Heb na de bevalling ook hechtingen gehad die ik volledig voelde. Ben trouwens ook niet verdoofd dus dat kon ook niet anders. Het was erg pijnlijk, maar wel te doen. Denk trouwens dat vaginale hechtingen toch wel een stuk minder heftig en pijnlijk zijn dan hechten na een ks.
Ik heb een spoedkeizersnede gekregen bij volledige ontsluiting omdat mijn dochter er niet goed voorlag en er niet snel genoeg uit kon. Daarnaast had ze vanaf het begin dips in haar hartslag. Ik had al een ruggenprik gekregen en die hebben ze bijgespoten totdat ik nagenoeg niets meer voelde. Ik had nog wel wat gevoel toen ze begonnen (het moest dan ook echt met snel-snel) en aan de zijkanten van de buik. Toen ze haar uit mijn bekken haalde heb ik ook wel een nare pijn gehad richting mijn stuitje. Gelukkig allemaal binnen de perken en dus geen trauma aan overgehouden.
Trauma is een groot woord...maar leuk was anders! Spoed is spoed en omdat ik al persdrang had en ze echt helemaal vast zat emt haar hoofd was er geen tijd om een nieuwe te zetten... Ben toch aan een 2e begonnen en gelukkig ging dat wel goed. Heb het wel aangegeven bij de anesthesiologe! Toen ze wilden beginnen bij de 2e leek ik nog wat te voelen, dus hebben ze nog iets langer gewacht......tot ik echt niks meer voelde!