Wat is jouw voorkeur? jongen / meisje?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door smartie1980, 24 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Even na aanleiding van Fairytale.
    Wat is jouw voorkeur: een jongen of een meisje?

Natuurlijk, alles is welkom, je bent overal blij mee en als het maar gezond is. Maar volgens mij heeft (bijna) iedereen wel een (lichte) voorkeur.

Een jongen vindt ik leuk, maar een meisje lijkt mij wel erg erg leuk.
    En jullie???

2. Beeps

Beeps Bekend lid

15 dec 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik had stiekem de voorkeur voor een jongetje.. en dat is het ook!

ik weet zeker dat ik uiteindelijk met een meisje wel net zo blij was geweest hoor!

3. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik heb bij een volgende zwangerschap de voorkeur lichtelijk naar een meisje omdat we al gezegend zijn met een mooie zoon

4. Meara

Meara Niet meer actief

Bij de eerste een sterkte voorkeur voor een meid en dat is het ook.
    In het begin van deze zwangerschap een meid maar nu hoop ik een klein beetje meer op een knul. Voor dochter lief zou een meid leuker zijn.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik kom zelf uit een meidenfamilie en ik neig zelf altijd al meer naar mannen dan aar vrouwen dus ik zou wel graag een binkie willen hebben

6. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Dit geldt ook voor mij :)

7. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Ik heb al een prachtige zoon, mijn voorkeur is dus een meisje :)

8. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik had bij zoonlief het idee dat het een jongen zou zijn, daarom hoopte ik ook op een jongen zodat mijn gevoel gelijk had haha

bij dochterlief hoopte ik stiekem op een jongen, mijn gevoel zei meisje... maar ik hoopte op een jongen, gewoon omdat 2 jongens met zo'n kort leeftijdsverschil meer met elkaar (kunnen) hebben als een jongen en een meisje,

en manlief zei dat we klaar waren als het een meisje zou zijn, en als het een jongen zou zijn dan zouden we nog voor een 3e gaan, en ik wou graag nog een 3e...!!

maar omdat ik met mijn gezondheid zit is het verstandiger om het bij 2 te laten... (ook op doktersadvies gekregen) dus stiekem hoopte ik ook weer op een meisje.... zodat ik als er geen 3e komt.... ik toch een zoon EN een dochter heb.

het is dus een meisje geworden, en toen we dat met de 16 weken echo te horen kregen was het eigenlijk helemaal geen verrassing, was ook helemaal niet teleurgesteld ofzo,

en nu ze er is..... het is goed zo, het is perfect,

9. Zina

Zina Niet meer actief

Ik zou graag de 1e een meisje willen en de 2e een jongen.

gek, het gaat me echt om de volgorde, we denken dat de eerste een meisje wordt, en ik zou echt even moeten bijkomen als het een jongen is.. ;)

10. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Had stiekem een plaatje voor me met: eerst een zoon en daarna een dochter.
    We hebben een prachtige zoon gekregen en eigenlijk heb ik voor een tweede nu veel minder een voorkeur. Het lijkt me heerlijk om met meiden dingen te tutten, maar een 2e zoon zou ik ook echt geweldig vinden!

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

IDEM! En het is... een meisje! Wat een geschenk! (maar een 2e knul had ik ook super gevonden... druk maar zoooo lief!)

12. Seth

Seth Niet meer actief

hier geen voorkeur...... :)

tja heb allebei al......

nou moet ik zeggen dat ik echt nooit een voorkeur heb gehad....ofja...
    bij de eerste vond ik het wel leuk voor mn vriend, dat het een zoon was...... , die had wel een lichte voorkeur toen.... , maar bij de tweede en nu ook niet meer....

13. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    wij hadden geen voorkeur bij alle 3 niet, mijn dochter overigens wel bij de 3e dat moest gewoon een meisje worden een jongen was geen optie:D

14. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik wil/hoop graag een jongetje, maar denk eigenlijk een meisje ;)
    Mijn vriend wil/hoopt ook graag een jongetje en weet eigenlijk zeker dat het een meisje is...

Nog 2 nachtjes slapen en we hopen het te weten, want aanstaande donderdag hebben we de geslachtsbepaling.

15. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    Ik had/heb een voorkeur voor een meisje,....zoals vaker gezegd, alles is welkom, maar als ik toch zou mogen kiezen??

En het blijkt ook een meisje te zijn..ben heel gelukkig!

16. Linda27

Linda27 Actief lid

29 mei 2008
    420
    0
    0
    doktersassistente
    Randstad
    Mijn man heeft voorkeur voor een jongetje en dan een meid
    Ik heb totaal geen voorkeur.
    We willen 2 kindjes als het ons gegund is, en ik zou het natuurlijk ook geweldig vinden als we van beide 1 kregen, maar dat is afwachten.

17. Lolieken

Lolieken Fanatiek lid

1 jul 2008
    1.107
    1
    36
    Ik heb al een wondermooie dochter en nu de tweede op komst is hoop ik op twee meiden. :D Heel mijn gevoel zegt het trouwens en dat is het gekke ik besef blijkbaar niet dat het ook een mooie zoon kan worden. :p

Ik ga uit de lucht vallen hoor als ze me zeggen dat het een zoon is. Maar wel blij uiteraard!!

Mijn wens was twee kinderen en die komt nu uit wat kan je nog meer wensen dan?

Het is cliché maar in dit stadium na twee miskramen hoop ik gewoon op een gezonde brok! :D

18. mijody

mijody Lid

18 apr 2009
    56
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap had ik weinig voorkeur, neigde wat naar een meiske. Het werd een zoon, geweldig.
    De tweede zwangerschap hoopte ik een meiske, vanaf het begin 'gevoeld' dat het een jongetje zou worden, het werd een jongen, super, zou nu niet anders willen.

Maar.....als er ooit een derde komt *kijkt manlief lief aan* dan hoop ik wel een meiske (al weet ik dat een jongen super is).
    Een dochter lijkt me ook wel heel speciaal.

Maar sowieso, gezondheid voorop gesteld.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik ging er altijd vanuit (pendelen en gevoel) dat ik als eerste een jongentje zou krijgen. Dus toen ik net zwanger was, stelde ik me daar al op in... ;) Bleek ook zo!!

Maar zou een meisje ook heel erg leuk vinden!! Dus daar gaan we de volgende keer voor!
    Al lijkt me een een jongens of meisjesgezin ook supergaaf!

Alles is welkom, als het maar gezond en vooral gelukkig is!

20. fafje

fafje Niet meer actief

Het lijkt me geweldig allemaal zoons te mogen krijgen!! (Heb al 1 'stief'zoontje en 1 is onderweg!)
    Nog 1 zoon hierna lijkt me echt heerlijk!!! :D

Deel Deze Pagina