Ben een beetje ongerust...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linn84, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hai meiden,

Vorige week donderdag hadden we een 3d echo. Toen bleek dat ik niet erg veel vruchtwater heb en dat de kleine achter loopt in de groei. Dezelfde middag nog naar de vk geweest voor een groeiecho en daar werd bevestigd dat het vruchtwater niet overhield en dat ons meisje inderdaad wat aan de kleine kant is. Nog niets om ons zorgen over te maken werd verteld, maar ze gaan het wel in de gaten houden. Dus over 1,5 week weer een groeiecho. Ondertussen moest ik wel extra goed in de gaten houden of er iets veranderd (beweging etc.)

Nou probeer ik me echt geen zorgen te maken, maar het gaat vanzelf... :) Vraag me constant af wat ik kan doen. Wat extra rust neem ik, maar wat kan ik verder doen?

Nu is vandaag mijn buik kleiner dan gister. Ook voel ik ons meisje niet zo duidelijk als normaal. Voel haar wel, maar niet heel hard, terwijl het schoppen me normaal soms zelfs zeer doet. Kan m'n buik wel zien bewegen, dus er zit wel degelijk leven in.

Weet niet zo goed wat ik moet. Gewoon maar wachten tot de volgende echo?

2. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Als je je zorgen maakt, zou ik gewoon onmiddellijk bellen met diegene die erover gaat.

Jou gevoel is belangrijker dan iemand niet willen storen, of niet de indruk willen wekken dat je bij elk piepje gaat zeuren..

Liever 10x te vaak naar het ZH dan 1x te weinig meis.

Sterkte.

3. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou in dit geval gewoon bellen, liever een keer teveel en voor 'niets' gebeld dan te weinig! sterkte!

4. Gizzy3378

Gizzy3378 Actief lid

18 okt 2010
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd gewoon bellen als je je zorgen maakt..Sterkte

5. Iefie

Iefie Niet meer actief

Oh jee, wat vervelend, een 3d echo zou juist heel leuk moeten zijn. Kan me goed voorstellen dat je er nu over blijft piekeren ook al zegt men dat je er geen zorgen over hoeft te maken. Hoewel ik me niet kan voorstellen dat ze je naar huis laten gaan als het niet goed zit, zou ik inderdaad het zekere voor het onzekere nemen en je zorgen delen met een verloskundige ofzo. Sterkte!

6. Hexje

Hexje Fanatiek lid

16 feb 2010
    4.474
    0
    0
    Friesland
    Hoi,

He bah dat is idd niet wat je wilt zien en horen bij de 3d echo.......
    Maar lieve meis toen ik 26 weken zwanger was waren ze er al achter dat ik heel weinig vrucht water had bij allebei de kindjes (eigen vruchtzakje) ook de groei echo was voor mij niet leuk ze waren te klein. Neem je rust! Ik heb nog door gewerkt tot 31 weken en belande daarna gelijk in het zh omdat ze veel te klein waren (geschat 1200 gram) en daar wordt je niet vrolijk van. Als je genoeg rust houdt en goed eet halen ze vaal nog wel weer wat in! Mijn laatste groei echo was een week voor de bevalling en toen waren ze ineens geschat gewicht 1800 gram. Uiteindelijk met de bevalling (34w 5 D ivm hellp) waren ze 1930 en 1930 gram.

Maar 1 ding moet je idd zeker doen bellen als het voor je gevoel anders is! Trek aan de bel voel je er niet bezwaart over een ander kan niet voelen wat jij voelt.

Ik wens je veel succes met de laatste loodjes en pas goed opjezelf;)

7. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Thnx meiden.
    Heb gister toch even gebeld. Echo gemaakt bij de vk en daarna een echo plus ctg bij de gyn. Alles ziet er prima uit. Voor de zekerheid moet ik straks nog weer naar t ziekenhuis voor een scan, maar dat doen ze eigenlijk altijd wel werd gezegd.
    Vruchtwater en groei zitten redelijk op peil, leek beter dan anderhalve week terug, dus daar moet ik me helemaal geen zorgen om maken.
    Super opgelucht dus hier :D Wat kun je je dan naar voelen zeg :)
    Liefs

8. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ja dat kan ik me goed voorstellen hoor.

Fijn dat je toch maar bent gegaan he?

Ik ben benieuwd naar je scan straks :)

9. Maia

Maia Niet meer actief

dat is toch goed om te horen!

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    De opluchting is compleet, de scan van vanmorgen was ook helemaal goed. En ons meisje zat net al weer heerlijk tegen m'n ribben te trappen :D Wat kan dat ineens "lekker" voelen dan haha!

11. gaab27

gaab27 Fanatiek lid

30 dec 2010
    1.585
    1
    0
    Den Haag
    Fijn dat het goed gaat!

12. Iefie

Iefie Niet meer actief

Gelukkig goed nieuws meid! Nu genieten he!

Deel Deze Pagina