Vraagjee..

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Webje, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Hallo,

Vorige week met 8 weken en 6 dagen zwangerschap een echo gehad bij de gynacoloog.

De gynacoloog zij dat de kans nog maar 1% is dat het uit zou lopen op een miskraam hoe kan dit gezien worden?

Ook is me gevraagd of ik de testen wilde doen voor down syndroom etc nu komt in mijn familie adhd,epileptsie, autisme en laag niveau voor vergroot en in mijn man zijn familie alzheimer (door drank) heb ik daardoor meer kans op een kindje met het down syndroom of openruggetje?

Groetjes Webje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Webje,

je hebt geen hogere kans op Downsyndroom door de dingen die je noemt; dus je uitgangskans is gewoon alleen gebaseerd op je leeftijd. En wanneer je na 8 weken een hartje ziet kloppen verlaagt dat de kans op een miskraam inderdaad, dus dat is goed nieuws. Ik zou er zelf nooit een percentage aan hangen omdat dat naar mijn idee niet bekend is in de literatuur. En tot 12 weken wordt alles aangelegd en áls er iets misgaat dan is dat meestal tijdens de aanleg.

Groetjes Brigitte

3. Webje

Webje Bekend lid

6 okt 2012
    503
    100
    43
    Dus er is eigenlijk nog een grote kans dat het mis gaat? Ik ben van mezelf erg onzeker omdat het onze droom is..

Ik ben eigenlijk gewoon continue bang dat het fout gaat en we ons wondertje kwijt raken :(

Is er iets wat ik zou kunnen doen zodat de kans minder is dat het eventueel fout kan gaan?

Ik las ook dat Salami niet gegeten mag worden tijdens de zwangerschap echter wist ik dit niet tot gisteren en was dat 'mijn' zwangerschapskwaaltje want was/ben er echt gek op (Natuurlijk sinds gister niet meer gegeten) maar kan het heel erg kwaad?

Ook mijn symptomen worden minder enigste wat ik had was moe, steken in mijn borst en af en toe misselijk en slijm maar is het normaal dat dit minder is of moet ik mij zorgen maken?

woensdag weer een echo..

Groetjes Webje

Deel Deze Pagina