Beste VK, graag jullie mening. Was 9 dec ongesteld en zou dan vandaag 7+1 zijn. Dus ik naar de VK voor echo. SOwieso was de vructzak heel raar, twee mooie ronde, maar in midden voegen ze samen. Ene kant zat niets, andere kant een dingetje met een kloppend hartje, maar de VK zei dat die wel sneller moet kloppen, dus ze vermoed dat ik gewoon minder ver ben, tussen 6-7 weken stel ik ben 6 weken en nog wat is hartje dan langzamer? Kan een rare vorm, maar wel mooi rond, rondom de vrucht kwaad? Heb ik reden tot paniek?
hoi nee, als je 6 weken zwanger bent kan dit inderdaad. Het is altijd spannend in het begin, de tijd zal leren hoe het verder gaat. Het kan zijn dat er in aanleg 2 vruchtzakjes waren waardoor het er nu wat vreemd uitzag. Spannend wat er op de volgende echo te zien zal zijn. Mirjam
Dank. ja alleen vreemd is dat de echo van 2 weken eerder wel gewoon mooi rond was, niets vreemd en gewoon mooi voor terijm.....miss was het tijdelijk gisteren en ziet het er morgen alweer anders uit. Ik mag er morgen weer even heen om wat dingen op de foto te krijgen. die rare vorm is dus onstaan tussen de 5-7 weken ( gecorrigeerd 4-6 weken) en die van 4 weken was bij een GYN en die zag niets geks. ben erg benieuwd. Hopelijk eindigen ze niet zoals mijn eerdere missed aboritons. mijn VK had op haar verwijs brief gezet ".......is bekend met ....abortus ( heb curretages gehad)...die zin vind ik zo eng" morgen maar even vragen. Nogmaals bedankt.
doe ik. het angst mij het meeste dat bij de gyn alles nog mooi was hoorde niets van korter zwanger en nu ineens wel. ik laat het weten.
het is goed gekomen, beeld was gewoon niet goed die dag. hartje was 2 dagen later goed en ook geen rare zakjes meer, gewoon 1 mooie. dank
Wat heerlijk voor je, ik ben blij dit te horen! Wat een zorgen kun je dan hebben he... Geniet er van! Goede zwangerschap gewenst en bij meer vragen weet je ons te vinden. Mirjam
heb wel andere zorgen haha, mijn mond hygienne is niet zo goed, heb veel tandsteen en gaatjes, en dit kan miskramen veroorzaken, dus dat is zo vervelend, heb nu wel afspraken maar ben al 7 weken, dus vind het best eng, maar meteen tandarts gebeld dat ik sneller afspraak wil
Goed flossen en tandenstokers gebruiken en een goede tandpasta. Zelf gebruik ik sensodyne, omdat mijn tanden ook moeilijk zijn.