mag ik ons meisje eindelijk ontmoeten :) :)

Nina Sanders en birds86 vinden dit leuk.
  11. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Negatief
    Deze temperaturen vind ik nu (35.3 wk) niet leuk.

Positief
    Heb lekker verlof dus niksen mag, alles is klaar en het nieuwe seizoen van orange is the new black staat op Netflix, we hebben een koel huis, heb een ventilator en ijsjes in de vriezer
    ( ik vind wel dat de ramen nog gezeemd moeten worden, de tuin nog gedaan moet worden en het liefts 2xpd schoonmaak)

Negatief
    Ik hou zoveel vocht vast, mn voeten/enkels doen pijn bij elke beweging alsof mn huid scheurt. Mn handen voelen dof en tintelen. Kan er snachts nauwelijks van slapen en mn gezicht begint nu ook op te zwellen, lippen voelen dof....en kan alleen maar lelijke birckenstocks aan, alhoewel gisteravond pastte die ook niet meer

positief
    mn bloeddruk en urine blijven tot nu toe goed en geen klachten van pre-ecampsie

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Negatief:

-Het weer buiten. Ik heb het al zo warm en 33 graden helpt er echt niet aan mee
    -Slecht slapen. 's Nachts wakker worden met een knagend hongergevoel, tot ik me uit bed sleep, iets eet, en vervolgens misselijk terug in bed lig. Ja, wat wil je dan?
    -Niet meer kunnen zitten 's avonds. De bank irriteert me mateloos. Heb gisteren in een tuinstoel gezeten maar dat is ook niet ideaal
    -Zeer stuitje
    -Cellulitis op mijn bovenbenen. Als ik bevallen ben is dat direct weg (ervaring van de vorige 2), maar nu is het zo ontsierend

Positief:

-Het lukt allemaal nog aardig. Ook als ik lang op de been moet zijn merk ik daar niet veel van. Ben redelijk fit
    -Ik voel me weer helemaal goed en kan alles eten. En dat doe ik dan ook!
    -Het meisje in mijn buik doet het heel goed. Bij de 32 weken echo gezien dat ze inmiddels ook haartjes heeft <3
    -Mijn twee meiden die zo lief zijn voor elkaar en regelmatig mijn buik een kusje komen geven
    -Mijn oudste die zegt: "kom nu even op de bank zitten mama, je kan geen stap meer zetten" (heeft het gehoord toen ik dit aan mijn man door de telefoon zei)
    -Mijn man die werkelijk alles voor me doet en mijn hormonale huilbuien gewoon aanvaardt

Deel Deze Pagina