Hallo allemaal, Sinds 1 á 2 weken heb ik last van mijn heupen. Eerst was dit alleen in de nacht. Ik voel dit dan als ik net ben omgedraaid aan de heup waarop ik net heb gelegen. Het duurt fftjes en dan trekt de pijn weer weg. Maar nu voel ik af en toe overdag ook last in mijn heupen. De pijn straalt een beetje uit naar mijn benen (ook in de nacht). Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Hopelijk kan iemand mij helpen / advies geven.
Ik ben geen dokter maar volgens mij is het bekkeninstabiliteit. Ik heb het ook sinds enkele dagen. Leuk is anders.
Ik herken het ook. Ik heb er sinds een paar dagen last van, vooral 's nachts. Ook ik heb bekkeninstabiliteit. Alleen had ik die link nog niet zo gelegd, ben ook hypermobiel, dus ik dacht dat het daarvan kwam. Maar wat pijnlijk hè?
ik heb er helaas al enkele weken last van. Ik slaap nu met een zwangerschapskussen, en moet zeggen dat dit erg relaxed is. slaap nu beter. Ook moet ik echt mijn activiteiten door de dag heen erg organiseren. ene dag dweilen, andere dag strijken, echt niet overdrijven. Het is lastig en kan pijnlijk zijn he. Mijn lnkerkant heeft er het ergst van. Kan soms met moeite de trap op ( bv na een dagje redelijk wat werk te verzetten)
Ja is zeker pijnlijk. En ook een erg vervelend gevoel vind ik het. Ach ja, ik zal het eens melden als ik nu weer naar de vk ga. Misschien kan zij mij vertellen wat het precies is.
Ook ik herken het, heb het nu ook sinds een paar nachten, kan niet meer lang op 1 zij liggen en blijf dan draaien.Zelfs al s nachts uit bed gegaan en 3 kwartier later weer terug. Het is geen pretje..
Heel herkenbaar. Hier namen de klachten alleen maar toe. Ben gisteren voor het eerst bij bekken-fysio geweest en door haar oefeningen en adviezen heb ik er vandaag al duidelijk baat bij! Ik zou nu willen dat ik al eerder was gegaan.
Jep. Hier ook. Van het weekend een soort van krampjes gekregen in m'n buik, de VK denkt dat het indalingsweetjes waren. Sindsdien erge pijn vooral in de (na) middag, avond en nacht. Slecht slapen, niet kunnen draaien, bij mij zit de pijn voornamelijk in mijn liezen en heb ik veel last van startpijn. Ik word nu al moe van mezelf en mijn immobiliteit. Ben bijna 27 weken nu... pfff. Morgen moet ik naar de fysio- hopen dat zij me wat oefeningen kan geven en wat tips om de boel te verlichten, anders ga ik dit niet volhouden tot aan mijn verlof...
Heel herkenbaar. Heb er ook last van, vooral 's nachts. Als de pijn echt bij je heupen zit, is het hoogstwaarschijnlijk geen bekkeninstabiliteit maar komt het door het gewicht van je buik dat op je heupen rust. Zit de pijn in je liezen dan heeft het vaak meer te maken met je bekken.
Probeer eens met kussen tussen je knieën te slapen,dat zorgt. Dat boel beetje stabiel blijft en scheelt echt voor de pijn! En anders inderdaad fysio of bekkentherapuet inschakelen, heb t hier ook en echt de oefeningen helpen super!
Hier ook al een paar weken last ervan. Dan aan de linkerkant, dan aan de rechterkant of allebei. Sinds ik met een voedingskussen slaap, gaat het een stuk beter! De pijn zit bij mij ook echt in de heup , niet in de lies. Dus denk ook niet dat dit bekkeninstabiliteit is. Ik denk inderdaad eerder zoals al aangegeven door het gewicht van de buik, want als ik mijn buik ondersteun merk ik echt duidelijk verschil. Leg daarom het kussen tussen mijn benen en gedeeltelijk onder de buik in zodat die ondersteund wordt en ligt een stuk prettiger. Af en toe nog nachten waar ik toch nog wat pijn heb, dan draai ik weer even en trekt het weer weg. Maar zou niet meer zonder voedingskussen kunnen slapen nu hihi..
Bij mij komt de pijn dus toch niet van mijn bekkeninstabiliteit maar van mijn hypermobiliteit. Mijn heup zat gister na een verkeerde beweging al niet meer goed in de kom. Ik slaap al vanaf 13 weken met zo'n kussen. Als je dat nog niet hebt zou ik dat inderdaad eens proberen.
Bij mij zit de pijn ook echt in de heupen en niet in de lies. Dus denk dat het dan ook geen bekkeninstabiliteit is idd. Want dat zit toch meer in de lies/schaambot streek?? Ik moet a.s. dinsdag naar de vk, dan zal ik het eens zeggen dat ik er last van heb.
Mijn bekkeninstabiliteitspijn uit zich bij mij vooral in mijn onderrug, bil en schaambot. Ik hoor en voel de botten soms kraken. Pijn in de lies is vaak bandenpijn voor zover ik weet. Laat je weten wat het nu is met je heup?