Pijn tussen schouderbladen en borstkas

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bdotsie, 27 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Hoi allemaal, ben vandaag 32 w en 2d ver. Nu heb ik sinds enkele dagen pijn in mijn bovenrug, zit meer ter hoogte van de schouderbladen (iets eronder) en ertussen, hierdoor krijg ik een heel benauwd gevoel. Nu vanaf vandaag heb ik ook pijn aan de borstkas, tussen de borsten, onder de borsten een drukkend, benauwd gevoel. Eerst dacht ik, het komt vast door de kleine die er tegenaan drukt maar hij ligt vrij laag, in een bolleke en komt eigenlijk niet aan mijn ribben met zijn poep of benen. Hoofdje ligt naar beneden. Nu begin ik wat te twijfelen. Mijn bloeddruk is steeds goed geweest, ben niet misselijk, geen vochtophoping, geen sterretjes. Nu wel al 2d lichte hoofdpijn en wat suf na men middagdutje maar dat gaat na enkele uurtjes weer weg. Dinsdag heb ik controle weet alleen niet goed of ik zolang moet wachten om dit te melden. Dan wordt ook de urine weer nagekeken, bloeddruk en een echo. De kleine beweegt nog goed, dus heeft nergens last van denk ik.

Zijn er meer met deze klachten? Wat was het bij jou?

2. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ja dit is precies hetzelfde als ik heb gehad, ik was ook ongeveer net zo ver als jou, of iets verder. Volgens de huisarts was het een spiertje die verrekt was, maar volgens mij was het iets anders. Het duurde een dag of twee, drie, en toen was ik er weer vanaf.

3. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    Ik zou niet wachten tot dinsdag.
    De pijn tussen de schouderbladen pijn bij de borst en hoofdpijn kunnen duiden op zwangerschapsvergiftiging. Maar dag had je volgens mij zelf ook al bedacht. Ik zou bellen en je vk je klachten vertellen. Zij kan dan beslissen of het kan wachten of niet.

Beter een keer voor niets dan een keer te laat bellen

4. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Tines mam van 2: dat is inderdaad waar ik op bots. De hoofdpijn is echt wel heel miniem hoor maar ja... Pffff, bel niet graag voor niets, weet je. Ik ga morgenvroeg even bellen en horen, misschien dat ze morgen mijn urine dan wel even controleren of er eiwitten inzitten en men bloeddruk even nakijken. Dan weten we het zeker of het zwangerschapsvergiftiging is of niet. Misschien komt het wel door de kleine dat alles naar boven drukt maar kan het beter tijdig melden.

5. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Hoi bdotsie, hoe gaat het nu? Heb je de vk al gebeld?

6. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    De pijn tussen de schouderbladen heb ik nog steeds en het benauwd gevoel. Heb nog niet gebeld, dit eigenlijk omdat ik geen andere symptomen heb en denk dat de kleine alles teveel naar boven drukt. Doe het wel rustig aan en hou alles goed in het oog. Als het erger wordt ga ik direct bellen.

7. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Toch even gebeld en moet toch direct op controle komen :(

8. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Toch wel he? Heel veel succes meis! Laat je het weten?

9. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Zo, ben terug thuis. Het zouden mijn spieren zijn die vast zitten. Heb de opdracht gekregen om een goei heet bad te nemen en nen dafalgan in te nemen (dit is dan ook de eerste pijnstiller deze zwangerschap) om mijn spieren te ontspannen.

Ze hebben mijn urine nagekeken op eiwitten, bloeddruk genomen (stond 9over6), bloed geprikt en een uur aan de ctg. Alles was normaal. Dan even naar de longen geluisterd maar daar hoorden ze ook niets abnormaal. Moet het wel in het oog blijven houden en als het ademen zwaarder wordt of ik begin te hoesten moet ik gelijk terug op controle.

Dus nu men badje maar vol laten lopen en zien of het beter is straks.

10. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Hoe is het nu met je?
    Hoop dat je je beter voelt dan gisteren.

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Hier al veel beter. Dank je wel.

Heb dus gisteren echt een heet bad genomen en een dafalgan ingenomen. Toen even in de zetel en was in slaap gevallen, een 2 uurtjes later reik ik naar mijn glas en je hoorde echt alles krakken en men rug vanboven kwam los. Had dan nog wel wat hoofdpijn maar is nu ook weg. Nog een beetje stram maar niet meer benauwd, oef :)

12. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.647
    0
    36
    Overijssel
    Wat fijn dat je je nu goed voelt!
    Hopelijk nu zonder rare klachten de laatste weken door.

Deel Deze Pagina