baby voelen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiittleOne, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    naar aanleiding van mijn vorige topic over de buikpijn die ik krijg na het eten wil ik nog even dit topic toevoegen.
    ik voel namelijk de kleine zo ongeveer 24-7,
    vanaf het moment dat ik die buikpijn heb voel ik de kleine ook alsmaar.
    het zijn naar mijn idee echt maar een paar uurtjes dat de kleine slaapt.
    hoe vaak voelde jullie de baby??
    is het niet wat vroeg??

zelfs de echoscopisten die ernaar gekeken hebben zeggen allemaal, jeetje zo een druk kindje heb ik nog nooit gezien!!
    ze denken ook dat ik daardoor de 40 weken niet ga halen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik blij zou zijn als de kleine met 37 weken geboren wordt..

2. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Medewerkster order fullfillment
    Eindhoven
    Wat ik een vreemde opmerking vind is dat je nu al zegt dat je blij zou zijn als de kleine met 37 weken geboren wordt.

Wat is daar de reden van?

3. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    ik hoop voor jouw dat het kindje zolang mogelijk in jouw buik blijft de beste manier om te groeien .
    vind het ook best wel een vreemde opmerking van de gene die echo maakkt volgens mij mag zei zo iets hellemaal niet zegen , maar is dat een taak van de gyn en als ze zoiet denkt had ze je door moeten sturen om dit met hem te bespreken !

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Misschien slaapt ie als jij slaapt? En als je het er zwaar mee hebt kan ik me voorstellen dat je wilt dat 'ie wat eerder komt.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Ik had ook zo'n beweegelijk kindje in mijn buik, hij bleef lekker zitten tot 6 dagen na de uitgerekende datum!

Hij is nu nog net zo beweegelijk maar slaapt wel wat meer! Hij zit echt nooit stil hihi..

Maar ik was er ook echt wel klaar mee met 37 weken hoor.. Man wat deed alles zeer van het getrap en gedraai, ik heb nog steeds pijn aan mijn ribben. Om nog maar niet te spreken van mijn arme maag en blaas, ik hield maar weinig binnen en zat de halve dag op de wc te piesen omdat er een meneertje de regendans erg leuk vond.

Hij was trouwens 4180 gram dus hij is er echt niet minder om gegroeid, de enige die er ontzettend mager uitkwam was ik!

6. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    dat is geen reden om de kleine eerder te halen, vind het ook een rare uitspraak!
    onze eerste was ontzettend druk (heb er een zwaar gekneusde rechter rib van overgehouden) hij is thuis geboren 2 dagen voor de uitgerekende datum

ik ben bijna even ver als jouw maar voel de kleine wel veel onderin /rechts/links in de buik heb de placenta voor als stootkussen als ik lekker rustig ben komt hij/zij er gezellig bij hij kruipt mijn man in zijn handpalm heerlijk gevoel
    geniet er wel van meid, voordat je het weet is ook de tweede helft om!!!

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    #7 LiittleOne, 14 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2012
    Ik geniet ook zeer zeker, gister zagen we voor het eerst de buik bewegen, dat is genieten!
    Is dat normaal om het met 20 weken al van buitenaf te zien bij de eerste?

Maar goed zoals gezegd werd, heb ook ik het idee dat ik er rond de 37 weken de kleine in mijn armen zou willen houden.

8. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    "wel klaar mee ben"... sorry hoor, maar ik denk dat je je uitspraken even wat genuanceerder moet doen... met zoiets kan je een hoop mensen enorm tegen de borst stuiten.

9. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Opgelost, tekst verwijderd.
    Maar goed, iemand die zou willen reageren op mijn topic?

10. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja hoor, ik heb dat met de eerste ook wel gehad. Met de tweede nog wel eerder. Die bleef lekker tot bijna 40 weken zitten, daar was ik trouwens erg blij mee. Ze is gekomen toen ze er klaar voor was.

Ik snap niet dat je nu al roept dat je er meteen met 37 weken mee klaar zal zijn. Je bent net op de helft :( Jeetje meid, een voldragen zwangerschap van rond de 40 weken met een gezond kind aan het eind, is iets om heel dankbaar voor te zijn.

11. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Ik heb zeer zeker ook erg veel bewondering voor het zwanger raken en zijn, begrijp me niet verkeerd.
    Het is ook niet mijn bedoeling een verkeerde opmerking te maken!

Maar ik zou het desondanks prettig vinden om toch nog antwoord te krijgen op de vragen die ik stelde in het topic.

12. Djinti2011

Djinti2011 Bekend lid

8 aug 2007
    772
    0
    0
    Eindhoven
    +100 en voor de rest: I rest my case... het wordt niet begrepen geloof ik....:(

13. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    S'morgens is ze actief, als ik wakker wordt.
    Tussen de middag, daarna af en toe als ik zit,
    en s'avonds redelijk..
    Ik voel haar dus best vaak.
    S'nachts slaapt ze, maar ik heb ook al gehad dat ze bewoog, en ik er wakker van werdt.
    Ze kan al rake klappen uitdelen, volgens mij is ze heel sterk.
    Ik heb niet het idee dat ze eerder komt, maar ik hoor in m'n omgeving wel vaker dat kindjes eerder worden geboren.

14. cinderella1978

cinderella1978 Actief lid

25 okt 2011
    359
    0
    0
    ik mag hopen dat onze kleine blijft zitten tot de 37 weken dan ben ik ziels gelukkig maar we gaan voor de 40 deze keer.
    Ik voel haar ook bijna de hele dag door en ben blij als ik even rust krijg maar van mij mag ze want dan weet ik dat ze het goed heeft daar hi hi

15. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Nu al een sterk kindje hihi dan bereid je maar voor!

16. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    Jaa inderdaad, ik zou ook erg blij zijn als ik de 37 weken haal hoor, of 38, maar je hoort ook wel eens dat de kleine pas rond de 42 weken komt, heb echt te doen met de vrouwen die ook een erg druk buik kindje hebben.

17. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier ook een heel druk kindje (die af en toe gelukkig ook nog wel even slaapt). Ondanks dat ik erg van mijn zwangerschap geniet zal ik het ook niet erg vinden wanneer de kleine zich rond week 37/38 aandiend. Dit echter niet vanwege het drukke kindje in mijn buik, maar vanwege mijn hoge bloeddruk, zwangerschapsdiabetes, bekkeninstabiliteit en de harde buiken. Tijdens mijn vorige zwangerschap (die ook niet echt rozegeur en maneschijn was) had ik het rond week 36 echt gehad, ging ziekenhuis in en uit (ivm bloeddruk), kon nauwelijks slapen, had veel pijn (bi) en voelde me niet lekker (door hoge bloeddruk). Was echt blij dat ik met ruim 38 weken werd ingeleid.

Over het algemeen worden de kindjes overigens aan het eind van de zwangerschap vaak wel wat rustiger door het ruimtegebrek.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Tegen mij zeggen ze ook telkens dat ik een onwijs bewegend kindje heb (behalve bij de echos tot 15 weken haha, toen sliep hij telkens tijdens de echos)...maar ik voel er minder dan de helft maar van hoor.

Ligt aan de manier waarop hij ligt.

Daarbij ben ik wat forser, maar ik voel de bewegingen zeker al aan de buitenkant, niet altijd, ligt eraan hoe hij ligt te trappen.

Ik hoor en lees ook hier vaak verhalen van meiden van rond de 20 weken die de buik al zien wiebelen. Niets vreemds aan hoor.

Ik voel de kleine door de dag heen in periodes. Nu is hij bv al een half uur bezig, maar als ik dan wat ga doen, voel ik m niet meer. Als ik dan pauze neem, dan komt ie weer in actie.

Gisteren voelde ik m pas rond de middag, heeft ie vast met zijn rug tegen mijn buikwand gelegen.

Ik hoop en duim dat hij lekker tot de 40 weken mag groeien en sterk worden in mijn buik. Ook al wordt ik straks blauw geschopt, heerlijk, ondanks de pijn, dan weet ik dat het goed met de boef gaat. En dat hij dan maar gezond geboren mag worden...ik teken ervoor.

19. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Op het eind heeft een kindje minder ruimte dan nu, dat voelt weer heel anders. Kan inderdaad onprettig zijn, maar ik heb er zelf tot op de laatste dag van genoten. Ik heb nu ook een heel druk kindje, lig er 's nachts soms wakker van, en echo's zijn tot nu toe eindeloze verhalen geweest ;)

Ik zou me er iig niet druk over maken.

20. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Haha bij ons ook, omdat hij gewoon niet stil lag, ja dan zijn ze even zoet bij het onderzoeken van alles ..

En ik zag dat echo beeld, en werkelijk meer dan de helft heb ik niet gevoeld hoor..als hij met de beentjes omhoog ligt voel ik het minder goed (buikwand dikker denk ik).

Zou me er niet druk om maken. Denk dat jij gewoon heel gevoelig bent, en alle bewegingen voelt.

Van genieten en blij zijn dat hij/zij zo enthousiast rondspartelt meis!

Ik geloof ook direct dat het niet fijn is als er voetjes in je ribben schoppen, of in je maag, maar wel een teken dat het goed gaat. En dat gaat bij mij voor alles...

Zou me absoluut geen zorgen maken. Ga ervan genieten.

Deel Deze Pagina