Fluxus gehad en hb gehalte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Jucade, 19 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Na mijn bevalling heb ik een fluxus gehad van zo'n anderhalve liter bloedverlies. Ik heb eerst een zak ijzer gehad, dit sloeg niet (goed) aan en er werd geadviseerd om een bloedtransfusie te doen (2 zakken gehad). Mijn hb was toen 3,6 en na de bloedtransfusie 4,4 geloof ik. Nu zijn we anderhalve week verder, ik voel me met de week wat sterker en minder vermoeid/uitgeput maar wanneer is het verstandig om weer mn hb te laten checken? Heeft t nu al nut? Of zal ik nog even wachten? En wanneer kan ik beginnen met de floradix, deze had mn schoonmoeder mee, maar die mocht ik nog niet innemen ivm t opstapelen van het ijzer dan? En wanneer voel ik me weer oppietoppie?

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Merk wel bijvoorbeeld met computeren dat ik duizelig word en als ik te snel opsta etc.

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is niet gek dat je nu nog duizelig bent, een Hb van 4.4 is nog steeds erg laag. Ik zou zeker beginnen met floradix nu. Het kan wel een week of 6 duren voor je je weer wat beter voelt. Je kunt beter evenwachten met Hb controle, heeft meer zin over 2 weken, dan geef je je lichaam de kans om goed te herstellen. Veel rust nemen, goed drinken en ijzerrijk eten. Veel groene groente, biefstuk, noten, appelstroop en ook roosvicee ferro kan helpen. Ook een multivitamine preparaat kan geen kwaad.

Sterkte met herstel!

Mirjam

Deel Deze Pagina